Forum > Profiel
Gebruikersgegevens.
Het profiel van )pieter(
Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers
Laatste 200 bijdrage(n) van )pieter( (Pagina: 10 van 20)
Topic: Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie (22-9-2009 16:26:00)Alles is 2'de hands zoveel waard als een gek er voor geeft.Een goed onderhouden DAP speaker verkoop ik na 2 jaar aan inkoopprijs,probeer dat maar eens met een speaker van een paar duizend euro.Klik
Dat is het nu net die nieuwe DAP's kosten een paar duizend euro. Voor de prijs van 2 actieve LT218BA heb ik ook twee Martin Audio WS218X met deftige versterker. En ben daarbij ineens verlost van het merk DAP, kan makkelijk bijhuren en zo verder en zo voort.
MvG.
PieterTopic: Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie (22-9-2009 10:37:00)Ik zeg ook niet dat je voor de prijs van een DAPkistje een A-merk kan kopen. Maar als je rekening houdt met de gemiddelde tweedehands waarde van een (bijvoorbeeld martin audio dubbel 18" kastje) tegen bijvoorbeeld een dubbel 18" van DAP.
En hoe zit het met de uitbreidbaarheid naar de toekomst toe? Gaat DAP in de toekomst rekening houden met de huidige afmetingen, zodat een oudere kast perfect tussen een stack nieuwere past?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Kan je van een DAPkast verwachten dat hij jaar in jaar uit af kan zien?
Hoe zit het met de uitbreidingsmogelijkheden op korte termijn? Hebben de grote verhuurders in jouw buurt dezelfde DAPkasten in hun assortiment.
Deze vragen lijken mij tot nu toe nog steeds onbeantwoord en juist omdat ik van sommige merken wel het antwoord op deze vragen ken ben ik bereid daarvoor meer te betalen.
Mvg.
PieterTopic: Nieuw DAP LT-aktief en RX-serie (21-9-2009 22:21:00)
En soms dus 3 kasten op 1 kantje versterker is dus 2 ohm actief geproccest.Met drie kasten per kant kom je op 2.66 ohm uit maar dit doet niets ter zake. Met drie kastjes per kant vermoed ik dat de CA12 zwaar underpowered is en dus ook makkelijker buiten adem geraakt.
Voor zulke dingen gebruik je op z'n minst twee versterkers of misschien nog een 9001.
Mvg.
PieterTopic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (8-6-2009 08:33:00)
Ook hebben deze merken zich bewezen door hun bouwkwaliteit, door na jaren mishandeling nog in staat te zijn tot knappe prestaties. Neem nu de Martin Audio F2 sets, die jaren lang on the road zijn geweest op bijna alle continenten hebben gestaan en nog steeds gebruikt worden. En het is daarom dat deze A merkkasten hun vaste plek hebben verdiend binnen het verhuurassortiment van bv. EML of dergelijke
Wat maakt een merk dan een A-merk. Wel een A-merk staat in tegenstelling tot DAP niet in zijn kinderschoenen, een A-merk heeft zich op grote producties bewezen door betrouwbaarheid in tegenstelling tot DAP dat nog geen grote producties of tour op zijn naam heeft.
Voorbeeld voor binnen een maandje: Rock werchter, Line-array van Adamson, Delay-stacks Martin Audio enzovoort...
Wat mocht nu het voordeel zijn dat ze hier nu overschakelen op DAP (Pro
)?
Van de huidige A-merken zijn de verhuurders gewoon zeker dat ze kwaliteit bieden die zij zoeken, dat ze fatsoenlijk hun werk doen en de grote merken bieden gewoon sets aan die voldoen aan de eisen van de grote verhuuders.
Maar goed, wat niet is kan nog komen voor DAP misschien.
En jij hebt misschien een hekel aan mensen die (DAP in dit geval) dingen afkraken voor ze het gehoord hebben. Wel enkele posts geleden heb ik gezegd dat ik al meermaals heb moeten vaststellen dat DAP best aardig kan klinken.
