Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Snake

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Snake (Pagina: 12 van 20)

Topic: Harddisk-recorder (23-10-2004 13:44:00)
Om enkel een dj-mix setje heb je helemaal geen harddiskrecorder nodig, wat voor zever is dat nu... Doe dat gewoon met je computer, of met een tape-deck, zoals ik doe.
Topic: Drumcomputer voor live gebruik? (22-10-2004 20:00:00)
Groot gelijk dat je voor een drumdoos kiest om naast draaitafels te gebruiken. Vaak is een synth partij toevoegen aan bestaande muziek heel lastig, omdat praktisch alle tracks al redelijk "vol" zitten. Om daar dan een passend geluid bij te vinden vergt heel veel tijd, dus iets wat je niet live kunt doen als je aan het draaien bent!

Wat ik je aanraad is deze: www.netzmarkt.de/thomann/thoiw7_artikel-166810.html
(Link verwijst wel naar een andere webshop maar Dré verkoopt deze versie (nog) niet dus is deze link niet verkeerd hier mag ik hopen...)

Prijzen van deze nieuwe versies zijn trouwens gezakt als een zinkende duikboot, ze worden verkocht voor spotprijzen, zoals je kunt zien in de link. Behuizing is nu eindelijk van metaal (enige minpunt eigenlijk van de vorige versies vind ik).

De Electribes passen ook in een platentas, als dat niet handig is! Probeer dat maar eens met een RM1x of MC505.

Oude versies van de electribe (zoals in de webshop) zijn niet meer te koop (behalve tweedehands natuurlijk), ze worden zelfs niet meer gemaakt. Dus Dré misschien een idee om dat aan te passen.

Ik heb zelf trouwens zo één, nog van voor de prijskeldering helaas pindakaas (ik betaalde 300 Euro in een Belgische winkel wat toen een goede prijs was). Ik zweer het je die bakjes zijn super hands-on! Ook over de klank ben ik zeer te spreken. Het is natuurlijk geen Elektron Machinedrum, maar die kost dan ook 6 keer zoveel.

Er is ook een pattern set functie, heel erg ideaal voor live. Die functie houd in dat je onder elk van de 16 stepkeys een pattern kan opslaan (klaarzetten is juister eigenlijk), dat kan je zelf instellen. Je hebt zo 4 banken van 16, dus je kunt maximaal 64 van die patterns programeren voor live klaarzetten. Door middel van één druk op de toets verander je dus die 16 stepkeys in selectietoetsen voor patterns. Zo kun je onmiddelijk van bvb pattern A32 naar pattern D05 switchen. ZEER leuke live feature dus!

Ook live recorden zonder de sequencer te stoppen is mogelijk, wat je met een Roland MC niet kunt (behalve de 909 dan). Dit is een functie die heel erg handig is en die je eigenlijk niet zo vaak terug vind, zeker niet voor deze prijs.

Mijn advies is dus kopen! Maar het is slimmer eerst te testen, dat geld voor alles. Maar voor die 200 euro zul je je er geen buil aan vallen, én er is trouwens geen beter alternatief voor die prijs.

Fantastische user interface, gewoon ideaal voor live (maar ook voor in de studio natuurlijk).

Nog iets als afsluiter: Een groovebox kan idd meer, maar wil je dat ook? Ik zou je allesinds geen groovebox aanraden als je live wilt gaan mixen met draaitafels... Er is beters voor dat soort toepassingen; de electribes bvb.
Topic: Ableton Live 4 (21-10-2004 22:38:00)
Hier al aan gedacht?

www.kentonuk.com/homepage/index.shtml

Je kunt ervan uitgaan dat Kenton controllers heel lang meegaan. Geen plastieken brol hier, behuizing is metaal. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Of hieraan?

www.doepfer.de/home_e.htm

(tweede kopje)

Of hieraan?

www.ucapps.de/

(voor de doe het zelvers onder ons, diverse zelfbouw projecten uitvoerig uitgelegd waaronder een hoop midi-controllers)
Topic: Cd zit vast in CDJ-800 (20-10-2004 15:36:00)

massive schreef:

@ Snake; neem aan dat je met 'vijzen' uitelkaarschroeven bedoeld? Lijkt me geen goed plan indien er garantiestickers aangebracht zijn, zoniet, dan nog vraag ik me af in hoeverre het binnenwerk van de cd-drive toegangelijk is.
Ja inderdaad tegen schroeven zeggen wij west-vlamingen ook wel eens vijzen.
Topic: Cd zit vast in CDJ-800 (20-10-2004 15:25:00)
Misschien is het een idee om hem open te vijzen? Of toch maar naar een service centrum gaan, maar dan wel met het risico je cd speler een geruime tijd kwijt te zijn.
Topic: Welke actieve luidsprekers? (6-10-2004 17:06:00)
Vorig jaar op de fuif van onze jeugdbeweging (ik zat er toen nog bij, nu niet meer maar dat ter zijde) waren er twee zalen, één grote (ik schat 800 personen) en één kleinere (ik schat 400 personen). In de kleine zaal werden 4 van die Mackie's gebruikt voor de FOH en 2 voor de monitoring. In de grote zaal werden 2 Mackie's gebruikt voor de monitoring.

Met de Mackie's als monitors heb ik geen ervaring want ik mocht niet draaien van één persoon die nogal veel te zeggen heeft (soort vete, vanwege die vete heb ik de jeugdbeweging ook verlaten).

Ik moet wel zeggen dat in de kleine zaal die 4 Mackie's meer dan voldoende waren, mooi geluid en ze kunnen heel hard (dat had ik echt niet verwacht want het zijn eigenlijk kleine kastjes). Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik voor de Mackie's gaan, al heb ik geen ervaring met andere speakers.
Topic: digital output (3-10-2004 13:16:00)

kvm schreef:

Digitaal hoeft niet beter te zijn.
Dat is zeker waar. Feit is wel dat digitale technologie steeds goedkoper wordt in tegenstelling tot analoge electronica. Er komt een tijd dat zuiver analoge apparaten enkel nog in musea zullen bestaan.
Topic: digital output (3-10-2004 10:42:00)
Komkom voor dj-gebruik is 44,1 kHz aan 16 bit toch meer dan voldoende.

Dat 92 kHz 24 bit gedoe vind ik heel zwaar overdreven als het op dj-toepassingen aankomt.
Topic: digital output (2-10-2004 15:42:00)
Elke digitale mixer heeft mijns inziens digitale in- én uitgangen. Lijkt me vrij logisch, anders heb je weer twee conversietrappen bij digitaal opnemen.
Topic: Vervelende harde piep uit Xone:62 (1-10-2004 17:31:00)
Ik zou eens binnen wippen bij de dealer (voor zover dat mogelijk is) en het volgende onder de neus duwen: firearms.smith-wesson.com/userimages/163640_large.jpg

Serieus: Ik vind dat je hier helemaal geen genoegen mee moet nemen!! Als men de fout in de mixer niet kan herstellen dan heb je gewoon recht op een nieuwe. En geen reeds gebruikt model...