Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van Frisbee
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van Frisbee (Pagina: 10 van 20)
Topic: Weer een nieuwe 12" effectenmixer: Akiyama MCX (22-12-2005 21:53:00)
Ik snap ook niet waarom ze zoveel ruimte boven de crossfader vrijlaten, had dit gebruikt om de rest wat meer ruimte te geven.Je haalt de woorden uit mn mond...
Het ziet er ook uit als of alle componenten (faders/potjes/schakelaars) gewoon aan de decksplate zitten vastgeschroeft. Als je de deckplate zo ziet vraag je je af of er uberhaupt wel een printplaat en een subchassis in zit :DTopic: Verschil Pioneer DJM-500 en Pioneer DJM-600 (9-12-2005 11:28:00)Bij faders en potjes is niet alleen de kraakbestendigheid van belang maar ook de feeling. Persoonlijk vind ik dat belangrijker. Ookal wordt een fader digitaal uitgelezen en 'storingsvrij' gemaakt, je hebt wel een gammel schuifje in je hand. Dat vind ik een nadeel van de Denon/DJM faders. Bij de Denon vind ik de EQ potjes ook helemaal niet prettig aanvoelen. Het lijkt wel of er helemaal geen smeermiddel tussen zit... VCA is leuk maar geen rede om goedkope onderdelen te gebruiken.Topic: Verschil Pioneer DJM-500 en Pioneer DJM-600 (8-12-2005 15:24:00)
DJM-600, New and improved version of the 500 with:
- 3 phono inputs
- better sound quality
- better and faster controll to BPM sync the effects
- Sampler
- Effect Mix parameter
- Record out
- Headphones split & master mix
- Smoother faders, and more easy to replace and can be done by yourselfEr zijn nog een paar verschillen:
- Instelbare crossfader curves
- Andere EQ
- Filter effect
Of de djm600 zn geld vandaag de dag waard is is moeilijk om te zeggen. Als je hem voor +/- 800 kunt kopen vind ik hem het geld wel waard (heb hem zelf ook al ruim 2 jaar en ben er nog steeds blij mee). De Nuo5 is een goed alternatief als je betere faders/headroom wilt hebben maar er zijn ook dingen zijn die op de 600 beter zijn dan op de Nuo. Ik zou de Nuo iig eens proberen als je een djm overweegt.Topic: Synq SMX-2 (7-12-2005 20:54:00)Een paar bpm is wel heel veel. Om goed te kunnen loopen heb je een bpm meter nodig die tot op de duizendste seconde nauwkeurig is. Bij een 4 beat loop corrigeer ik altijd door de totale lengte van de loop 1 á 2 ms omhoog of omlaag te doen. Dan hoor je hem al verlopen... Het verschil tussen 138 en 139bpm is 0,7% dat is een verschuiving van 3ms per beat. Een 4 beat loopje zou dan al na 4 beats zo krom als een hoepel lopen. De bpm counter moet toch zeker binnen een paar tiende procent rond de juiste waarde zitten anders heb je er vrij weinig aan.
De bpm counter van de djm600 doet dat erg netjes, het gebeurt me zelden dat een loopje niet de juiste lengte heeft. Bij de efx-500 is dat een ander verhaal... die counter pist regelmatig naast de pot. Overigens wel mooi dat je op de SMX-2 de output van de sampler aan een kanaal kan toewijzen! Het is op de djm600 nogal een gemis dat je geen toonregeling hebt voor de sampler/loops en dat je het volume moet regelen met een klein potje (of de crossfader).Topic: Het Ecler Nuo5-topic (6-12-2005 07:34:00)Bij Ecler hebben ze er wss jaren over gedaan om zo'n goede crossfader te ontwikkelen. Het ding kost 150 euro en is zo goed dat ze er maar liefst 5 jaar garantie op geven. Een prachtig stukje techniek en dan zijn er mensen die hem niet gebruiken, en zelfs klagen dat i niet uit kan
Topic: Cue'en; "One cup" of "Two cup" (wie doet wat??????????) (3-12-2005 22:19:00)Dat klinkt niet bepaald logisch. Die oordoppen maken toch geen onderscheid tussen jou stem en het omgevingsgeluid?!. Het gaat om de relatieve geluidniveau's.