Voor de rest heb ik de hekel aan mensen die de mening zijn toegedaan dat een DAP set of dergelijke gelijkwaardig is aan de echte A-merken. En tot slot heb je de mensen die het label van hun kast halen omdat ze zich voor een bepaald merk schamen.Topic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (7-6-2009 10:18:00)Klasse A merken zijn de grote merken die je bij de grote verhuurbedrijven terugvindt. De merken die zich al ruimschoots bewezen hebben en dit nog steeds doen.
Voorbeelden van zo merken zijn Martin Audio, Turbosound, Funktion One, Meyer, Adamson en andere grote namen.
De bodemlijn zijn voor de meeste mensen betaalbare systemen van zulke merken(lees iets hoger in prijs dan grotere DAP kasten). Hier bijvoorbeeld in de verhuur 3 setjes Turbosound Impact 120 met daaronder Impact 180. Ik geloof dat de huidige bodemlijn de TXD serie is bij Turbosound.
Natuurlijk is dit vrij generaliserend opgevat maar het is voor je een idee te geven.
Mvg.
PieterTopic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (6-6-2009 12:27:00)
Heb zelf ook de fout gemaakt met turbosound TSW 718's, was zelfs een orginele kast maar klonk met niet originele speakers nergens meer in de buurt van het origineel.
Mvg.
PieterTopic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (4-6-2009 20:22:00)
Ik vind het zo'n enge interpretatie van je om dap kastjes onmiddellijk als slechtklinkend te bestempelen.
Ben zelf geen DAPgebruiker en ga hier niet met merknamen gooien over wat ik niet en wel gebruik.
Maar ik wou toch nog even zeggen dat ik DAPsets de laatste jaren best wel wat heb horen presteren.
Maar goed, jij zal altijd wel wat verschil horen, dan zou je toch ook je synqjes over de haag moeten gooien vrees ik en alles op labjes, crestjes en dergelijke gaan zetten.
En voor de topicstarter vind ik de laatst aangehaalde set geen slechte set. Maar dat is mijn mening.
Mvg.
PieterTopic: Waar vervoeren jullie de drive in mee? (27-5-2009 08:35:00)
eddy wally schreef:
)pieter( schreef:
Maar als je rekening houdt met de gemiddelde tweedehands waarde van een (bijvoorbeeld martin audio dubbel 18" kastje) tegen bijvoorbeeld een dubbel 18" van DAP.Dat is het nu net die nieuwe DAP's kosten een paar duizend euro. Voor de prijs van 2 actieve LT218BA heb ik ook twee Martin Audio WS218X met deftige versterker. En ben daarbij ineens verlost van het merk DAP, kan makkelijk bijhuren en zo verder en zo voort.
MvG.
Pieter
ljmark schreef:
Het is maar wat je onder A-merk verstaat, maar voor dat bedrag ga je echt geen a-merk set met dezelfde specs kopen hoor.....En hoe zit het met de uitbreidbaarheid naar de toekomst toe? Gaat DAP in de toekomst rekening houden met de huidige afmetingen, zodat een oudere kast perfect tussen een stack nieuwere past?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid? Kan je van een DAPkast verwachten dat hij jaar in jaar uit af kan zien?
Hoe zit het met de uitbreidingsmogelijkheden op korte termijn? Hebben de grote verhuurders in jouw buurt dezelfde DAPkasten in hun assortiment.
Deze vragen lijken mij tot nu toe nog steeds onbeantwoord en juist omdat ik van sommige merken wel het antwoord op deze vragen ken ben ik bereid daarvoor meer te betalen.
Mvg.
Pieter
De vraag die ik me dan stel. Is het voor die prijzen de moeite om nog DAP te kopen en niet over te gaan naar een A-merk (weliswaar niet de topreeksen maar toch).
Gelet op afschrijvingen, tweedehandsewaarde, acceptatie enzovoort...
Mvg.
Pieter
Topic: Crest CA9 of 7001 (2-7-2009 08:29:00)Gelet op afschrijvingen, tweedehandsewaarde, acceptatie enzovoort...
Mvg.
