Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Masterboy
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 167 bijdrage(n) van Masterboy (Pagina: 12 van 17)
Topic: Niet tevreden van Denon CD speler (17-4-2006 18:48:00)
Misschien zijn ondertussen de drives van de DN-D9000 verbeterd, maar dat risico durf ik niet nemen om er 2 nieuwe te kopen en misschien is het probleem toch nog steeds hetzelfde.Want 2 van deze drives kosten me rond de 500 euro.
Topic: Niet tevreden van Denon CD speler (17-4-2006 17:48:00)Dat zijn single-cd's van zo een 15 jaartjes oud, maar dus in perfecte staat en zonder krassen.
Tegenwoordig zie je die niet meer met dat matte stukje waar geen data staat.Maar tegenwoordig is dat stukje gewoon spiegelend.
Voordien heb ik een DN-2000MKII en een DN-2600F gehad en die hadden hier allemaal geen problemen mee.
Hier is een afbeelding van zo een single-cd:
Topic: Niet tevreden van Denon CD speler (17-4-2006 17:32:00)Tegenwoordig zie je die niet meer met dat matte stukje waar geen data staat.Maar tegenwoordig is dat stukje gewoon spiegelend.
Voordien heb ik een DN-2000MKII en een DN-2600F gehad en die hadden hier allemaal geen problemen mee.
Hier is een afbeelding van zo een single-cd:
Edit Mod: Dré: Linken naar foto's, zie ook REGELS!!!
Ik heb een Denon DN-D9000 cd speler en heb me er ondertussen al bij neergelegd dat hij veel problemen geeft met copy protected cd's.Die speelt hij dus niet af of slaat constant over.Maar dat ligt dus aan de cd's zelf.
Maar nu heb ik ondervonden dat hij ook problemen geeft met oudere single-cd's die ik heb.
Deze cd's hebben een matte gedeelte waar geen data staat en dit soort cd's leest hij dus ook niet.
Ik ben dus erg teleurgesteld in dit topmodel van Denon.Een gewone budget cd speler leest deze cd's nog beter dan deze dure Denon.
Ik had al gedacht om eens 2 nieuwe drives te bestellen, maar de mijne kunnen nog niet versleten zijn, want zo vaak gebruik ik de cd speler niet en deze problemen heb ik al van de eerste dag met beide drives.
Ook heb ik de laatste firmware erop gezet.
Topic: Foto's zeer oud mengpaneel (4-7-2005 17:47:00)Maar nu heb ik ondervonden dat hij ook problemen geeft met oudere single-cd's die ik heb.
Deze cd's hebben een matte gedeelte waar geen data staat en dit soort cd's leest hij dus ook niet.
Ik ben dus erg teleurgesteld in dit topmodel van Denon.Een gewone budget cd speler leest deze cd's nog beter dan deze dure Denon.
Ik had al gedacht om eens 2 nieuwe drives te bestellen, maar de mijne kunnen nog niet versleten zijn, want zo vaak gebruik ik de cd speler niet en deze problemen heb ik al van de eerste dag met beide drives.
Ook heb ik de laatste firmware erop gezet.
Inderdaad, het nadeel is dat er geen toonregeling per kanaal op zat, maar in de jaren 80 werd dit toch niet echt gebruikt omdat er toen nog geen house werd gedraaid.Een master module bestond er ook voor dit mengpaneel, maar die stond niet op het mengpaneel wat ik heb.Er bestond zelfs ook een radio module voor dit mengpaneel.De prijzen waren inderdaad zeer hoog.Schrok wel even toen ik de prijslijst van de diverse modules zag.Heb die lijst hier nog ergens liggen.Maar dan had je ook wel een tank van een mengpaneel en de klank was dus echt zeer goed.
Topic: Foto's zeer oud mengpaneel (1-7-2005 18:46:00)Ik heb dat al een heel tijdje.Stond vroeger in een discotheek hier in de buurt.Ik heb het nu helemaal terug opgeknapt en alles werkt nu terug.Wat me opvalt is dat de klank wat eruit komt, vele hedendaagse mixers overtreft.
