Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Dexter

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Dexter (Pagina: 12 van 20)

Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (1-2-2012 13:21:00)
En dan nog, hoeveel kabels heb je in de regel als je het aansluit paneel aan de
voorkant hebt voor langs liggen?
2x xlr voor signaal en vaak 2x speaker kabel en mogelijk nog 1x 220v.
Dat valt ook nog wel te overzien lijkt me.

Ik heb ook liever de connector panelen aan de voorkant, nadat ik dus iets
moest vervangen controleren in een rack die tegen de muur was geplaatst en waar
ik haast niet bij kon doordat er een lading monitor versterkers boven op stonden.

Sindsdien doe mij maar voorkant dan maar iets minder netjes en de lampjes zie je toch wel.
Waar zitten mijn connector panelen? Euhm achterin ashamed :$ Waarom? Ik heb geen 1he meer
over aan de voorkant want ik hou van zo compact mogelijk.
Topic: Gebruik van verschillende microfoons (28-1-2012 17:01:00)
Ik heb vroeger op school geleerd dat een SM57 en SM58 precies hetzelfde zijn op het plopfilter na.
En ik weet uit ervaring ook dat dit zo is op een minieme verschil in klank na dan.

Goede monitoren goede plaatsing goede microfoon en daarmee moet het kunnen.\
Ik denk eerder dat de monitoren of de monitor mix van TS hier voor problemen zorgt.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (25-1-2012 19:58:00)
Moet zeggen dat dat niet van de DDC komt dat mn EX1600 ietsje minder strak speelt
dan een ES20 want mn SA4530 hebben JBL 2226 woofers, en mn Martin en EAW
hebben ook geen SA woofers dus ook geen terug koppel circuit;)

Trouwens wel een optie dat SA een serie op de markt brengt met compressie
drivers alla oude grey series.
Deze coaxiale monitoren waren zo vreselijk slecht nog niet met een complete
DAS unit erin gebouwd.
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (25-1-2012 13:12:00)
Ik heb in het verleden enkele SA1600 versterkers open gehad en ik heb zelf een SA ES20 gehad.
Daardoor kan ik zeggen dat de ES20 en de SA1600 redelijk identiek zijn op voeding en behuizing en nog wat dingen na natuurlijk.

De ES10 zal dan een opgewaardeerde SA800 zijn maar de ES40? daar ben ik wel benieuwd naar,
Aangezien ik goede ervaringen heb met de ES20 deze speelde erg goed op een set baskasten
iets krachtiger en strakker als mn QSC EX1600 die ik toen ook op bas heb getest.

Ik hoop dat SA nog eens in de lichtgewichten gaat want dan ga ik ze zeker overwegen
gezien ik goede ervaringen heb met de SA1600 welke maar door gaan en stuk beter klinken als bijvoorbeeld een Crest CA6.

Nadeel van SA vind ik nog altijd de prijs en dat het behoorlijk zwaar is (oa Performer, Grey series).
Topic: Amp rack eindelijk helemaal klaar (24-1-2012 21:36:00)
Er zijn nog wel meer amps van die leeftijd die veel voorbij komen. oa
Crest PRO, Crown Macrotech, QSC Series One.

Zoals je al zei de SA1600 en ES reeks zijn interessant de rest eigelijk niet.

PS: De ES20 is niets anders als een opgewaardeerde SA1600 zelfs nagenoeg
dezelfde printplaten en dezelfde eindtorren.
Vraag ik me af levert deze het vermogen ook echt???

En is het model van de ES40 of ES10 ook ergens op gebaseerd of zijn
zijn het echt volle 100% zelf ontworpen en bedachte versterkers van SA?
Topic: Wat kosten jullie nou? (22-1-2012 18:16:00)
En het klinkt heel anders dan de plat gecompresste cd's en MP3 meuk van dit moment.
Topic: mysterie: 1 kanaal valt af en toe weg op versterker (19-1-2012 18:33:00)
Clip limiter eens uitzetten.
Topic: Nieuwe toppen dap x-10 of ...? (15-1-2012 17:57:00)
Ligt aan je plaatsing he, je kan wel kleinere openingshoeken nemen maar wie zegt dan
dat ik een grotere zaal kan voorzien van geluid met 4 toppen.

Kort gezegd maakt openingshoek niet uit, want elk voordeel hep se nadeel,
en het meeste kwa rondzingen zit ruim onder de 1500Hz.
En dat is dus maar weinig in het gedeelte wat de compressie driver voor zijn rekening neemt.
Topic: Nieuwe toppen dap x-10 of ...? (13-1-2012 14:44:00)
Mogelijke opties, Friendserie van SA, Renkus Heinz topjes, Dap x-10, RB10 en ga nog maar even door.
Waarom verkies jij de Stinger boven een X-10?

Ze moeten met name fase-rein zijn en redelijk vlak zijn omdat er veel met
overheads wordt gewerkt met musicals en daar gaat deze set 99% voor ingezet worden.
Topic: Nieuwe toppen dap x-10 of ...? (13-1-2012 10:15:00)
En hoe zit het met de compactheid en handelbaarheid van de x-10?
Ik ben namelijk opzoek naar een stuk of 4 toppen voor musicals, presentaties en dat soort dingen.

Is de X-10 daar geschikt voor? Of zijn er betere alternatieven met drivers tot max 10 inch?