Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Dj joe
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 138 bijdrage(n) van Dj joe (Pagina: 12 van 14)
Topic: meest compacte subs tussen 200-300 euro (12-6-2009 09:13:00)
Topic: DAP RB-15 (enkel 15'', 2000W max., 130dB SPL) (22-1-2009 23:14:00)
Tom
Op deze foto zie je mijn nieuwe subjes.
2 stuks 150 man bruiloft in een zaal van bijna 20x20 meter.
En ze kwamen nog vragen of de bas wat zachter kon....
300 watt RMS 48x48x67cm Kleiner kan je ze niet maken vrees ik met een 15 inch.
Ze worden alleen bijna niet verkocht in Nederland, wegens onbekend onbemind.
Wil je een kleinere kast, dan kom je uit in 12 inch speaker.
En 12 inch, mooie bas, en low budget gaan wat mij betreft zelden samen in een kleine kast.
de Br115 subjes van 18 sound waar ik er hier 4 van heb zijn ook ''maar'' 50x50x60, is wel weer zelfbouw dan Op deze foto zie je mijn nieuwe subjes.
2 stuks 150 man bruiloft in een zaal van bijna 20x20 meter.
En ze kwamen nog vragen of de bas wat zachter kon....
300 watt RMS 48x48x67cm Kleiner kan je ze niet maken vrees ik met een 15 inch.
Ze worden alleen bijna niet verkocht in Nederland, wegens onbekend onbemind.
Wil je een kleinere kast, dan kom je uit in 12 inch speaker.
En 12 inch, mooie bas, en low budget gaan wat mij betreft zelden samen in een kleine kast.
Verschil Electro-Voice ZX-4 / ZX-5
De ZX serie bevat diverse speakers, waarbij de ZX-4 en ZX-5 speakers vrij dicht bij elkaar liggen. De ZX-4 bevat een 15" mid/laag speaker met een 1" driver, waarbij de verhouding laag/mid/hoog uitstekend te noemen is. De ZX-5 bevat dezelfde mid/laag speaker, maar een aanzienlijk grotere hoge tonen driver. Hierdoor kan de ZX-5 ietwat meer volume geven in het hoog, en is bij uitstek geschikt als grotere set in combinatie met een extra basskast.
bovenstaande stukje is zo gekopieerd uit een ''andere'' webshop, weten jullie direct het verschil, de zx-5 heeft dus een zwaardere hf driver
ikzelf heb de zx-4 niet gehoort, de zx-5 overigens wel, kwa bas heb ik ze kunnen vergelijken met mijn oude Dap pro ax-15 kasten welke naar mijn mening toch bestwel flinke bas weergave hadden, maar de zx-5 klinken toch een stukje voller hoor, denk ook dat je er zeker op vooruit gaat op je jrx setje, tuurlijk zijn er betere ''fullrange'' kasten die meer bas hebben maar dan ga je ook direct een stuk achteruit kwa grote, gewicht en mischien ook wel op de mid/hoog verhouding.
al met al vind ik de zx-5 een serieuze full-range kast die niet overdreven zwaar of groot is, ook is dit als je nog eens wilt uitbreiden direct een hele stevige top waar je nog lang mee vooruit kan!
Topic: DAP RB-15 (enkel 15'', 2000W max., 130dB SPL) (22-1-2009 12:04:00)De ZX serie bevat diverse speakers, waarbij de ZX-4 en ZX-5 speakers vrij dicht bij elkaar liggen. De ZX-4 bevat een 15" mid/laag speaker met een 1" driver, waarbij de verhouding laag/mid/hoog uitstekend te noemen is. De ZX-5 bevat dezelfde mid/laag speaker, maar een aanzienlijk grotere hoge tonen driver. Hierdoor kan de ZX-5 ietwat meer volume geven in het hoog, en is bij uitstek geschikt als grotere set in combinatie met een extra basskast.
bovenstaande stukje is zo gekopieerd uit een ''andere'' webshop, weten jullie direct het verschil, de zx-5 heeft dus een zwaardere hf driver
ikzelf heb de zx-4 niet gehoort, de zx-5 overigens wel, kwa bas heb ik ze kunnen vergelijken met mijn oude Dap pro ax-15 kasten welke naar mijn mening toch bestwel flinke bas weergave hadden, maar de zx-5 klinken toch een stukje voller hoor, denk ook dat je er zeker op vooruit gaat op je jrx setje, tuurlijk zijn er betere ''fullrange'' kasten die meer bas hebben maar dan ga je ook direct een stuk achteruit kwa grote, gewicht en mischien ook wel op de mid/hoog verhouding.
al met al vind ik de zx-5 een serieuze full-range kast die niet overdreven zwaar of groot is, ook is dit als je nog eens wilt uitbreiden direct een hele stevige top waar je nog lang mee vooruit kan!
ik zou ook voor een setje zx-5 gaan, speakers klinken zeer mooi open op het hoog, wegen niet al te veel en de bas is voldoende om een goed feestje te bouwen
heb ze nu ook met 4 hk actor subjes gehoord en klinkt toch echt goed, de subjes houden de toppen niet bij (4 subjes tegenover 2 toppen)
Topic: Post hier je logo! (9-12-2008 11:43:00)
heb ze nu ook met 4 hk actor subjes gehoord en klinkt toch echt goed, de subjes houden de toppen niet bij (4 subjes tegenover 2 toppen)
Ik weet het niet, vind hem tochwel goed te lezen zo, heb ook 3 bordjes met het logo erop laten maken in a4 formaat, hierop vinden de mensen het toch al goed te lezen.