Topic: Foto's zeer oud mengpaneel (1-7-2005 14:12:00)Hier zijn 2 foto's van een 25 jaar oud Vetelec Mengpaneel.Ik heb dit helemaal terug opgeknapt en moet wel nog de draaiknopjes terug monteren.Deze mengpanelen stonden in de jaren 80 in bijna alle Belgische discotheken.Het is een module systeem en met een paar ingangen had je al een heel breed mengpaneel.Dus het is goed te zien dat alles tegenwoordig veel compacter is tov vroeger.Deze mengpanelen hadden wel al een Echo en Phaser effect module en de kraakvrije faders die opgebouwd zijn uit kleine reed contactjes en magneten.Het prijskaartje was ook aardig hoog want zoals het op de foto's eruit ziet, dus 13 modules kostte het nieuw zo een 5000 Euro.
Foto's:
https://users.pandora.be/marcl/A.jpg
https://users.pandora.be/marcl/E.jpg
Topic: Het Denon DND4500-topic (18-6-2005 14:56:00)Foto's:
https://users.pandora.be/marcl/A.jpg
https://users.pandora.be/marcl/E.jpg
Ik heb ook een mailtje naar Denon gestuurd en als antwoord gekregen dat de fout bij de platenmaatschappijen ligt omdat die beveiligde cd's niet meer de echte normen van een standard audio-CD bevatten.En ze kunnen moeilijk voor iedere beveiliging andere firmware voor de cd spelers schrijven.
Topic: Het Denon DND4500-topic (17-6-2005 12:55:00)Dan heeft het zo te horen geen nut om van mijn DN-D9000 over te schakelen naar een DN-D6000.
Topic: Het Denon DND4500-topic (15-6-2005 17:35:00)@Viktor.Ik gebruik de laatste versie van de firmware.Ik heb deze altijd geupdate vervolgens dat er nieuwe firmware uitkwam.
De kleine 7cm cd-singles werken perfect, maar het zijn de cd-singles van een jaar of 15 geleden die daar waar er geen informatie staat mat en dus niet spiegelend uitzien die problemen geven op mijn DN-D9000.Dan begint de drive veel lawaai te maken en je voelt aan het chasis van de speler dat alles trilt door de motor.
Met het probleem van EMI beveiligde cd's zal ik dan maar moeten leren mee leven.Dan koopt een mens al eens originele cd's en dan zit men met de problemen.
Hoe zit het trouwens met de DN-D6000, heeft deze ook een soort IDE CD-Rom drives met als gevolg problemen met beveiligde cd's?
Topic: Het Denon DND4500-topic (15-6-2005 15:36:00)De kleine 7cm cd-singles werken perfect, maar het zijn de cd-singles van een jaar of 15 geleden die daar waar er geen informatie staat mat en dus niet spiegelend uitzien die problemen geven op mijn DN-D9000.Dan begint de drive veel lawaai te maken en je voelt aan het chasis van de speler dat alles trilt door de motor.
Met het probleem van EMI beveiligde cd's zal ik dan maar moeten leren mee leven.Dan koopt een mens al eens originele cd's en dan zit men met de problemen.
Hoe zit het trouwens met de DN-D6000, heeft deze ook een soort IDE CD-Rom drives met als gevolg problemen met beveiligde cd's?
Ik ben eens benieuwd wanneer ze met een opvolger van de DN-D9000 gaan komen.Want ik heb deze 3jaar en ben er nooit echt tevreden over geweest.Leest namelijk heel slecht originele CD's.Ik heb heel vaak dat single cd's niet gelezen worden of dan hoor je de motor van de drive lawaai maken en springt de cd constant over.Precies dat hij moeilijk doet met single cd's omdat die niet helemaal vol staan.Ook Emi beveiligde cd's springen over of worden niet gelezen.Dit zou toch allemaal niet mogen met zo een dure cd speler.En slijtage van de cd speler is het zeker niet want ik gebruik hem alleen thuis af en toe.En hij heeft dat dus altijd al gedaan (beide drives).Voor de DN-D9000 had ik een DN-2600F en die las bijna alle cd's probleemloos.