Stel dat de omgeving 110dB is, de stem van je vriend 90dB en iemand die tegen je schreeuwt 100dB. Dan hoor je de persoon die tegen je scheeuwt 10x zo hard als je vriend. Als je oordoppen in doet kun je van al die waardes bijvoorbeeld 25dB aftrekken en verandert er verder niets... Dan hoor je de omgeving op 85dB, de stem van je vriend 65dB en iemand die tegen je scheeuwt op 75dB. Als jij dan tegen je vriend praat achter de booth hoort je vriend dat op -20dB t.o.v. de omgeving en iemand die geen doppen in heeft ook.
Topic: syrincs m3-220 probleem (2-12-2005 19:49:00)De 3500 heeft net als de meeste andere Denon CDJ's pitchbend buttons. Dat werkt dus heerlijk zonder dat je hoeft te wennen aan het correctie gedrag van 1 of ander draaiend ding. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die de 3000/5000/3500 corrigeren dmv het plateau... Direct-drive is alleen fijn met scratchen en cue-en omdat het stevig aanvoelt. Topic: Het Denon DN-X1500 mixer-topic (24-10-2005 15:48:00)
Tribal Chef schreef:
maar ik vind hem echt spuuglelijk, lichtelook hoog kijkshop gehalte.Ik snap ook niet waarom ze zoveel ruimte boven de crossfader vrijlaten, had dit gebruikt om de rest wat meer ruimte te geven.
Het ziet er ook uit als of alle componenten (faders/potjes/schakelaars) gewoon aan de decksplate zitten vastgeschroeft. Als je de deckplate zo ziet vraag je je af of er uberhaupt wel een printplaat en een subchassis in zit :D
Victor schreef:
De X1500 werkt intern volledig digitaal. En in dat geval is een VCA een "must", er zijn immers geen analoge signalen in de mixer aanwezig (tenminste, niet tussen de AD- en de DA-converter). Het is dus in de X1500 niet mogelijk de VCA-schakeling weg te laten en het geld dat daarmee wordt bespaard te besteden aan duurdere faders.jadjong schreef:
van djresource.nlDJM-600, New and improved version of the 500 with:
- 3 phono inputs
- better sound quality
- better and faster controll to BPM sync the effects
- Sampler
- Effect Mix parameter
- Record out
- Headphones split & master mix
- Smoother faders, and more easy to replace and can be done by yourself
- Instelbare crossfader curves
- Andere EQ
- Filter effect
Of de djm600 zn geld vandaag de dag waard is is moeilijk om te zeggen. Als je hem voor +/- 800 kunt kopen vind ik hem het geld wel waard (heb hem zelf ook al ruim 2 jaar en ben er nog steeds blij mee). De Nuo5 is een goed alternatief als je betere faders/headroom wilt hebben maar er zijn ook dingen zijn die op de 600 beter zijn dan op de Nuo. Ik zou de Nuo iig eens proberen als je een djm overweegt.
Reind schreef:
Tappen is dus een vereiste bij het gebruik van effect units e.d. Een echo die er 5bpm's naast zit klinkt namelijk niet echt geweldig meer ;-)De bpm counter van de djm600 doet dat erg netjes, het gebeurt me zelden dat een loopje niet de juiste lengte heeft. Bij de efx-500 is dat een ander verhaal... die counter pist regelmatig naast de pot. Overigens wel mooi dat je op de SMX-2 de output van de sampler aan een kanaal kan toewijzen! Het is op de djm600 nogal een gemis dat je geen toonregeling hebt voor de sampler/loops en dat je het volume moet regelen met een klein potje (of de crossfader).
