Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Laxap

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Laxap (Pagina: 12 van 20)

Topic: Oordoppen (19-6-2007 17:06:00)

René Eppink schreef:

Ga maar na: Discotheken en danceparty's zitten tegenwoordig wel op de 105dB als het niet meer is.
Even een kleine correctie:
In Qontrol paar maandjes terug stonden er een paar mannetjes met een professionele db meter het geluidsniveau te meten. De meter had een gemiddelde van 127 dB. En toen stond was er een vrij rustige plaat op.

Ik schrok zelf een beetje van die waarde want ik ging in eerste instantie ook van ongeveer 110 dB uit. Nu bleek achteraf dat het geluid erg hard had gestaan. Zie onderstaand bericht van het q-dance forum:
[Bericht op q-dance forum[
Vet feest hoor! Ik geniet volop! EEN dingetje alleen: ik ben er niet bij. Hoe kan dat nou? Wel: heel Amsterdam zit mee te genieten. Ik woon bij het olympisch stadion en met dichte dubbelglas ramen is het nog duidelijk te horen. Dat betekent dat jullie half amsterdam wakker houden. Natuurlijk mogen jullie lol hebben met zo'n feest maar ten koste van zoveel? Dit is toch eigenlijk te dom voor woorden. De politie wordt platgebeld. Dit had toch makkelijk voorzien kunnen worden, hoe kan het da er geen maatregelen zijn getroffen? En dat het nu uren zijn verstreken nog steeds gewoon lekker doordendert? Ik heb niks tegen jullie verder hoor maar ik wil op deze wijze gewoon mijn onvrede kenbaar maken over de organisatie.
Erg jammer dat er zoveel mensen last hebben gehad op die avond. Van mij had het niet zo hard gehoeven. Zo af en toe is het wel lekker, maar ik weet dat mijn gehoor dat ook niet eeuwig volhoud.
Topic: Je favo Hardstyle/Jumpstyle plaat (6-6-2007 12:52:00)
Qlimax anthem? Die heeft meestal wel leuke intro. (de versie die ik hebt in ieder geval wel)

Anders is DHHD - Hard Bass Anthem (Ronald V. Jump remix) ook wel een leuke.
Topic: Het bouwen van een case (29-5-2007 22:49:00)
Mag ik misschien vragen wat voor verf jij gebruikt? Ik ben zelf namelijk al een tijdje op zoek naar goede verf voor mijn zelf bouw cases. Ik had de laatst een keertje acryl latex gebruikt van de HEMA, maar dat is niet echt donker zwart maar meer donker blauw. En het lijkt wel of de verf nog afgeeft bij aanraking.

Nu moet ik voor een paar dagen terug een paar plankjes zwart hebben en geen tijd/zin om te verfen. Dus maar een spuitbus uit de kast gepakt waar ik vroeger ook mijn uitlaat mee gespoten had. Is dus hittebestendige verf. En dit beviel mij best wel qua kleur. Alleen het is niet echt de goedkoopste oplossing.
Topic: hq power verticale rookmachines (27-5-2007 20:45:00)
Ik vond hier nog een filmpje waar 2 fogjets te zien zijn en volgens mij ook co2 jets op hetzelfde moment.
Topic: Nieuwe top 12" / dubbel wave guide. (21-5-2007 21:12:00)
Dat ziet er zeer netjes uit. Mag zeker ook wel wat kosten?
Topic: DAP X-15 vs. PF-15 (11-5-2007 11:38:00)

Dré schreef:

Ik heb een reactie gekregen van de ontwerper bij Highlite (via Email aangezien hij momenteel in China zit).

