Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Patrick van Vugt
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Patrick van Vugt (Pagina: 12 van 20)
Topic: Bierscherm? (17-1-2005 21:51:00)Ach bij de feesten van de band Normaal bestelde men altijd 2 bladen, 1 om weg te gooien en 1 om op te drinken.Heb het nog veel gekker mee gemaakt, in een discotheek (ben ff de naam kwijt, kom ik zo weer wel op) daar had je gewoon een aparte "tap", waar je bier gemengt met water uit kon halen, om er vervolgens mee te gaan smijten
... Het idee was goed, dat spul verkocht als een trein... Maar vraag me af of de dj/lj hier wel zo bij mee geweest is...
Topic: Het Pioneer cdj-200 topic (16-1-2005 21:33:00)
Nou, dit vind ik nu niet echt speciaal, ik weet niet op welke manier het bedoelt is. Als het nou zo is dat de speler nog doorspeeld (wat me heel raar lijkt) dan zou het nog iets van betekenis hebben. Maar zeg nou zelf, hoevaak heb je al gehad dat je perongelijk een cd eject? De functie zelf is ook niet echt speciaal, mijn sony discman heeft hetzelfde, druk je op stop, of druk je het klepje open (zodat de cd stop) en je dieuwt binnen 30 sec weer op play, dan laad hij de cd en speelt gewoon verder waar hij gebleven was...
Nee, zelf zou ik deze speler nooit kopen als ik die advies prijs zie. Ze bombarderen denon wel, maar echt er iets aan overhouden zullen ze niet. De denon bied veel meer, en echt speciale dingen heeft die cdj 200 nou ook weer niet. Ze zouden eerst hun mixers eens van betere faders moeten gaan voorzien, en dan pas aan dit soort onzin beginnen...Topic: Het Pioneer cdj-200 topic (16-1-2005 14:47:00)
Ook moeten ze wel uitkijken dat ze de prijs niet te hoog leggen, want volgens mij heb je voor de prijs van een CDJ100 nu al een budget spelertje met loops en scratch?Laat ik het zo zeggen, ik ben wat cd-spelers betreft nogal Pio-fan. ik heb echter niet het budget (student) of de behoefte om veel meer geld uit te geven dan noodzakelijk is voor mijn hobby. dus de 1000 valt sowieso af, 800 heeft scratch (minder belangrijk tot dusver) en loop (wel belangrijk). de 200 alleen loop (zo te zien). Maar goed, nu de 200 eraan komt, kan ik altijd nog even wachten, hoe deze bevalt bij anderen en bij mensen met kennis (Dré bijv.)
ik heb nu de 100sjes en die bevallen goed, alleen mis ik o.a. een loopfunctie.Als de prijs richting de s1000 van denon gaat komen, lijkt het mij dat ze de plank redelijk mis gaan slaan. De denon heeft veel meer functie's en over de betrouwbaarheid van bijde spelers is nog niks bekend (hoewel, als je de merken opzich bekijkt).
Toch wel leuk dat ze dit nu weer doen, zeker met in het achterhoofd houdende dat ik over een half jaart mischien iets in deze richting ga aanschaffen.
Zeeeeer benieuw!Topic: Het Pioneer cdj-200 topic (16-1-2005 14:39:00)Nou, overdrijven is ook een vak, maargoed beetje gelijk heb je wel.
Maar laten we proberen te helpen, want afzeiken kan iedereen wel.
Dus, concorde lijkt mij geen goed idee, een gewone pro (dus niet de concorde versie), of een stanton lijkt me een beter idee toch?Topic: Elementen voor thuis-dj (9-1-2005 19:09:00)Zat zelf ook al in die richting, maar wist het niet zeker
. Ik dacht dat het meer te maken had met de zwaarte van de arm.Topic: Elementen voor thuis-dj (8-1-2005 19:30:00)
Als je de nieuwe draaitafel hebt "voelen" hoe zwaar het zaakje aanvoelt en dan ongeveer zo instellen bij die oude draaitafel. Misschien dat je zo ongeveer kan uitvogelen hoeveel naalddruk je hebt met die stippen.
