Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 11 van 20)
Topic: Welke keuze X-15B, X-15HL of X-18B?? (17-5-2009 19:11:00)
Waarom de X15HL's niet met de hoornmonden naar elkaar gelegd?
Ziet er voor de rest wel een leuke dag uit.
Mvg.
Pieter
Topic: JBL topkast ( 2226H / 2445J met 2380 hoorn ) (29-4-2009 22:05:00)Ziet er voor de rest wel een leuke dag uit.
Mvg.
Pieter
Met de WS218X bedoel je?
Een naburig bedrijf heeft ze onder F215+ staan. Vind ik niet zo mooi klinken, teveel laag en te weinig mid.
Zelf gebruiken wij een S218 waarop nog een FSX ligt (martin audio dubbel 18", eerder model), daarboven een F2B (voor de kick, dubbel 15" hornloaded) en daarop staat dan een F2top.
Deze laatste zijn echter niet compact te noemen met dezelfde omvang als een dubbel 18" en dan nog eens 120kg wegen.Ach de hele set is niet echt compact te noemen
Iets verderop wordt dan meestal nog een F1(mid/high) kastje gevlogen.
Mvg.
Pieter
Topic: Catch voor frontdeksel (28-4-2009 10:18:00)Een naburig bedrijf heeft ze onder F215+ staan. Vind ik niet zo mooi klinken, teveel laag en te weinig mid.
Zelf gebruiken wij een S218 waarop nog een FSX ligt (martin audio dubbel 18", eerder model), daarboven een F2B (voor de kick, dubbel 15" hornloaded) en daarop staat dan een F2top.
Deze laatste zijn echter niet compact te noemen met dezelfde omvang als een dubbel 18" en dan nog eens 120kg wegen.Ach de hele set is niet echt compact te noemen
Iets verderop wordt dan meestal nog een F1(mid/high) kastje gevlogen.
Mvg.
Pieter
Laat maar iets horen als je ze gevonden hebt.
Heb er ook een hele tijd achter gezocht en eigenlijk stiekem opgegeven.
Mvg.
Pieter
Topic: Dap X-12T of X-12 boven BR-118 (18LW1400) (20-4-2009 08:29:00)Heb er ook een hele tijd achter gezocht en eigenlijk stiekem opgegeven.
Mvg.
Pieter
Mijn inziens wel, maar je moet natuurlijk zelf beslissen wat voor jou het lekkerst klinkt.
Mvg.
Pieter
Topic: Dap X-12T of X-12 boven BR-118 (18LW1400) (16-4-2009 19:38:00)Mvg.
Pieter
Mijn gevoel heeft altijd iets tegen een 15" boven een 18" of dubbel 18". Het probleem is het veel te zwakke mid.
Mijn inziens vult een 12" mid beter aan op een 18" sub.
Collegabedrijf hier uit de buurt heeft een Martin Audio set bestaande uit een WS218X en een F215+ per kant. Ik vind deze set ook nooit helemaal lekker klinken, mede door het gemis van het mid. Daarom stel ik voor het toch bij een 12" topkast te houden.
De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik geen ervaring heb met de bovengenoemde DAPkastjes. Alleen 1x de X12T horen spelen, maar nooit mee gewerkt.
Mvg.
Pieter
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (1-4-2009 17:48:00)Mijn inziens vult een 12" mid beter aan op een 18" sub.
Collegabedrijf hier uit de buurt heeft een Martin Audio set bestaande uit een WS218X en een F215+ per kant. Ik vind deze set ook nooit helemaal lekker klinken, mede door het gemis van het mid. Daarom stel ik voor het toch bij een 12" topkast te houden.
De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ik geen ervaring heb met de bovengenoemde DAPkastjes. Alleen 1x de X12T horen spelen, maar nooit mee gewerkt.
Mvg.
Pieter
Is dat geen verloop van 4 polig naar twee keer 2polig?
Mvg.
Pieter
Topic: 4 subs (8 ohm) aansturen op bridge 4 ohm? (1-4-2009 16:47:00)Mvg.
Pieter
Je komt alleen op 8Ohm bridge uit inderdaad. Maar dan kan je evengoed 4 Ohm stereo spelen. Normaliter evenveel vermogen beschikbaar.
Philip: ik geloof trouwens dat je je vergist hebt in je post. Serie en parallel moeten omgewisseld worden, volgens mij.
Mvg.
Pieter
Topic: hulp aankoop waterdicht 100V systeem (30-3-2009 13:27:00)Topic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (20-3-2009 12:20:00)Philip: ik geloof trouwens dat je je vergist hebt in je post. Serie en parallel moeten omgewisseld worden, volgens mij.
Mvg.
Pieter
We hebben het al gehad over de pro en contra in verband met zelfbouw (in het topic d&b max 12). Laten we nu hier niet opnieuw over beginnen, maar de depreciatie van zelfbouw blijft een niet te miskennen nadeel.
Mvg.
Pieter
Topic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (17-3-2009 17:55:00)Mvg.
Pieter
Zit er misschien ook een dubbel 12" in de reeks voor de tops. Want ik ben persooonlijk geen fan van 4 18"ers met daarboven 2 15"ers per kant.
Persoonlijk zou ik voor een top voor dubbel 12" gaan, klinkt in mijn oren aangenamer in het mid en loopt net iets mooier door naar de highdriver.
Hier in de buurt is ook een bedrijf met een martin audio set. WS218X met daarboven een S215+, vind deze persoonlijk niet echt fijn om naar te luisteren. Veel te veel laag in verhouding tot het mid en high.
Mvg.
Pieter
Persoonlijk zou ik voor een top voor dubbel 12" gaan, klinkt in mijn oren aangenamer in het mid en loopt net iets mooier door naar de highdriver.
Hier in de buurt is ook een bedrijf met een martin audio set. WS218X met daarboven een S215+, vind deze persoonlijk niet echt fijn om naar te luisteren. Veel te veel laag in verhouding tot het mid en high.
Mvg.
Pieter