Forum > Profiel

Gebruikersgegevens.

Het profiel van Rekal

Gegevens van leden zijn alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers

Laatste 200 bijdrage(n) van Rekal (Pagina: 10 van 20)

Topic: XLR Microfoon kabel voor in de studio (10-1-2013 20:43:00)
Ik heb me later verleiden tot een nieuwe xlr kabel voor m'n thuisstudio.
Namelijk de Klotz M5N10, dit is een 10m lange xlr kabel met dubbele afscherming en neutrik connectoren. (€ 40)
- aderdikte: 0.5 mm²
- kabel type: Klotz MC5000 hoogwaardige studio microfoon kabel

Deze kost het dubbele van een Tasker C301 (2x 0.24mm²) of C128 (2x 0.35mm²) met neutrik connectoren.
Deze hebben een dunnere aderdiameter en enkele shield. (welke is eigenlijk de favoriet? / beste?)

Alhoewel ik weet dat de Tasker kabels heel kwalitief zijn, vraag ik me toch af of de mc5000 enige toegevoegde waarde heeft?

Ik kan me voorstellen dat de kabel stugger is. (dus slechter oprolt)
Dat de dubbele shield in een studio omgeving veiliger zou kunnen zijn. (denk aan instralende g.s.m. of draadloze zenders)
De aderdikte is hoger, dus minder verlies over lange afstand.

Of zit het allemaal tussen de oren?
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (7-11-2012 21:51:00)
ow, ULX-D is niet beschikbaar voor de normale particulier.
.............
Beste Remy,

De ULX-D is enkel voor de installatie markt en een kleine groep ‘geselecteerde’ geluidsverhuur bedrijven.
Deze is dus niet te koop in de winkels.

Shure klantendienst.
Topic: Nexo LS 600 (5-11-2012 22:29:00)

bomdes schreef:

en ben je bereid je info ook te delen?
een goede LS600 kopie is denk ik iedereen wel geinteresseerd in :)
ik stem in wink ;)
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (4-11-2012 22:59:00)
Hey PvG.

Inderdaad erg leuk inderdaad die ULX digital.
Als ik het goed begrijp komt daar dus een analoog line signaal uit, maar ook een digitaal signaal.
Die laatste zou dan in een "Dante Focusrite RedNet PCIe kaart" moeten? (van 1100€).

En dan heb je een direct digitaal signaal om bijvoorbeeld te recorden in Protools?
Mmmm...

Ik heb ook een filmpje gezien van dat digitaal verhaal van Neumann, daar doet een onafhankelijke studio een A/B test tussen analoog en digitaal.
Het geluid van de digitale track zou echt UIT de mix springen en naar voren komen...

Ik begin toch iets te voelen voor dat digitaal verhaal.
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (1-11-2012 22:52:00)
De Neumann digitale microfoon stuurt een digitaal AES 42 signaal en kan dus niet analoog worden gebruikt!
Hier hoort dan een AES 42 interface bij (Bv. de Neumann DMI-2)
https://www.neumann.com/img/illuArea/DMI-2-portable_Front_2.jpg

Alles is en blijft dus digitaal. (het signaal wat uit de mic wandelt is reeds in de mic a/d gedigitaliseerd, (op en hoogstaand kwalitatief niveau))
Er zit ook een compressor in.

https://media.soundonsound.com/sos/mar07/images/nnkm184dsoftware_l.jpg

moeten wel XLR DMX kabels gebruikt worden (110ohm) op die mic.

Lijkt me toch best grapig spul!
Topic: Nexo LS 600 (1-11-2012 22:40:00)

knorrepot schreef:

Ik zie hier de LS1200 voorbij komen. Maar ik ben echt opzoek naar de ''nieuwe'' LS 600

Het bouwen is voor mij geen probleem, heb de tekening bijna klaar, ik mis echter slechts 5 maten. Deze staan aangegeven in de tekening A t/m E.

Groet Bram!
Op foto is het vorige model LS600.

https://medias.audiofanzine.com/images/normal/nexo-ls-500-264305.jpg
Dit is LS1200:
https://www.muaban.com.vn/uploads/libimgs/032012/NexoPS15LineArray.jpg

Het huidige model LS600 is NOG niet nagemaakt.
(of toch???, nog niet voorbij zien komen in ieder geval)
https://1.bp.blogspot.com/-tT7gS95nePs/ThMt1Tljv3I/AAAAAAAAAD0/rkLf24GXSTQ/s1600/1.jpg
Topic: Nexo LS 600 (1-11-2012 14:31:00)
Ik heb ooit 2 copy's gehad en die werden gemaakt door ivo.
Iven luidsprekerbouw.
zoek eens wat rond.....