Pieter
dexter schreef:
Wij draaien hier regelmatig met CA12 versterkers op Martin baskasten.En soms dus 3 kasten op 1 kantje versterker is dus 2 ohm actief geproccest.
Voor zulke dingen gebruik je op z'n minst twee versterkers of misschien nog een 9001.
Mvg.
Pieter
Hier is toen gekozen voor turbosound omdat de grotere set die we hadden ook van turbosound was en het wel mooi stond om hetzelfde merk door te blijven voeren in de setjes voor de budgetverhuur.
Daarenboven is er voor de impact 120 gekozen omdat het hoog in mijn oren veel aangenamer klonk door toepassing te maken van een 5" highdriver met faseplug. Ik vond dit minder schel klinken dan de impact 121 met 1" compressiedriver.
Voor de rest zou ik nu misschien ook wel naar de Ribbondriver van DAP kijken maar van deze was toen nog geen sprake.
En de prijzen van de turbosounds vielen inderdaad wel mee.
Mvg.
Pieter
Topic: Welke nieuwe geluidsset zou jij kiezen voor +/-7000,- (7-6-2009 15:33:00)Daarenboven is er voor de impact 120 gekozen omdat het hoog in mijn oren veel aangenamer klonk door toepassing te maken van een 5" highdriver met faseplug. Ik vond dit minder schel klinken dan de impact 121 met 1" compressiedriver.
Voor de rest zou ik nu misschien ook wel naar de Ribbondriver van DAP kijken maar van deze was toen nog geen sprake.
En de prijzen van de turbosounds vielen inderdaad wel mee.
Mvg.
Pieter
Dus als iets duur is is het een A merk en als van dat dure merk een goedkopere lijn wordt uitgebracht is het een bodemlijn.
Als een "duur" merk een goedkopere lijn uitbrengt kunnen we dit als een bodemlijn beschouwen. Maar hoewel een A-merk volgens jou automatisch duur wordt gevonden is het omgekeerde niet altijd waar. Waarom zijn A-merken dan duurder? Wel omdat deze merken hebben weten te inoveren, zich telkens opnieuw bovenaan de markt hebben willen plaatsen en keihard aan de weg timmerden om te staan waar ze nu staan. Ook hebben deze merken zich bewezen door hun bouwkwaliteit, door na jaren mishandeling nog in staat te zijn tot knappe prestaties. Neem nu de Martin Audio F2 sets, die jaren lang on the road zijn geweest op bijna alle continenten hebben gestaan en nog steeds gebruikt worden. En het is daarom dat deze A merkkasten hun vaste plek hebben verdiend binnen het verhuurassortiment van bv. EML of dergelijke
Zou het dan niet verstandig zijn van Dap om bijvoorbeeld de X serie of de LT serie 2x zo duur te maken en een andere naam te geven zodat het dan volgens de nu gestelde norm dan ook een A klasse is?
Dit is volgens mij één van je minder briljante ideeën. Genomen dat we DAP vanaf morgen anders noemen en tweemaal duurder maken waarom zou iemand nog DAP kopen? Jij koopt nu DAP omdat het aardig klinkt en tevens betaalbaar (voor jou) blijft. Na de prijsverhoging zou de verkoop stilvallen omdat het prijsverschil met de echte A-merken te klein zou worden.Wat maakt een merk dan een A-merk. Wel een A-merk staat in tegenstelling tot DAP niet in zijn kinderschoenen, een A-merk heeft zich op grote producties bewezen door betrouwbaarheid in tegenstelling tot DAP dat nog geen grote producties of tour op zijn naam heeft.
Voorbeeld voor binnen een maandje: Rock werchter, Line-array van Adamson, Delay-stacks Martin Audio enzovoort...
Wat mocht nu het voordeel zijn dat ze hier nu overschakelen op DAP (Pro
)?Van de huidige A-merken zijn de verhuurders gewoon zeker dat ze kwaliteit bieden die zij zoeken, dat ze fatsoenlijk hun werk doen en de grote merken bieden gewoon sets aan die voldoen aan de eisen van de grote verhuuders.
Maar goed, wat niet is kan nog komen voor DAP misschien.