En ach, een stanton naald kan heel hufterig afgesteld worden
(niet echt aan te raden voor je platen uiteraard!)Nou, qua platen zal ik het zeker niet hufterig afstellen (verzamel redelijk zeldzame platen namelijk). Het "wegen" zal denk ik niet echt werken, de arm van de OEM bak is zoiezo al een stuk ligter als deze. Mischien dat ik de oude tt gewoon laat voor wat het is (Gebruik hem nu ook al 3 maande niet meer, de naald is verrot). En doe het een tijdje ff met 1 SynQ...Topic: Elementen voor thuis-dj (8-1-2005 14:46:00)Hoezo dit dré? De arm van de draaitafel van de q30 mag dan wel slechter zijn, maar is die dj s dan echt zo'n vereisend element? Ik heb trouwens nog een ander vraagje:
Bij de SynQ xtrm-1 zit een stanton 505 elementje, nu ben ik van plan om dit eerst op de Synq te laten zitten, en het later te vervangen door die concorde dj s dan waarschijnlijk. Het stanton elementje wil ik dan eigelijk op m'n oude draaitafel zetten (echt heel oud), alleen werkt hier de naalddruk een beetje raar, namelijk er staan een soort van stippen (7 in totaal) met een soort metalen schuifje dat je richting het element moet toe schuiven.
B.v. als ik het metale stukje naar het 4e puntje schuif, moet dat zoveel naaldruk aangeven. Nu weet ik alleen niet hoeveel dit is. Als ik het metalen stukje op het eerste puntje zet, dan kantelt de hele arm achterover (raakt de plaat dus niet) dit geld ook voor punt 2. Bij 3 staat hij heel ligtjes op de plaat (slaat snel over).
Meestal zet ik hem zelf op het 4e puntje, maar wat moet ik nu straks met die stanton doen?Topic: welk element en waarom??? (4-1-2005 21:01:00)
de enige echte
...
Maar even een vraagje, ik was/ben van plan om een ortofon concorde dj E te kopen, maar nu heb ik hier nogal wat oudere platen (zoals allure enz.).
Ze zeggen dat een E naaldje gevoeliger voor oudere platen, kan ik nu beter de S versie nemen of gewoon bij de E blijven?Topic: welk element en waarom??? (3-1-2005 19:08:00)Hahaha
, dat het een stanton 500 AL was had ik gezien, maar dat die fout afgesteld stond, zie jij dat zo snel
? Mischien al iets teveel naaldjes afgesteld
?
kvm schreef:
Dré schreef:
Op sommige feesten zul je wel moeten (want op de een of andere manier kunnen sommige mensen niet echt goed tegen drank
... Het idee was goed, dat spul verkocht als een trein... Maar vraag me af of de dj/lj hier wel zo bij mee geweest is...
sylvia schreef:
Dit zou ik eerst in de praktijk eens moeten zien. Als het écht snel werkt, dan is het mooi bedacht.Resume
The Resume function is new for Pioneer. If a CD is ejected accidentally, you can quickly re-insert the disc and be sure it will start playing from exactly the point where it stopped.
The Resume function is new for Pioneer. If a CD is ejected accidentally, you can quickly re-insert the disc and be sure it will start playing from exactly the point where it stopped.
Nou, dit vind ik nu niet echt speciaal, ik weet niet op welke manier het bedoelt is. Als het nou zo is dat de speler nog doorspeeld (wat me heel raar lijkt) dan zou het nog iets van betekenis hebben. Maar zeg nou zelf, hoevaak heb je al gehad dat je perongelijk een cd eject? De functie zelf is ook niet echt speciaal, mijn sony discman heeft hetzelfde, druk je op stop, of druk je het klepje open (zodat de cd stop) en je dieuwt binnen 30 sec weer op play, dan laad hij de cd en speelt gewoon verder waar hij gebleven was...
Nee, zelf zou ik deze speler nooit kopen als ik die advies prijs zie. Ze bombarderen denon wel, maar echt er iets aan overhouden zullen ze niet. De denon bied veel meer, en echt speciale dingen heeft die cdj 200 nou ook weer niet. Ze zouden eerst hun mixers eens van betere faders moeten gaan voorzien, en dan pas aan dit soort onzin beginnen...
Sjapper schreef:
RonnieB schreef:
toch is het maar net wat je zoekt, de 800 heeft dus wel een scratch functie (wat een hoop budget spelers tegenwoordig ook allemaal al hebben!) ik ben bang dat de prijs van deze CDJ200 toch een stuk (100-200 euro?) boven de CDJ100 gaat liggen, of pioneer moet stoppen met de verkoop van de CDJ100.Ook moeten ze wel uitkijken dat ze de prijs niet te hoog leggen, want volgens mij heb je voor de prijs van een CDJ100 nu al een budget spelertje met loops en scratch?
ik heb nu de 100sjes en die bevallen goed, alleen mis ik o.a. een loopfunctie.
