Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Hendrik
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Hendrik (Pagina: 11 van 20)
Topic: Het Punisher baskast topic (22-9-2004 20:12:00)Nearfield (-3dB/verdubbeling afstand), farfield (-6dB/verdubbeling afstand). Instandhouding van nearfield is afhankelijk van afmeting stralend oppervlak...
Dat gezegd hebbende: Met 3 BR subjes per kant (18G50) op een Lab 4000 vond ik zalen van ca. 800 man (lekker stevig bij elkaar natuurlijk dus niet 1 persoon per 10 vierkante meter) best te doen. Stevig aan het werk zetten en de subs een tikkie de clip in jagen om de SPL_avg wat omhoog te trekken.Te doen, is dus geen beukwerk zodat je broekspijpen nog wapperen halverwege de dansvloer? Ik mag altijd graag over wat laag. (of meer)Topic: Het Punisher baskast topic (21-9-2004 23:17:00)4 in totaal? Serieus? Omdat je zei dat hij een "stukje" harder gaat als die 18" Ik weet niet wat een stukje is bij jouw maar ik durf niet 800 man of meer aan met bijv 8 x 18" kastjes in totaal.
Heeft iemand het gewicht van de driver? Omdat de kast niet eens zoveel groter is ben ik nu toch wel benieuwd. Even uitrekenen wat het in totaal gaat wegen. Hoe lichter hoe beter! Wil ook nog wel eens met wat ND drivertjes aan de slag maar ja, heb geen tijd over.Topic: Wat zetten jullie neer voor 300 man? (20-9-2004 20:09:00)
Dré schreef:
Contour schreef:
Helemaal met je eens Stefan! Op een of andere manier draagt een hoornkast meestal verder dan een basreflex, best raar eigenlijk aangezien het geluid zich bij zulke lage frequenties toch wel degelijk bolvormig afstraalt...Dat gezegd hebbende: Met 3 BR subjes per kant (18G50) op een Lab 4000 vond ik zalen van ca. 800 man (lekker stevig bij elkaar natuurlijk dus niet 1 persoon per 10 vierkante meter) best te doen. Stevig aan het werk zetten en de subs een tikkie de clip in jagen om de SPL_avg wat omhoog te trekken.
Reemski schreef:
Met 4 van deze kasten durf ik wel een zaal aan voor een mannetje of 800, wellicht nog flink meer.Heeft iemand het gewicht van de driver? Omdat de kast niet eens zoveel groter is ben ik nu toch wel benieuwd. Even uitrekenen wat het in totaal gaat wegen. Hoe lichter hoe beter! Wil ook nog wel eens met wat ND drivertjes aan de slag maar ja, heb geen tijd over.
Ah, dan krijgen we straks: "Ik zou je witte knijpers wel even vervangen door zwarte"
Topic: installatie beginnende drive-in (12-9-2004 19:05:00)
Voor subs misschien wel lonend om dat zelf te bouwen. Hout laten zagen en weet voor de rest niet hoe handig je bent......
Je wilde nu met 2 x 15" per kant gaan werken. Zet dat maar uit je hoofd. Als ik het zo volg kom je uit op (minimaal) 4 x 18" per kant. Maar ja, 500 man WAAR? Ook buiten? Of grote feest tenten?
Topic: installatie beginnende drive-in (11-9-2004 19:29:00)Je wilde nu met 2 x 15" per kant gaan werken. Zet dat maar uit je hoofd. Als ik het zo volg kom je uit op (minimaal) 4 x 18" per kant. Maar ja, 500 man WAAR? Ook buiten? Of grote feest tenten?
500 man?
Stampen neem ik aan? Dan ben je er niet zomaar. Wil je eventueel ook zelfbouwen of ga je voor fabriekskasten?
Topic: Jows - Stop It! (11-9-2004 19:19:00)Stampen neem ik aan? Dan ben je er niet zomaar. Wil je eventueel ook zelfbouwen of ga je voor fabriekskasten?
Rest volgt moet nog even wachten mr jows. Zit net midden in verbouwing, niew tapijt etc. Zit nog steeds met labtop effe snel ingeplugt. Hoewel daar ook speakertjes inzitten weiger ik om daar naar te luisteren.
Topic: Soundlab speakers (8-9-2004 20:57:00)Ok maar vergis je niet, ook in het bekende dikke monacor boek staan leuke drivers.
Topic: Jows - Stop It! (8-9-2004 20:46:00)Snapte je ook waar ik heen wilde trouwens?
Topic: Iemand ervaring met DAP RS-215 & DAP RS-218B? (7-9-2004 23:17:00)Ik denk dat daarom ook weinigen voor dap gaan als het groter moet. Met dap moet je veel neerzetten voor wat geluid. Men koopt liever kasten met een echt merk erop die zich al ruimschoots hebben bewezen denk ik.
Topic: 12" subjes (7-9-2004 23:13:00)Idd, dan gaat hij HEEL snel over z'n nek.