Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van MG
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van MG (Pagina: 10 van 20)
Topic: Full-time drive-in show (15-12-2009 00:15:00)
"Ik wens jouw veel personeel".
En dat zegt men dan niet tegen iemand die men aardig vindt
Lees zoveel mogelijk door van te voren en bezint eer ge begint!
Die moet ik onthouden! Maar er is toch in de ogen van de belastingdienst al snel sprake van dienstverband, dan kan het soms toch niet anders dan mensen gewoon als werknemer op de loonlijst zetten? Of is een factuurtje van freelancer voor elke klus die hij draait ook gewoon in orde, ongeacht of hij 10 keer of 200 keer voor je draait? Topic: oprij ramp (15-12-2009 00:08:00)
Verrek ja....
Topic: Full-time drive-in show (14-12-2009 17:48:00)
Bij ons gaat er namelijk een ramp uit van 4.5m langIk denk dat je de OP hiermee bedoeld? Als hij er 30cm afslijpt is hij geholpen...Topic: welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies (8-12-2009 00:58:00)
En die hoogdriver wat begint de schreeuwen ervaren mensen als hard, omdat het eigenlijk gewoon pijn aan je oren doet
Daarom zijn de mackies net zo handig voor carnavalAls dat de doelstelling is, waarom zou je dan voor een 'gerenomeerd merk' kiezen dat 'in de verhuurwereld veel gebruikt wordt'. Dan loont het zich financieel gezien beter om een goedkoop B-merk te nemen dat je na een carnavalsseizoen alweer hebt terugverdiend. Mocht er dan iemand met een spuitbus verf of zooi langs de weg staan tijdens een carnavalsoptocht, dan heb je ook nog eens minder schade.
- Lage investeringskosten
- Klant wilt blijkbaar geschreeuw, en krijgt geschreeuw
- Financiele tegenvaller bij schade is beperktTopic: welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies (5-12-2009 03:45:00)
. Ikzelf zet ze dan ook nooit vol open, maar net een tikje terug waardoor het schreeuwerige geluid beperkt blijft. Ook is het een stuk prettiger luisteren voor je oren.
Minpunt is wel dat de schroeven achter in het paneel nogal aan het roesten zijn, is er een manier om dit te behandelen?Dat is nou het mooie van de D400's. Kun je helemaal open zetten en dan blijft het geluid nog mooi klinken. Dat noem ik een speaker 100% gebruiken, in plaats van een SRM terugdraaien omdat hij anders niet meer prettig zou klinken.
Ik hoop dat de staat van de schroefjes niks zegt over de staat van de electronica binnen in de kast zelf....Topic: welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies (4-12-2009 11:19:00)
Tom schreef:
Een bekend Joods spreekwoord luidt:"Ik wens jouw veel personeel".
En dat zegt men dan niet tegen iemand die men aardig vindt
Lees zoveel mogelijk door van te voren en bezint eer ge begint!
Die moet ik onthouden! Maar er is toch in de ogen van de belastingdienst al snel sprake van dienstverband, dan kan het soms toch niet anders dan mensen gewoon als werknemer op de loonlijst zetten? Of is een factuurtje van freelancer voor elke klus die hij draait ook gewoon in orde, ongeacht of hij 10 keer of 200 keer voor je draait? YourLiVe schreef:
nah, ik denk dat die na 3,5 jaar wel een oprijplaat heeft hoor...
Verrek ja....
Even back on topic met aan andere vraag: zijn er mensen hier actief die op een bepaald moment besloten hebben om medewerkers in dienstverband als personeel aan te melden in plaats van bijvoorbeeld freelancers te nemen? Zo ja, wat waren hierbij de overwegingfactoren en mogelijke beslissende factor?
Topic: Verzekeringen (14-12-2009 17:42:00)Ik hoorde dit weekend van een collega dat er bij verzekeringsmaatschappijen ook verschil zit in de premie bij gesloten of open laadruimte. Als je geen ramen in de laadruimte hebt betaal je bij de ene maatschappij blijkbaar minder 'wat men niet ziet, wilt men ook niet stelen', en bij de andere maatschappij betaal je juist meer 'men breekt de auto open omdat men het vermoeden heeft dat er iets instaat'.