Toch wel leuk dat ze dit nu weer doen, zeker met in het achterhoofd houdende dat ik over een half jaart mischien iets in deze richting ga aanschaffen.
Zeeeeer benieuw!
Zo, ze vallen mekaar na d'r hand bijna aan
eerst numark, dan denon, en nu ook nog eens pioneer...
Hoewel het mij lijkt dat de denon en numark meer functies bieden, dan dit aparaatje.
Zou pioneer soms de 200 gaan leveren ipv de 100? [ edit: ben niet de eerste met dit edit
] Teminste zoals al eerder gezecht veel extra fucnties heeft hij niet.
Er is nu inmiddels rond de 500 euro klasse al heel wat moois verkrijgbaar, en het word alleen maar leuker
Topic: Elementen voor thuis-dj (11-1-2005 21:33:00)
eerst numark, dan denon, en nu ook nog eens pioneer...Hoewel het mij lijkt dat de denon en numark meer functies bieden, dan dit aparaatje.
Zou pioneer soms de 200 gaan leveren ipv de 100? [ edit: ben niet de eerste met dit edit
] Teminste zoals al eerder gezecht veel extra fucnties heeft hij niet.Er is nu inmiddels rond de 500 euro klasse al heel wat moois verkrijgbaar, en het word alleen maar leuker
Ritsche schreef:
die heeft dezelfde arm als de q-20 en 30. Alleen vind ik het een beetje zonde van je geld om een element erin te zetten wat amper goedkoper is dan die hele draaitafel...Maar laten we proberen te helpen, want afzeiken kan iedereen wel.
Dus, concorde lijkt mij geen goed idee, een gewone pro (dus niet de concorde versie), of een stanton lijkt me een beter idee toch?
Dré schreef:
Dat je daar nou zelf niet op kon komen... ;-)
. Ik dacht dat het meer te maken had met de zwaarte van de arm.Ritsche schreef:
beetje op gevoel lijkt me dan...Als je de nieuwe draaitafel hebt "voelen" hoe zwaar het zaakje aanvoelt en dan ongeveer zo instellen bij die oude draaitafel. Misschien dat je zo ongeveer kan uitvogelen hoeveel naalddruk je hebt met die stippen.
En ach, een stanton naald kan heel hufterig afgesteld worden
(niet echt aan te raden voor je platen uiteraard!)Dré schreef:
DJ S vind ik een betere keuze MITS je een goede draaitafel hebt. DUS: IN een OEM bak of een SL: DJ S. Heb je een RP-4000/Q-30 o.i.d. hou het dan maar mooi bij de Pro (de zilveren uiteraard).Bij de SynQ xtrm-1 zit een stanton 505 elementje, nu ben ik van plan om dit eerst op de Synq te laten zitten, en het later te vervangen door die concorde dj s dan waarschijnlijk. Het stanton elementje wil ik dan eigelijk op m'n oude draaitafel zetten (echt heel oud), alleen werkt hier de naalddruk een beetje raar, namelijk er staan een soort van stippen (7 in totaal) met een soort metalen schuifje dat je richting het element moet toe schuiven.
B.v. als ik het metale stukje naar het 4e puntje schuif, moet dat zoveel naaldruk aangeven. Nu weet ik alleen niet hoeveel dit is. Als ik het metalen stukje op het eerste puntje zet, dan kantelt de hele arm achterover (raakt de plaat dus niet) dit geld ook voor punt 2. Bij 3 staat hij heel ligtjes op de plaat (slaat snel over).
Meestal zet ik hem zelf op het 4e puntje, maar wat moet ik nu straks met die stanton doen?
Dré schreef:
Beroepsdeformatie
de enige echte
...Maar even een vraagje, ik was/ben van plan om een ortofon concorde dj E te kopen, maar nu heb ik hier nogal wat oudere platen (zoals allure enz.).
Ze zeggen dat een E naaldje gevoeliger voor oudere platen, kan ik nu beter de S versie nemen of gewoon bij de E blijven?
Dré schreef:
PS: Wel leuk die promo op TV van Veronica (waar ze een 500AL (blauw) op de plaat zetten). Die staat dus gewoon van de pot gerukt helemaal verkeerd afgesteld ;-)
, dat het een stanton 500 AL was had ik gezien, maar dat die fout afgesteld stond, zie jij dat zo snel
? Mischien al iets teveel naaldjes afgesteld
?