Om de grijze letters wit te maken bij de zwarte sweaters is inderdaad een goed idee, zal dit ook voorstellen als het slecht leesbaar is, en mischien moet ik de schaduw achter de website dan ook weg laten.
verder heb ik gekozen om ook witte t-shirts te nemen omdat het tijdens een bruiloft net iets netter uiziet naar mijn idee en ook s'omers heb ik liever een wit t-shirt aan dan een zwarte.
De sweaters komen er eigenlijk omdat ik nu vaak een vest erover aan heb als het wat kouder wordt, en natuurlijk met op en afbouwen heb je niets aan een wit shirt omdat deze snel vies word.
Als er iets is waarmee we niet teveel in ''beeld'' moeten komen doe ik natuurlijk ook gewoon een zwart shirt aan.
Topic: Post hier je logo! (9-12-2008 11:20:00)Om de grijze letters wit te maken bij de zwarte sweaters is inderdaad een goed idee, zal dit ook voorstellen als het slecht leesbaar is, en mischien moet ik de schaduw achter de website dan ook weg laten.
verder heb ik gekozen om ook witte t-shirts te nemen omdat het tijdens een bruiloft net iets netter uiziet naar mijn idee en ook s'omers heb ik liever een wit t-shirt aan dan een zwarte.
De sweaters komen er eigenlijk omdat ik nu vaak een vest erover aan heb als het wat kouder wordt, en natuurlijk met op en afbouwen heb je niets aan een wit shirt omdat deze snel vies word.
Als er iets is waarmee we niet teveel in ''beeld'' moeten komen doe ik natuurlijk ook gewoon een zwart shirt aan.
ja klopt, de internet site is mischien wat slecht te lezen, dit is ook de kleinste versie van het logo zegmaar (visitekaartjes/borstzijde t-shirt).
De grotere versie dat op de rug staat bij de t-shirts en op het spandoek is heel duidelijk, ook de i komt zo ook wat beter uit.
Ik ben het wel met je eens van dat full coller printen maar ik heb hier niet zo'n problemen mee,
ik vind het logo ook niet mooi in het zwart wit, de witte t-shirt zijn klaar,
voor de zwarte sweaters zijn ze nu een ontwerp aan het maken,
ik verwacht dat de kleur hier wat minder uitkomt, ben daarom ook aan het twijfelen om alleen een (groot) rug logo te doen maar dit zie ik wel als het ontwerp er is
:Edit: groot logo :Edit:
Topic: Dap versterker oude series (18-9-2008 11:04:00)De grotere versie dat op de rug staat bij de t-shirts en op het spandoek is heel duidelijk, ook de i komt zo ook wat beter uit.
Ik ben het wel met je eens van dat full coller printen maar ik heb hier niet zo'n problemen mee,
ik vind het logo ook niet mooi in het zwart wit, de witte t-shirt zijn klaar,
voor de zwarte sweaters zijn ze nu een ontwerp aan het maken,
ik verwacht dat de kleur hier wat minder uitkomt, ben daarom ook aan het twijfelen om alleen een (groot) rug logo te doen maar dit zie ik wel als het ontwerp er is
:Edit: groot logo :Edit:
ik vind een versterker beter klinken als deze niet gaat schreeuwen op het hoog vlak voor de clip,
als de bas lekker ''vol'' en ''warm'' klinkt, toen ik mijn oude ax 15 verkocht heb ik deze opgesteld in de tuin en zowel een palladium 900 en een A-700 getest,
conclusie: terwijl de p-900 in theorie meer vermogen zou hebben is dit voor het gehoor totaal niet zo,
ik lijk veel meer uit de a-serie versterker te halen terwijl deze (in theorie) 50 watt minder vermogen zou hebben,
als de palladium begint te klippen hoor ik aanzienlijk mijn hoge tonen een beetje schreeuwerig klinken,
terwijl dat bij de A-700 tot diep ik de clip, dus bijna continue clippen totaal nietzo is,
dit zegt misschien meer over het aangrijppunt van de ''clip''limmiter dan over de versterker maar als je op deze dingen gaat letten dan zie/hoor je wel degelijk verschil in versterkers,
de
A-700 word overigens wel warmer dan de palladium, verschil is ook dat de palladium onmiddellijk begint de blazen als de stroom erop staat terwijl de a-700 pas begint te ventileren bij een bepaalde temperatuur,
verder wil ik hier ook geen discussie over voeren, want zolang wij niet allemaal dezelfde oren hebben zullen er altijd meningsverschillen blijven over welke (budget) versterkers/speakers beter klinken.
