Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Malcolm
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 127 bijdrage(n) van Malcolm (Pagina: 12 van 13)
Topic: verloop 32A-> 16A (23-3-2009 23:09:00)Volgens mij zijn er ook nog andere factoren die gelden. Wellicht geldt dit voor 5 aders in een daarvoor bestemde buis (wellicht met nog meer beperkende eisen). Dat is natuurlijk niet hetzelfde als 5 aders in een rubber (of neopreen) mantel waarbij de kabel weet ik niet waar kan liggen (naast weet ik niet wat aan overige warmtebronnen).uiteraard! Maar deze tabellen worden niet voor elke mogelijke situatie gemaakt, dus als je een kabelrun op je truss hebt liggen kun je zelf gaan berekenen en meten
Mischien ook wel een idee om kortsluitvastheid en nominale stroom uit elkaar te houden.. Want we dwalen een beetje af
Topic: mega-fans (ventilatoren) (22-3-2009 14:14:00)
Dré schreef:
malcolm schreef:
Volgens Holec mag er bij gebruik van een B-automaat zelf 32A over 2,5mm2 als deze niet langer is dan 61 meter.
Mischien ook wel een idee om kortsluitvastheid en nominale stroom uit elkaar te houden.. Want we dwalen een beetje af
de prijzen weet ik niet maar ik denk niet dat het goedkoop zal zijn
Topic: verloop 32A-> 16A (22-3-2009 14:12:00)
er zijn inderdaad uitzonderingen op. De kabel moet in ieder geval dik genoeg zijn zodat deze de kortsluitstroom niet gaat begrenzen.
Volgens Holec mag er bij gebruik van een B-automaat zelf 32A over 2,5mm2 als deze niet langer is dan 61 meter. Bij C en D karakteristieken wordt de afstand korter.
Topic: PA markt 2009 (21-3-2009 16:00:00)Volgens Holec mag er bij gebruik van een B-automaat zelf 32A over 2,5mm2 als deze niet langer is dan 61 meter. Bij C en D karakteristieken wordt de afstand korter.
ik was zo slim om te vergeten dat het vandaag PA-markt was
maar m,n werkgever is een nette O2R en een lading nette multikabel rijker
Topic: mega-fans (ventilatoren) (21-3-2009 15:55:00)
maar m,n werkgever is een nette O2R en een lading nette multikabel rijker
De sinewave dimmers. Deze zijn alleen nog maar te koop als broodjes voor in die dimmerkasten van MA voor zover ik weet
Topic: mega-fans (ventilatoren) (21-3-2009 02:12:00)
van de MA-dimmers weet ik dat deze de amplitude veranderen ipv de fase aan/af te snijden, hier zou het dus goed mee kunnen maar dan is een frequentieregelaar toch een stuk goedkoper!
Farnell levert deze oa. (ik neem aan dat dit wel gemeld mag worden vanwege het feit dat new-line deze niet verkoopt)
Topic: verloop 32A-> 16A (21-3-2009 02:09:00)Farnell levert deze oa. (ik neem aan dat dit wel gemeld mag worden vanwege het feit dat new-line deze niet verkoopt)
wat Dré zegt is ook een optie om over na te denken! Een verdeler bouwen/kopen om van 3x32Amperé naar 6x16Amperé te gaan. En indien er maar 16Amperé beschikbaar is kun je daarvoor een (volledig legaal en veilig) verloopje van 3x16A naar 3x32A gebruiken
Voor het geld wat je betaalt voor een verdeler kun je al bijna niet zelfbouwen, als je nagaat dat deze ook gekeurd zijn dan is het gewoon de moeite niet om er zelf aan te beginnen. Zeker niet als je er geen verstand van hebt;) stroom is en blijft gevaarlijk!
Topic: mega-fans (ventilatoren) (20-3-2009 19:11:00)
Voor het geld wat je betaalt voor een verdeler kun je al bijna niet zelfbouwen, als je nagaat dat deze ook gekeurd zijn dan is het gewoon de moeite niet om er zelf aan te beginnen. Zeker niet als je er geen verstand van hebt;) stroom is en blijft gevaarlijk!
3Fase fans zijn ook erg makkelijk in snelheid te regelen dmv. een frequentieregelaar! Kost wat maar is wel een mooie oplossing die je nog via dmx bestuurbaar kunt maken ook
Topic: verloop 32A-> 16A (20-3-2009 19:08:00)
als je van 32A naar 16A wil dan zul je tot de automaat/zekering met 6mm2 (of eventueel 4mm2) moeten werken om het geheel veilig te houden
Topic: Merk keuze van LED PAR spots (17-3-2009 16:05:00)
zijn er hier al mensen die de Spectra Wow+ van LDDE hebben geprobeerd? rolight heeft deze inmiddals al een poosje in het assortiment maar ik heb ze nog niet kunnen bewonderen helaas..
T is een spotje met een 40 Watt RGB led dus ik verwacht wel aardig wat output
en geen verschillende kleuren in de schaduw van je bundel
T is een spotje met een 40 Watt RGB led dus ik verwacht wel aardig wat output
en geen verschillende kleuren in de schaduw van je bundel