Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rekal

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 11 van 20)

Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (30-10-2012 12:12:00)
Beste.

Ik begrijp dat als je in de studio een micofoon gebruikt dat deze dient versterkt te worden in de vorm van een Pre-amp. (voorversterker)

Maar hoe zit dat eigenlijk met draadloze microfoons?
klopt mijn stelling?
1. Als je de schakelaar achterop de ontvanger op MIC zet loopt er een onversterkt signaal uit en heb je dusdanig een externe voorversterker nodig.
2. als ik de schakelaar op LINE zet gebruik ik de voorversterker van de ontvanger en kan die rechtstreeks in een LINE ingang worden geprikt.

Ik heb thuis een Shure BETA 58A UR2 met UR4s ontvanger,
ik vroeg me af of er iets aan toe te voegen valt door er een degelijke voorversterker achter te zetten.
De uitgang (knopje staat op LINE) van de ontvanger gaat direct in de LINE IN van de audio interface momenteel.
comp., eq., d-ess., effects, ... doe ik via de pc.
Topic: Studio geluidsabsorptie (akoestiek) (24-9-2012 22:51:00)
dank voor de link!

topic past daar inderdaad veel beter thuis.
Topic: Studio geluidsabsorptie (akoestiek) (24-9-2012 09:36:00)
Voor de studio fanaten.......

Ik ben bezig aan de thuisstudio.

Ik heb echter een paar vragen over akoestiek.
zijn de geluidsabsorptie panelen van Auralex goed?
Ik heb reeds 2 fullsize panalen tegen de muur hangen (61x122 cm)
(2" acoustic Studiofoam Pyramids)
deze hangen in horizontale richting direct voor de mics.
Nu wil ik diezelfde muur nog wat extra´s geven.

Ik van plan 3 tegels SONOFLAT 2" te kopen.
Deze zouden het mid en hoog goed absorberen.
Moet ik deze dan het beste hoog in de ruimte hangen? (niet tegen plafond)

Daarnaast wil ik ook nog 2 fullsize wegde 4" panelen kopen.
Deze best onder, tussen of boven de bestaande 2" Pyramids hangen?

Ik dacht zelf:
onder: 2x 4" (10,16cm dik) Wedge fullsize (61x122) paneel
midden: 2x 2" (5,08cm dik) pyramide fullsize (61x122) paneel
boven: 3x 2" (5,08 cm dik) sonoflat tegel halfsize (30x30) tegel

Er staat dat de 4" wedge panelen bedoeld zijn voor grote ruimtes, en dat de 2" bedoeld is voor middelgroote ruimtes.
Kan ik de ruimte ook te "droog" maken door er te dik materiaal te hangen?
Hoe dikker hoe beter toch?

De bedoeling is om de echo te stoppen
Maar ook om het gemaakte "lawaai" te verzachten voor de buren.

Er worden voiceovers, jingles en vocalen opgenomen.
Topic: Inter m 9324 vraagje (25-6-2012 23:46:00)

BSS schreef:

Alleen als ze lichtgewond zijn.
ik zie het nu pas.....
Ik bedoel natuurlijk "gewone luidsprekers"
Topic: Inter m 9324 vraagje (25-6-2012 10:54:00)
is dat 100V er eventueel uit te slopen?
ik veronderstel dat er een transfo in zit die zorgt voor het gewicht?

of is dat allemaal een beetje zonde / gekkenwerk.
Topic: Inter m 9324 vraagje (25-6-2012 10:31:00)
dus ik mag:
1 luidspreker, 4ohm 230watt rms,
2 luidsprekers, 8ohm parallel, et stuk 115watt rms.

of 1 luidspreker 8ohm, maar dan wandeld er maar 115watt uit? ,luidspreker hoger in ohm mag wel dacht ik, lager niet.

Het is niet echt geschikt voor drive werk zie ik al....
Beter verkopen en een leuke stereo amp (Crown xti 1000) in de plaats kopen (niet 100v)
Of wat zouden jullie doen?
Topic: Inter m 9324 vraagje (25-6-2012 00:11:00)
Ik verkoop volgende versterkers:

audio-tv-foto.marktplaats.nl/professionele-audio-tv-en-video-apparatuur/572310465-inkel-inter-m-9312-9324-100v-versterkers-toebehoren.html?return=eJw9yjsOwyAMANC7ZOjIxw1UGEU9SmXAKCg%2FlFhdqt69W9%2F8CC1%2BGpp4oTUOBy5NXk14i7NIR63ffC5H511tdC7SVyK51L7qf1R97s9WJveAuzWjd7d8FJ5qTdZ5IE9Qwmh8SAy5plQZbICchvj9AS0HKH8%3D&complete_editing=1

Ik heb ze nooit anders geweten dan ze geschikt zijn voor 100v luidsprekers.
Maar kunnen hier ook gewonde luidsprekers op?
Omdat ze het in de handleiding hebben over 3 mogelijkheden:
31v (4ohm) / 70v (21ohm) / 100v (41ohm)
quote handleiding: "These terminals are used to connect speakers to the unit. You may select either 4ohm conventional
operation, or High Impedance operation at either 70V or 100V"


handleiding: www.inter-m.net/0729_update/manuals/pa-9324_en.pdf

Alhoewel ik zie net dit erbij staan: 70Hz-18kHz ,gaat niet laag genoeg.
Topic: Chamsys: 2 interfaces mogelijk? (24-9-2011 01:43:00)
Ondertussen een Enttec ode interface binnen en een paar dagen getest.
met volle 512 kanalen bezetting perfect.

heel erg revreden met de aanschaf...
Topic: Chamsys: 2 interfaces mogelijk? (2-9-2011 11:02:00)
toch nog een berichtje gewisseld met Enttec zelf,
ze schrijven:

Hello,

The ODE sends DMX data at ~40Hz refresh rate. It is comparable to the DMX USB PRO in this way.

The ARM processor is internal and you can't directly access it, but for people who build devices like this they want to know "how fast the engine under the hood" is. This tells them what chip we use, but if you don't know what this chip can do and aren't able to quote its performance statistics in your sleep already, then you aren't likely to be able to make use out of that information. My telling you more about that chip is not relevant to how it works to make DMX come out, and would only confuse things.

The ODE does have frame buffering, and it can do other things, like merge two different Art-Net streams from different IP addresses. That's why it needs a faster more complex processor.

Cheers,

Jeremy Kumin
Enttec Sales

Ik denk dat deze post dus meer dan beantwoord is, DANK
Topic: Chamsys: 2 interfaces mogelijk? (31-8-2011 01:06:00)
Ik ga voor de ODE interface. dank iedereen voor de input!