GR Joey
Topic: Dap versterker oude series (18-9-2008 10:13:00)als de bas lekker ''vol'' en ''warm'' klinkt, toen ik mijn oude ax 15 verkocht heb ik deze opgesteld in de tuin en zowel een palladium 900 en een A-700 getest,
conclusie: terwijl de p-900 in theorie meer vermogen zou hebben is dit voor het gehoor totaal niet zo,
ik lijk veel meer uit de a-serie versterker te halen terwijl deze (in theorie) 50 watt minder vermogen zou hebben,
als de palladium begint te klippen hoor ik aanzienlijk mijn hoge tonen een beetje schreeuwerig klinken,
terwijl dat bij de A-700 tot diep ik de clip, dus bijna continue clippen totaal nietzo is,
dit zegt misschien meer over het aangrijppunt van de ''clip''limmiter dan over de versterker maar als je op deze dingen gaat letten dan zie/hoor je wel degelijk verschil in versterkers,
de
A-700 word overigens wel warmer dan de palladium, verschil is ook dat de palladium onmiddellijk begint de blazen als de stroom erop staat terwijl de a-700 pas begint te ventileren bij een bepaalde temperatuur,
verder wil ik hier ook geen discussie over voeren, want zolang wij niet allemaal dezelfde oren hebben zullen er altijd meningsverschillen blijven over welke (budget) versterkers/speakers beter klinken.
GR Joey
ja dat is ie, bespaart mij weer zoekwerk, versterkers zijn gewoon oerdegelijk, behuizing e.d is stevigger dan de nieuwere series, vermogen is mischien wat weinig voor het gewicht en formaat van deze versterker als je ze vergelijkt met de 2he palladiums maar ze klinken gewoon een stuk beter en warmer
Topic: Dap versterker oude series (18-9-2008 09:36:00)
ik heb thuis nog een katalogus waar deze versterker instaat, zal de pagina vanavond inscannen, heb er een maand geleden nog een gebruikt voor mijn subs aan te sturen,
Bakken leveren genoeg vermogen en klinken mooi maar zijn ook niet ligt, staan 2 stuks in een jeugdsoos waar ik wel eens draai,
worden gebruikt op dap A-serie toppen, klink best leuk voor dat zaaltje,
ik gebruik zelf een Dap A-700 voor mijn topjes, deze is uit dezelfde tijd en zit degelijk in elkaar,
klinkt ook een stuk beter dan de Palladium 900 die ik hier heb staan.
Topic: Dap versterker oude series (9-9-2008 11:05:00)Bakken leveren genoeg vermogen en klinken mooi maar zijn ook niet ligt, staan 2 stuks in een jeugdsoos waar ik wel eens draai,
worden gebruikt op dap A-serie toppen, klink best leuk voor dat zaaltje,
ik gebruik zelf een Dap A-700 voor mijn topjes, deze is uit dezelfde tijd en zit degelijk in elkaar,
klinkt ook een stuk beter dan de Palladium 900 die ik hier heb staan.
ja gaat om de p-serie, deze versterkers hebben zowel xlr in uit, en speakon en xlr voor de speakers aan te sluiten.
Topic: Highlite open dag (31-8-2008 21:29:00)Ik ben vanmorgen geweest, ook met wat spullen terug gekomen, was niet alleen kapot spul, zaten ook ''nieuwe'' spullen tussen, palletje Xtreme -900 versterkers waar ik er 1 van heb
speelt lekker, ook cross-over gekocht , de dcx-3, producten zijn ''verouderd'' maar zijn nog gewoon nieuw, in de doos verzegeld met alles erbij.
verder vond ik het ''2dehandse'' spul dit jaar veel minder dan vorig jaar, en een stuk duurder ook! kwam mischien ook omdat ik nu op de zondag ben geweest, al met al toch een leuke dag gehad met wat indrukwekende geluissetjes, ook de line-array vond ik dit jaar beter klinken dan vorig jaar en de lt serie klonk ook zéér leuk, geluid was dit jaar wel buiten geplaats overigens.
speelt lekker, ook cross-over gekocht , de dcx-3, producten zijn ''verouderd'' maar zijn nog gewoon nieuw, in de doos verzegeld met alles erbij.verder vond ik het ''2dehandse'' spul dit jaar veel minder dan vorig jaar, en een stuk duurder ook! kwam mischien ook omdat ik nu op de zondag ben geweest, al met al toch een leuke dag gehad met wat indrukwekende geluissetjes, ook de line-array vond ik dit jaar beter klinken dan vorig jaar en de lt serie klonk ook zéér leuk, geluid was dit jaar wel buiten geplaats overigens.