Weet iemand van jullie hier meer over? Als het verzekeringstechnisch interessant is wil ik best deuren met raampjes in mijn sprinters zetten. Verklein ik meteen de dode hoek en het risico op schade of een aanrijding op rotonde.
Op mijn opleiding waarschuwde een accountant vandaag bij een presentatie overigens voor de arbeidsongeschiktheid. Een beroep waarbij veel gesleep met zware dingen voorkomt adviseerde hij toch om je als zelfstandig ondernemer te laten verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, en ook de website van de arbodienst eens te raadplegen voor tips om veilig werken te verbeteren.
Topic: Komkommertijd, leuke verhaaltjes uit de oude doos. (14-12-2009 17:37:00)Weet iemand van jullie hier meer over? Als het verzekeringstechnisch interessant is wil ik best deuren met raampjes in mijn sprinters zetten. Verklein ik meteen de dode hoek en het risico op schade of een aanrijding op rotonde.
Op mijn opleiding waarschuwde een accountant vandaag bij een presentatie overigens voor de arbeidsongeschiktheid. Een beroep waarbij veel gesleep met zware dingen voorkomt adviseerde hij toch om je als zelfstandig ondernemer te laten verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid, en ook de website van de arbodienst eens te raadplegen voor tips om veilig werken te verbeteren.
In juli 2009 draaide ik de bruiloft van een vrouw, waarvan ik in augustus 2008 ook al haar bruiloft hebt verzorgd. Dus binnen amper 12 maanden haar partner gedumpd, een nieuwe kerel aan de haak geslagen en in het huwelijksbootje stappen. Wel de beste opening ooit gehad die avond: "Hallo allemaal, ik ben jullie diskjockey voor vanavond. Sommigen van jullie kennen mij al..."
Topic: oprij ramp (14-12-2009 17:27:00)
mdk schreef:
Ik heb je een mail gestuurd.Bij ons gaat er namelijk een ramp uit van 4.5m lang
Je kunt door de week in Leeuwarden terecht voor een test, in de weekenden in Limburg. Misschien heb ik in de week van kerstmis tijd voor een demo.
Topic: welke actieve bassen lem vs rcf vs mackie vs db technologies (6-12-2009 23:45:00)Sick2 schreef:
@ MG, Maar met carnaval willen mensen net dat helse lawaai
En die hoogdriver wat begint de schreeuwen ervaren mensen als hard, omdat het eigenlijk gewoon pijn aan je oren doet
Daarom zijn de mackies net zo handig voor carnaval
- Lage investeringskosten
- Klant wilt blijkbaar geschreeuw, en krijgt geschreeuw
- Financiele tegenvaller bij schade is beperkt
Sick2 schreef:
De mackie heeft net dat beetje extra meer dan de Lem d400, weliswaar is de hoogdriver van de mackie rond dat volume zwaar aan het krijsen !
. Ikzelf zet ze dan ook nooit vol open, maar net een tikje terug waardoor het schreeuwerige geluid beperkt blijft. Ook is het een stuk prettiger luisteren voor je oren.Minpunt is wel dat de schroeven achter in het paneel nogal aan het roesten zijn, is er een manier om dit te behandelen?
Ik hoop dat de staat van de schroefjes niks zegt over de staat van de electronica binnen in de kast zelf....
Kun je dan niet beter tweede hands LEM bij kopen en de meest beschadigde voor kale verhuur gebruiken, zoals ik ook doe? Heb op dit moment 33 LEM speakers van kunststof tot hout, waarbij je aan de buitenkant precies kunt zien welke ik zelf gebruik en welke kale verhuur zijn. Voordeel is dat ik wel universeel blijf, en dat een tweede hands LEM goedkoper is dan een nieuwe Mackie. Plus, ik verhuur geen materiaal waar ik zelf niet 100% achtersta. Ik ben niet zo gecharmeerd van de SRM's, daarom verhuur ik ze ook niet.