Ik heb toen dacht ik 600€ voor 2 stuks betaald. (met nieuwe RCF drivers)
Zeer deskundige en gekende bouwer.

oude foto's ergens opgeduikeld:

https://imageshack.us/a/img577/9335/dsc02050cd.jpg
https://img534.imageshack.us/img534/1948/pict0046ee.jpg

leuk dat terug te zien.... anno 2005
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (1-11-2012 11:57:00)
Ik ben de materie volledig aan het door spitten......

Zo zie ik dat er ook digitale microfoons op de markt zijn.
Neumman KMS 105 Digital,
wow dat is mooi speelgoed.....

functions include gain setting, changing the directional
characteristic in the case of the D-01, pre-attenuation,
a low-cut fi lter, a compressor/limiter with an additional
de-esser function, and a peak limiter.

External components that were previously required, such
as analog preamplifi ers and A/D converters, are no longer
necessary.


Ik begrijp dat daar eigenlijk al alles in zit.
Dan heb ik nog enkel een externe VST EQ en effectenbak nodig. (of plugin)

O, en toch nog mjin interface voor de hoofdtelefoon uitgang en line out voor monitoren (analoog)

Poe, weer nieuwe materie............

Toeval wil, dat ik volgende maand plannen had om een Neumman 104/105 te gaan beluisteren...
Mogelijk word het wel direct een digitale versie.........

Iemand daar ervaring mee?

mmm

Aan de andere kant loert:
Api a2d + analoge Neumann kmd 105s (kost €2400)

dan heb ik nog geen compressor. (kan eventueel wel via VST plugin)

(ik kan misschien dit soort vragen beter op het homerecording forum stellen, desalniettemin is jullie ervaring met dit soort spul ook zeker welkom!)
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (31-10-2012 08:30:00)
aha fijn om te weten.

Nog even iets verder....

een bekabelde dynamische microfoon word toch ook voorversterkt?
The output voltage on a dynamic microphone may be very low, typically in the 0 to 100 microvolt range. A microphone preamplifier increases that level by up to 70 dB, to anywhere up to 10 volts

Ik heb een bakabelde Shure beta58a (geen namaak) op de MIC ingang, die klinkt niet zo open en fris als de Shure van de draadloze UR2 set op de LINE ingang, kan dat te maken hebben met de interface?
Ik dacht zelf omdat de voorversterker van de UR mogelijk beter zal zijn.?

Dan ga je verder kijken en lees je dat er o.a. gebruik word gemaakt van Avalon, Neve, Api, ... voorversterkers (in de prof wereld) en daarom ben ik eens na gaan denken over de eventuele consequenties van een minder kwalitatieve voorversterking van mijn interface.
Maar nu begrijp ik dat dit helemaal geen consequenties met zich mee brengt, want een draadloze ontvanger behoeft geen voorversterking.
Die dure voorversterkers hebben dus enkel zin bij bekabelde mics
Eventueel ook bij draadloze ontvanger maar dan dient het enkel om de klank wat "anders" te kleuren. (en eventueel te compresseren, eq'en, ... )

Moet er wel bij zeggen dat de signal to noise perfect is bij de interface, maar dat is misschien geen maatstaf?

Dus een LINE IN en LINE OUT klinken bij iedere interface hetzelfde? enkel de pre-amps verschillen?

Moeilijke materie (althans voor mij) ashamed :$ , alhoewel....
Topic: (on)zin van een voorversterker op draadloze microfoon. (30-10-2012 22:30:00)
Nou op de gebruikte firewire interface zitten mono xlr (instrument) ingangen.
Deze gebruik ik, zonder verloopjes.

Dus begrijp ik dit goed?
met bedrade condensator Mics gebruik ik de phantom en voorversterker van de interface.
De line ingangen van de interface worden niet voorversterkt.
Dus enkel mics hebben voorversterking nodig.
Dusdanig als de draadloze ontvanger van de mic een line uit geeft dan is die al intern versterkt.
En dient de interface enkel als fysieke koppeling tussen ontvanger en pc.
zonder in te boeten op kwaliteit.

Ik kan compleet mis zitten hoor!

Ik heb een firewire 24 dsp interface maar die moet wel de kwaliteit ten volle kunnen
doorgeven aan de pc. zonder daar zelf (matig kwalitatieve) versterking aan toe te voegen.

Ik heb ook enkele rode condensator mics maar begin te twijfelen of die wel volledig tot hun recht
komen op een interface van een paar honderd euro.

(of ben ik nou op hol aan het slaan)