Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Sntho0

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 192 bijdrage(n) van Sntho0 (Pagina: 11 van 20)

Topic: Peavey CS 4000 (28-7-2007 23:49:00)
Mr. Edie,
Ik begrijp je verhaal niet helemaal. Ik heb 2 subs van elk 1000 wrms 8 Ohm.
Dus, een versterker die 2 x 900 wrms levert is gewoon te licht. Als ik de subs aan elkaar knoop worden ze samen 4 Ohm. Dus, moet ik een versterker hebben die ongeveer 3000 wrms in bridge op 4 Ohm geeft.

Ik denk niet dat het er toe doet waar de WORK vandaan komt. In ieder geval wel bij een bedrijf. En waarom zou deze niet erug kunnen? Ze hebben mij gegarandeerd dat hij in bridge op 4 Ohm wilde spelen. Hier heb ik expliciet naar gevraagd. Trouwens, ik heb al overleg gehad dat er een oplossing zou worden gezocht.
Topic: Peavey CS 4000 (28-7-2007 18:13:00)

KVM schreef:

sntho0 schreef:

Ik ben er achter gekomen dat de WOrk niet stabiel is op 4 Ohm bridge terwijl hij me daar wel voor verkocht is.
Gebruik je hem gebrugt dan?

Martin.
Dat zou ik wel willen. Mijn subs zijn 1000 wrms 8Ohm. De Work geeft bij 8 Ohm 900 wrms.
Dus, te weinig. Maar omdat in de handleiding niet staat dat hij 4 ohm bridge aan kan heb ik kontakt gehad met de fabrikant in Spanje. Die vertelden me dat hij inderdaad niet gebruikt kan worden in bridge op 4 Ohm.
Topic: Peavey CS 4000 (28-7-2007 13:09:00)
Zo, weer terug van vakantie.

Ik ben er achter gekomen dat de WOrk niet stabiel is op 4 Ohm bridge terwijl hij me daar wel voor verkocht is. Dus, hij gaat waarschijnlijk weer terug.
Dus, zit nu toch wel sterk te denken aan de Peavey CS 4000.
Of heeft nog iemand een andere tip voor een versterker in deze prijsklasse? 750,-
Topic: Peavey CS 4000 (12-7-2007 10:51:00)

Dave22 schreef:

Welke speakers wil je eraan hangen?

GR Filip
2 18" subs met 1000 wrms 8Ohm B&C speakers er in.

Ik heb de peavey inmiddels gehoord. Klonk lang niet verkeerd.
Maar ze hadden daar ook een 2e hands WORK WPP3000 staan.
Ook die heb ik gehoord. En deze vond ik nog mooier klinken, en voor veel minder geld.
Dus, ik heb deze gekocht.
Ja, ik weet het: 2e hands blijft een gok.
Topic: Crest CC2800 ervaringen? (9-7-2007 13:27:00)
En nu dan? Ervaringen?
Topic: Peavey CS 4000 (9-7-2007 09:07:00)
He bedankt!
Waarom kan ik dat nou niet vinden?
En is er nog iemand die ervaring heeft met deze amp?
Topic: Enkele vraagjes over bridged mode (6-7-2007 14:51:00)
Ik had dit net ook ergens in een topic gevraagd maar er zal wel iets fout zijn gegaag. Kan het nergens weer vinden.
De vraag is deze:

Als de specs van een versterker aangeven dat die versterker stabiel is in 2 Ohm stereo en in 2 Ohm mono, kan ik er dan van uitgaan dat hij ook stabiel is in bridge 4 Ohm? Ik dacht altijd van wel maar begin nu tw twijfelen. Het is namelijk zo vreemd dat er alleen 8Ohm bridge bij staat.
Topic: Peavey CS 4000 (5-7-2007 10:56:00)
Hoi,

Is er misschien iemand die weet of dit goede versterkers zijn?
Goed stabiel in bridge op 4 Ohm?
Zijn ze geschikt om subs aan te sturen?
Weet iemand toevallig de demping factor. Kan ik namelijk nergens vinden.

Bedankt
Topic: uitgangsspanning mengpaneel (21-6-2007 09:29:00)

Victor schreef:

De P-2000 geeft zijn volle vermogen bij een ingangsspanning van 0,75 volt. Je mixer levert 1 Volt (als de vu-meters 0 dB aanwijzen). Dat betekent dat je de gain-regelaars van de versterker ietsje moet terugdraaien. Doe je dat niet dan overstuur je de versterker waardoor hij zal vervormen/clippen.

Andersom, als je mixer bijvoorbeeld 1 Volt levert, terwijl de versterker 2 Volt verwacht heb je een groter probleem. Je bereikt dan niet het volle vermogen van de versterker. Meer hierover in dit topic.
Ha, dat verklaart dus dat die P2000 veel harder gaat dan de Kind versterker. Er komt 1 Volt binnen terwijl de versterker op 0,75 staat. De Kind heeft 1.2 nodig om vol te kunnen draaien. Dus, ik heb de P2000 altijd te veel signaal gegeven. Toch heb ik deze nooit zien clippen. Wel brande het +30 db lampje bijna constant. Ik dacht altijd dat dit geen kwaad kon, zolang het cliplampje maar niet gaat branden. Ook was het het geluid prima. Ik hoorde geen vervorming. Maar ok, nu sluit ik de subs op de Kind aan in bridge en de P2000 op de tops. Ik zal de de P2000 op 1.4 V zetten, dan kan er wat dat betreft niets mis gaan.

Dan nog deze vragen. Er is al veel over geschreven, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk.

Als ik dan de limiter in mijn x-over op 0 db zet. Zit ik dan goed?

En kan ik de In-en output gain het beste op 0 db laten staan? Ik kan ze beide van -40db tot +6db instellen. En dan via de gain knoppen van de versterker de volume regelen?

En op mijn mengpaneel zitten VU meters bij de master en bij iedere fader. Ik weet dat ik de master uit het rode moet houden, maar ik heb me laten vertellen dat dit voor de andere faders niet zo erg is als deze af en toe in het rood komen.

Al vast weer bedank!
Topic: uitgangsspanning mengpaneel (20-6-2007 16:28:00)

jadjong schreef:

sntho0 schreef:

Inmiddels heb ik gevonden wat het mengpaneel afgeeft. 1 Volt.
Input Sensitivity van de versterker is: 4Ohm +4dB (1.2V)

Kan iemand me zeggen wat ik hieruit kan concluderen? )0.2 volt te weinig misschien?

bvd
Misschien staat de P2000 wel ingesteld op 0.75V, tegenover de 1.2V van de andere versterker. De P2000 zal daarom meer uitsuren bij hetzelfde ingganssignaal.
Ja, dat klopt. De P-2000 is inderdaad ingesteld op 0.75V. Helaas zit er niet zo'n schakelaartje op de Kind versterker.
Is er een ander manier om het ingangssignaal te verhogen of om die van de versterker te verkleinen?
Of gaat dan Dré z'n reactie op: Als de uitgangsimpedantie van de bron lager is dan de ingangsimpedantie van het apparaat dat op deze bron wordt aangesloten dan is er niets aan de hand. Andersom is NIET goed.

M.a.w. Als mijn mengpaneel 1 volt afgeeft moet ik de versterker op 1.4 volt zetten?
Maar wat dan als je mengpaneel toevallig 2 volt afgeeft? (Of bestaat dit niet) Heb je dan eingelijk een probleem?