Kortgezegd komt het erop neer dat de PF-15 nog een Chinees ontwerp is terwijl de X-15 een Nederlands ontwerp is (ontworpen door de ontwerper van Highlite). De PF-15 heeft de nettere kast (qua afwerking en materialen), de X-15 heeft een nettere HF driver en een iets beter geluid.
Dan zou ik in mijn geval voor de X-15 gaan aangezien ik wel aardig zuinig ben op mijn spullen. Maare Dré, is het niet een idee om de X-15 als juni actie in te voeren? shut up :X
Topic: DAP X-15 vs. PF-15 (11-5-2007 10:33:00)
Nou begin ik wel steeds meer benieuwd te raken waarom de PF-15 standaard duurder is dan de X-15.
Topic: Het bouwen van een case (10-5-2007 11:00:00)

Martijn schreef:

Toevallig vanavond een begin gemaakt met het in elkaar zetten van 2 XTC cases, 2 voor CDJ800's en 2 voor CDJ100's. Daarvoor gebruik ik rondom 10mm hardschuim, da's genoeg om de speler klem te zetten. Doordat hardschuim redelijk lastig te vervormen is (zeker bij grotere oppervlaktes), klemt het al behoorlijk wanneer het over een redelijke oppervlakte 1mm wordt ingedrukt. Voor 10mm hardschuim houd ik dus een ruimte van 9mm vrij, werkt prima.
Ik zal voordat ik de materialen bestel nog wel een tekening posten in de hoop dat de wijze mensen van het new-line forum mij nog wat tips kunnen geven wink ;)
Topic: DAP X-15 vs. PF-15 (10-5-2007 10:57:00)

Dré schreef:

Ik heb je vraag doorgegeven aan de man die verantwoordelijk is voor de speakerontwerpen bij Highlite (hij was niet aanwezig maar de vraag is bij hem neergelegd).
Kijk dat is nog eens service wink ;)

Ik dacht juist door de hogere cross-over frequentie tussen de lage en hoge tonen dat de PF-15 meer als top geschikt is. Ook begint de PF-15 pas bij 65 Hz (-10 dB) in tegenstelling tot 45 Hz bij de X-15. De PF-15 gaat tot +/- 3 dB door tot 20.000 Hz, de X-15 stopt (al) bij 16.000 Hz.
Topic: DAP X-15 vs. PF-15 (10-5-2007 10:23:00)
Ik ben bezig met de aanschaf van nieuwe topkasten.
En nu zag ik in de webshop dat de PF-15 erg scherp geprijst is.

Nu vroeg ik mij alleen af of er nog concrete verschillen zijn tussen deze 2 speakers.
Wat ik kan concluderen uit de specs is het volgend:

Crossover Frequency L/H
PF-15: 2200 Hz, 12/12 dB/oct
X-15: 1700Hz, 18/18 dB/oct

Vermogen
PF-15: 400 watt
X-15: 500 watt

Gevoeligheid
PF-15: 98 db/w/m
x-15: 99 dB/w/m

Max spl. @1m
PF-15: 130 dB
X-15: 132 dB

Frequency Range
PF-15:(-10dB): 65 - 20,000 Hz
x-15: (-10dB): 45 - 20,000Hz

Frequency Response
PF-15:(±3dB): 85 - 20,000 Hz
X-15:(±3 dB): 55 - 16,000Hz

Gewicht
PF-15: 28,5 kg
X-15: 35 kg

Wat mij opvalt is de lagere gevoeligheid en de lagere belasting. Ook het frequentie bereik bij de X-15 ligt beter.
Deze grafieken PF-15 X-15 laten ook een grilliger verloop zien bij de PF-15 t.o.v. de X-15.

Nu is de grote vraag van mij: "Waarom is de adviesprijs van de PF-15 €529 en die van de X-15 €424 (bron: www.dapaudio.com), terwijl de specificaties van de X-15 duidelijk beter zijn (in mijn ogen)?"

Misschien ook wel handig om te weten is dat deze kasten vooral als topjes gebruikt worden op mijn hybride subwoofers, dus vanaf ongeveer 110 Hz ingezet worden. Ze zullen een enkele keer fullrange ingezet worden.