En jij hebt misschien een hekel aan mensen die (DAP in dit geval) dingen afkraken voor ze het gehoord hebben. Wel enkele posts geleden heb ik gezegd dat ik al meermaals heb moeten vaststellen dat DAP best aardig kan klinken.
Voor de rest heb ik de hekel aan mensen die de mening zijn toegedaan dat een DAP set of dergelijke gelijkwaardig is aan de echte A-merken. En tot slot heb je de mensen die het label van hun kast halen omdat ze zich voor een bepaald merk schamen.
yogo78 schreef:
Waneer is een merk een klasse A en waneer kan je concluderen dat iets een bodem lijn is?Voorbeelden van zo merken zijn Martin Audio, Turbosound, Funktion One, Meyer, Adamson en andere grote namen.
De bodemlijn zijn voor de meeste mensen betaalbare systemen van zulke merken(lees iets hoger in prijs dan grotere DAP kasten). Hier bijvoorbeeld in de verhuur 3 setjes Turbosound Impact 120 met daaronder Impact 180. Ik geloof dat de huidige bodemlijn de TXD serie is bij Turbosound.
Natuurlijk is dit vrij generaliserend opgevat maar het is voor je een idee te geven.
Mvg.
Pieter
Hugoov schreef:
Nee, maar het mooie van zelfbouw is dat je een merkkast die berekend is nabouwt.
Er zijn maar van een handvol kasten die de moeite zijn om na te bouwen en waarvan de correcte drivers bekend zijn. De meeste zelfbouwkasten zijn kasten die sterk op de merkkasten lijken en dan gevuld zijn met een speaker waarvan de enige overeenkomstige parameter de diameter van de driver is.Heb zelf ook de fout gemaakt met turbosound TSW 718's, was zelfs een orginele kast maar klonk met niet originele speakers nergens meer in de buurt van het origineel.
Winkel/webshop? Ciare/RCF/BMS zijn gewoon merken hoor
Alleen de kast is zelfbouw, de rest heeft een merk..
Daar heb je misschien wel een punt echter laat ik mijn recone even wachten en doe deze op mijn gemak als ik tijd heb. Voor de aankomende klus huur ik wel dezelfde merkkast ergens bij.
Alleen de kast is zelfbouw, de rest heeft een merk..Dan weet ik niet wat jij hebt gedaan... hybrides kosten alszijnde Acoustic Line/Seeburg toch wel een stukkie meer!
Merkkasten hebben ook een hogere tweedehandswaarde, zijn makkelijker droog te verhuren en te huren. Waardoor het verschil in aankoopprijs voor mij gecompenseerd wordt.Mvg.
Pieter
Een stapel hout geeft wel veel lawaai... maar klinkt het ook goed??
Bedoel je met die stapel hout je zelfgeknutselde kastjes met toevallig een jbl speaker?
Ik vind het zo'n enge interpretatie van je om dap kastjes onmiddellijk als slechtklinkend te bestempelen.
Ben zelf geen DAPgebruiker en ga hier niet met merknamen gooien over wat ik niet en wel gebruik.
Maar ik wou toch nog even zeggen dat ik DAPsets de laatste jaren best wel wat heb horen presteren.
Maar goed, jij zal altijd wel wat verschil horen, dan zou je toch ook je synqjes over de haag moeten gooien vrees ik en alles op labjes, crestjes en dergelijke gaan zetten.
En voor de topicstarter vind ik de laatst aangehaalde set geen slechte set. Maar dat is mijn mening.
Mvg.
Pieter
Ook jaren met een grote Volvo 740 Estate gereden/meegereden. Nu helaas ingeruild voor een Peugeot 307SW.
Zijn allebei gewoon privé-autos niets met de verhuur te maken ofzo maar misschien biedt dit stof tot nadenken.
Ik was er ook aardig van onder de indruk.
Mvg.
Pieter
Zijn allebei gewoon privé-autos niets met de verhuur te maken ofzo maar misschien biedt dit stof tot nadenken.
Ik was er ook aardig van onder de indruk.
Mvg.
Pieter