Forum > Off-Zone

idols "licht e.d."

(40 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
17-3-2004 22:58
Je ziet mijn opmerking verkeerd. Tuurlijk is het heel leuk dat het kan bewegen, maar was dat echt nodig? Ik kan nou niet zeggen dat het effect zo spectaculair is. Ik heb dan zelf nisschien niet zo'n grote show, maar dan kan ik toch nog best mijn mening ergens over hebben, ook al heb ik die spullen zelf niet?
Hey Peter,

Mijn opmerking was niet persoonlijk aan jou bedoeld hoor! Kijk we zitten hier op een professioneel forum, en ik vind dat heel veel mensen hun mening heel oppervlakkig weergeven. Als je een goed argument hebt of een betere oplossing zouden we er allemaal iets aan kunnen hebben. Persoonlijk vond ik die idols show ook niet helemaal super maar op het technische vlak heb ik er weinig op aan te merken. Qua licht dan. Kleurgebruik vond ik echter wel redelijk lollypop. Maar ja, dat is persoonlijke smaak.

No offence! Greetz Fl@x happy :)
>>Zo niet, dan toch!!<<
SP-AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
Berichten: 96
23-3-2004 15:27
www.flashlight.nl/leesmeer.aspx?id=339

hier staat nog wat meer info.
(maximaal 120 tekens)
Boris_deckers9Account Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 13-9-2004
Laatste: 2-5-2006
Berichten: 26
23-1-2006 16:31
2 weken geleden kreeg iemand die regie leiding
en hij koos ervoor om de lichtshow te zien.

Zeer mooie led's Blinders moving heads echt nix op aan te merken.

Groeten,
Boris
Mensen zijn net mengpanelen; Ze gaan ook wel is over 't rode
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
23-1-2006 16:38
Dit jaar hebben ze niet erg veel aan het standaard decor van vorig jaar verandert. Nog steeds die bewegende LED-panelen. Alleen zie ik wat anders boven het publiek hangen en een leuke uitschuif-bune met lampjes. happy :)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-1-2006 18:09
Gezeur over wel/niet doorgestoken kaart, wel/niet kunnen zingen, noem maar op, de grootste lulkoek die er is. Want iedereen van jullie die beweert niet te kijken heeft minstens 80 mensen in de kenniskring zitten die WEL kijken, en waarvan ongeveer 50% z'n geld erdoorheen zal jagen door te stemmen. Misschien zegt dat wel wat over de huidige maatschappij waar ook jullie deel van uitmaken.

Feit blijft dat Idols een enorme kaskraker was, is, en blijft. Doe dat zowel de programmabedenker als de huidige producenten van alle Idols-shows over de hele wereld maar eens na.

Vind de lichtshow (net als voorgaande jaren) bijzonder netjes en strak geprogrammeerd en geoperate. Bewegende LED-schermen achter het artiesten-podium vind ik een creatief idee: Te gebruiken als videowall waarop foto's/live-video over de artiest te zien is, en te gebruiken als decor wanneer er visualisaties op afgespeeld worden.

Voor de Theater Vakbeurs-bezoekers: Bij de Rentall stand hing dit systeem te show, inclusief LEDschermen eraan.

Geluid vind ik echter met de week slechter worden. Presentatie-mics die tegen het rondzingen aangaan en waar een ENORME galm van het zaalgeluid te horen is, etcetera.

Grappig om reacties te lezen als "Niet echt vernieuwende lichtshow" en "Verlichting is dit jaar niet zo spectaculair" van mensen die, met alle respect, niet veel meer dan op z'n hoogst een paar scans of MH's per maand wegzetten aan licht met een Scanmaster of Sunlite controller die volzitten met wapper en heen-en-weer-schiet "programmaatjes". Wat dat betreft sluit ik me ook geheel bij Fl@x aan.
Light Image
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
23-1-2006 18:39
Natuurlijk hebben ze een prachtige lichtshow staan. Maar ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het niet veel spectaculairder was als vorig jaar. En dat dit natuurlijk ook helemaal niet nodig was, omdat de show al redelijk 'af' was (alhoewel ik een voorstander van vernieuwing ben).

Verder houd ik me inderdaad minder bezig met het 'wegzetten' van grote shows. Als ik zelf op pad ga is dit uiterlijk voor 300 mensen. Als ik boven dit aantal zit, word het door een verhuurbrdijf geregeld. Het komt echter nog vaker voor dat ik ergens ga draaien bepakt met koptelefoon en cd's, waar de apparatuur al staat. Maar daar gaat het natuurlijk helemaal niet over.

Een feit is dat de show van idols er gewoon netjes en multifunctioneel uit ziet. Maar daar is iedereen het volgens mij wel mee eens happy :) .
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
23-1-2006 19:46
Ten eerste beetje weinig toevoegende kick naar mijn mening van de eerste persoon na 2004 wink ;)

JeroenVDV schreef:

Grappig om reacties te lezen als "Niet echt vernieuwende lichtshow" en "Verlichting is dit jaar niet zo spectaculair" van mensen die, met alle respect, niet veel meer dan op z'n hoogst een paar scans of MH's per maand wegzetten aan licht met een Scanmaster of Sunlite controller die volzitten met wapper en heen-en-weer-schiet "programmaatjes". Wat dat betreft sluit ik me ook geheel bij Fl@x aan.
Ik kan niet zo goed mixen als bijv. Tiësto, toch vind ik dat ik wel kan zeggen of hij een goede of slechte dag heeft, helemaal als ik er geld voor heb neergelegd om hem te zien sneaky :V
Hetzelfde geldt naar mijn mening ook voor een lichtshow.
Beauty hides in the deep
Dj NathanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-12-2002
Laatste: 23-1-2013
Berichten: 271
23-1-2006 21:08
Sterker nog het systeem wat bij idols hing en die paar biglite's komen van rentall.
Ik vind het bewegen op een paar manieren erg mooi en handig. Zo kan je een movinghead om zijn eigen as laten draaien. Als je op de schermen een contrast kleur geeft heb je meteen dat je movinghead meer afsteekt. Ook is het hele beeld/licht aspect veel dichter bij elkaar gekomen.
Door onderandere de pandorasbox ism een grandma. Waar mee je dus erg vette plaatjes kan creeren zoals een rode scene op je video en meteen een wat rode lichten in je show. Een soort philps ambilight dus wink ;) Maargoed we hadden het over idols. Ik vond dat led plafond erg mooi. En de show is gewoon netjes.
Pearl 2000 in da house!!
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
23-1-2006 21:09

Dj Nathan schreef:

Sterker nog het systeem wat bij idols hing en die paar biglite's komen van rentall.
Systeem is ontwikkeld door Rentall als ik de heren op de stand mag geloven. Werd inderdaad ook alleen door Rentall verhuurd wink ;)
Light Image
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
23-1-2006 22:31

Dj Nathan schreef:

Sterker nog het systeem wat bij idols hing en die paar biglite's komen van rentall.
Ik vind het bewegen op een paar manieren erg mooi en handig. Zo kan je een movinghead om zijn eigen as laten draaien. Als je op de schermen een contrast kleur geeft heb je meteen dat je movinghead meer afsteekt. Ook is het hele beeld/licht aspect veel dichter bij elkaar gekomen.
Door onderandere de pandorasbox ism een grandma. Waar mee je dus erg vette plaatjes kan creeren zoals een rode scene op je video en meteen een wat rode lichten in je show. Een soort philps ambilight dus wink ;) Maargoed we hadden het over idols. Ik vond dat led plafond erg mooi. En de show is gewoon netjes.
Ook op themadag van rolight geweest?/ wink ;)
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)