Lassy schreef:
Ja, dat kan natuurlijk ook, maar bij een apparaat van rond de 1000 euro zou je iets beters kunnen verwachten, zonder het ding uit elkaar te moeten schroeven...
DJ Delay schreef:
Een leuke bijkomstigheid is dat omdat het irritante omgevingsgeluid weg is, ik iedereen veel beter kan verstaan, zachter, maar wel veel beter. Ik en mijn vriend praten gewoon normaal tegen elkaar achter de DJ-Booth, zonder schreeuwen, terwijl niemand hoort wat we zeggen, en wij tegen iedereen moeten schreeuwen.Stel dat de omgeving 110dB is, de stem van je vriend 90dB en iemand die tegen je schreeuwt 100dB. Dan hoor je de persoon die tegen je scheeuwt 10x zo hard als je vriend. Als je oordoppen in doet kun je van al die waardes bijvoorbeeld 25dB aftrekken en verandert er verder niets... Dan hoor je de omgeving op 85dB, de stem van je vriend 65dB en iemand die tegen je scheeuwt op 75dB. Als jij dan tegen je vriend praat achter de booth hoort je vriend dat op -20dB t.o.v. de omgeving en iemand die geen doppen in heeft ook.

Het zal niet op de speakers zelf staan. Als er bij Mercedes problemen zijn met een bepaald soort lak op een bepaald type auto komen ze ook niet met een "GL-versie" om aan te geven dat deze gespoten is met goede lak.
Het is wss een manier van new-line om kenbaar te maken dat de Syrincs set die zij verkopen van goede kwaliteit is. En dat is ook wel prettig om te weten als je voor zoveel geld een setje speakers koopt.
Topic: Het Denon DN-S3500 topic (29-11-2005 20:00:00)Het is wss een manier van new-line om kenbaar te maken dat de Syrincs set die zij verkopen van goede kwaliteit is. En dat is ook wel prettig om te weten als je voor zoveel geld een setje speakers koopt.
Het is natuurlijk goed om meerdere technieken te leren, maar ik zou gewoon gebruiken wat je zelf het makkelijkst vindt. Die ene keer dat je ergens anders mee draait moet het dan maar... Als mn SL-1210 pitchbend knoppen zou hebben zou ik die ook gebruiken. Eigenlijk best jammer dat er aan het corrigeren relatief weinig aandacht wordt besteed door cdj fabrikanten. Buttons zijn een imo heel handig maar 4% is wel wat veel. Jammer dat je het percentage niet naar eigen wens kan instellen (zoals de pitchrange), ook is het een kleine moeite om een systeem te maken dat automatisch de toonhoogte corrigeert op het moment dat je bijstuurt. Met mastertempo kan dat soms maar het zou eigenlijk ook moeten kunnen zonder dat de MT aan staat.
Topic: Het Denon DN-S3500 topic (26-11-2005 20:41:00)TheKwatta schreef:
Hoe is het correctie gedrag ten opzichte van een sl en de cdx/ttx/oem?Met instellen moet je er op letten dat de gebieden mooi op elkaar aansluiten. Op die manier kun je bereiken dat het geluid vlak blijft als alle potmeters in dezelfde stand staan. Welke parameters je op de Denon allemaal kunt instellen weet ik niet maar ik zou er niet teveel mee knoeien als je niet weet wat je aan het doen bent. Ze hadden misschien beter een aantal presets kunnen maken oid.
Met een programma als TrueRTA kun je frequentie analyses maken van het bereik van de EQ. Dat kun je gratis downloaden op https://www.trueaudio.com/ en werkt heel simpel. Als bron kun je dan het beste witte ruis gebruiken.
Met een programma als TrueRTA kun je frequentie analyses maken van het bereik van de EQ. Dat kun je gratis downloaden op https://www.trueaudio.com/ en werkt heel simpel. Als bron kun je dan het beste witte ruis gebruiken.