Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Bams

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 141 bijdrage(n) van Bams (Pagina: 12 van 15)

Topic: bas geluid draagt te ver (7-5-2010 13:09:00)
hoi,

je zou kunnen kijken of de gemeente waar je met je gebouw zit een geluidmeter heeft die ook frequentiebanden weergeeft, die je mogelijk kan lenen, evt. kan je dat natuurlijk ook op je pc doen, genoeg analyzers te vinden.
binnen je geluidsset vollen bak met roze ruis laten draaien en buiten meten, dan komen de frequentiebanden die het lastigst zijn vanzelf naar voren, en kan je gaan eqén op je driverack. Dat je daarmee geluidkwaliteit inlevert mag duidelijk zijn, maar dit is wel onvermijdelijk vrees ik. houten hokken zijn nu eenmaal niet de beste isolatie. heb je evt. foto's van het gebouw?

loskoppelen van de vloer is eigenlijk ook wel een must, kan je geen betonnen voeten gieten waar je je speakers op plaatst, of palen die je vrij van de vloer in de grond slaat?
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (21-4-2010 15:01:00)
hoi, het zal allemaal wat schelen in koppeling, maar aangezien de glijbanen toch van de bodem liggen maakt het idd niet heel veel uit (ben maar een lichtnicht, dus pas op....ben niet heilig in mijn kennis)

qua schade inzake rammelen etc...dat lijkt me vreemd. mogelijk dat er door luchtdrukverschillen etc. problemen ontstaan, maar die zou je dan ook moeten horen doordat spullen in tegenfase etc. gaan staan.
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (21-4-2010 12:52:00)
excuses...dan geen sub, maar wel vandege laag..en dat deze kasten, mits goed geladen tot 40Hz doorlopen...dat vind ik toch echt wel richting sub gaan.
Topic: combinatie martinbin 115 en glijbaan 4530 (21-4-2010 10:46:00)
volgens mij werden in de gloriedagen van de newbeat en opkomst van de house juist combi's gemaakt van de bins met een disco 200. de disco 200 (dubbele glijbaan)voor het echt maagdreunende sublaag, en de bins voor de kick. de bins lagen dan onder de disco 200's om een goede koppeling met de vloer te hebben. dit werkte alleen goed op kortere afstanden (de gemiddelde dansvloer van de boccacio bijvoorbeeldwink ;) )maar gaf wel een gruwelijk laag.

hoe dit afgefilterd was weet ik niet, maar ik kan me indenken dat gezien het rendement de glijbaan ergens rond 40 hz begon en zo rond de 120hz werd overgenomen door de wbin.
de glijbaan heeft bij 150 hz een gruwelijke dip van een dB of 3, en wordt daarvandaan wat rommelig. de martin 115's lopen bruikbaar door tot 250 hz, maar zijn in het echte sublaag weer minder sterk, dus met instellingen kun je ook heel wat resultaat behalen!

Wat is overigens de reden om je glijbanen op zijn kant te leggen?
is de opzet overigens voor freetekno etc? dan zou een paar mooie jbl 2"met slantplates een hele mooie manier zijn om het gat in het mid op te vullen..deze lopen stiekum aan zowel de hoge als lage kant verder door dan je denkt. gevoelig en duur, maar voor deze muziek heerlijk.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (6-4-2010 09:22:00)
Heb je er al een nieuwe stappenmotordriver in gestopt? misschien dat die de geest gegeven heeft, vaak doet de motor dan nog wel iets, maar niet hetgeen je mag verwachten.

als je bij Wytec niet verder komt kan je het misschien direct bij de producent van de elektronica proberen: www.pulsarlight.com. deze hebben tot de introductie van de alphaspot reeks de elektronica ontwikkeld.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (4-4-2010 22:39:00)
madhenkie: die atlas is voor zover ik me kan herinneren per definitie een beetje "nerveus". komt het niet gewoon heel nauw om je dmx-waarde te bepalen?
Topic: Welk merk truss zou dit zijn? (24-3-2010 11:36:00)
hoi,

Als de truss toch geen belasting krijgt, je kan natuurlijk bij je plaatselijke smid de bommetjes na laten draaien, zijn de kosten ook niet.
Topic: "Mooi Spul" - Lichteffecten uit de jaren 70/80/90. (28-2-2010 23:08:00)
iemand op de pa-markt de coemar projector van liquidfx meegenomen?
Topic: PA-markt 2010 (28-2-2010 22:53:00)
Weer gelachen, weinig gekocht, al is de auto toch niet leeg mee terug gegaan. natuurlijk bij Flash een tas met filters gescoord, en een kapotte vloeistofprojector gevonden, altijd leuk!
verder bijna 2 tiltbattens met scroller meegenomen bij liquidFX, maar iedere keer als we daar naar keken bleek er meer kapot aan te zijn of te missen, dus uiteindelijk maar niet gedaan, terwijl de auto al opgemeten was :)
op dezelfde stand ook een stel movitec's gezien die bij SEL vandaan kwamen, zat de sticker nog op die ik er in 2003 op had geplakt na het servicen....

bij AED rent gelukkig niet geboden op een sloot nostalgische martin's...had ze denk voor 5 euro mee mogen nemen, maar wilde juist eens niet een nog vollere zolder krijgen, en da's gelukt.

overigens, wel veel demo stans, en hulskamp had alles volgens mij vorig jaar ingepakt, en dit jaar weer uitgepakt met dezelfde prijzen.
enige spijt die ik heb is dat ik de V*L miniartisan bij bourgonje niet heb meegenomen, als was het maar om te kunnen zeggen dat ik varilite in de schuur heb staan.
Al met al veel gelachen, en de mac naderhand smaakte goed!
Topic: Carnavalmuziek 2010 (30-1-2010 11:24:00)
even geheel tegen mijn eigenlijke stelling in dat ik voor originele muziek ga, ik heb dit jaar nog geen echte lekkere stampplaat voor op de wagen gehoord zoals in 2007 Ik ben ene Kikker van DJ Maarten, het gaat al heel snel richting hardstyle met carnavalsinvloeden. iemand wel zo'n stampplaat voorbij horen komen die nog wel echt carnavaesk is?

Overigens gister bij de vrienden van amstel in het publiek Ik heb een zachte g maar een harde l voorbij horen komen, denk dat dit er weer eentje is die binnen 2 weken iedereen meezingt.