Forum > Muziek

Luister mijn rap!

(47 reacties. Pagina 4 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
3-2-2004 00:31
1 x bewerkt. Laatst door Dj MuckY op 3-2-2004 13:55
Ik was hiphopdj maar dit werd zeker niet bij mij gedraaid, de eerste rapt nogal onduidelijk je moet je boxen open gooien voordat je er wat van wilt horen.
De beat is nou ook niet echt bijzonder, en misschien moet je eens wat meer proberen met woorden te spelen. Dit vind ik een beetje battleachtig gerapt, misschien een tip een goeie battlerapper hoeft nog niet een gewone goeie rapper te zijn.
En laat die jongen die meerapt met de tweede jongen eruit, dat hoort voor geen meter in het nummer. Iedereen moet afzonderlijk rappen zonder backup, een klein beetje mag maar dit is echt teveel.

Tip - Post dit op hiphop.pagina.nl , daar zitten wat meer rappers en die kunnen je misschien verder helpen want hier tref je meer gewone dj´s aan en niet veel mensen die aktief met hiphop bezig zijn.
Breakbeat Isn´t It
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
3-2-2004 00:32

djBjorn schreef:

Nou je moet echt wel kunnen zingen wil je ver komen met je rapgebeuren! Kijk maar s als voorbeeldje naar 50 cent. Rap maar eens het refrein van het nummer: in da club, daar moet je echt wel zuiver voor kunnen zingen!!! Anders hoor je toch echt bij de 16249 afvallers van idols 2! laugh :D
En heb je ook gehoord hoe hij het live bracht?? waarschijnlijk niet want dan ging je huilen, een mooie studio kan alles met je stem
Breakbeat Isn´t It
VisjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
Berichten: 88
3-2-2004 00:58
wat een ruimdenkendheid onder de dj's hier, pfff...
hokjesdenken, cliché's herkauwen. er is enorm veel goeie hiphop en rap, maar ja gooi het kind maar weer weg met het badwater..
zelfde heb je ook bij de mensen die niet van trance houden (BV) die luisteren dan naar die gigantische K*T nummers als DJ sammy of Gigi Dagostino en dan denken ze gelijk dat het rot is.
Ik heb een vriend die hiphop en rap fan is. Hij zij dat trance niet zn ding was. Liet ik hem een paar plaatjes van mij horen (saltwater - the legacy,Energy 52 - cafe del mar 3 n one remix, etc etc. de klassiekers dus, en vindt het echt goeie muziek :)
DJ MarcusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 1-3-2005
Berichten: 148
3-2-2004 10:58

Dj MuckY schreef:

djBjorn schreef:

Nou je moet echt wel kunnen zingen wil je ver komen met je rapgebeuren! Kijk maar s als voorbeeldje naar 50 cent. Rap maar eens het refrein van het nummer: in da club, daar moet je echt wel zuiver voor kunnen zingen!!! Anders hoor je toch echt bij de 16249 afvallers van idols 2! laugh :D
En heb je ook gehoord hoe hij het live bracht?? waarschijnlijk niet want dan ging je huilen, een mooie studio kan alles met je stem
Weleens gehoord hoe Black Eyed Peas live zingt?vind ik ook niet bepaald goed en zuiver, maar ze hebben wel suc6 dus je waar ligt de streep tegenwoordig...

Maargoed back on topic...--> de rap!
[...:I S.M.0.K.3 MY SigareT WitH $.T.Y.L.3:...]
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
3-2-2004 12:01

visje schreef:

zelfde heb je ook bij de mensen die niet van trance houden (BV) die luisteren dan naar die gigantische K*T nummers als DJ sammy of Gigi Dagostino en dan denken ze gelijk dat het rot is.
Ik heb een vriend die hiphop en rap fan is. Hij zij dat trance niet zn ding was. Liet ik hem een paar plaatjes van mij horen (saltwater - the legacy,Energy 52 - cafe del mar 3 n one remix, etc etc. de klassiekers dus, en vindt het echt goeie muziek :)
en nou doe je het zelf ook... ten eerste scheer je ff het gehele repertoire van 2 producers over 1 kam, en ten 2e VIND JIJ het k*tmuziek.

mag ik en de rest van de wereld dat zelf nog ff bepalen? danku happy :)

ontopic:

goed, de opnamekwaliteit is niet al te lekker, maar dat ff terzijde:

Stemmen zijn echt erg onduidelijk!! zou het harder doen tov de beats.
verder is het best leuk gedaan... wel eentonig nog, zou vooral wat meer variatie in de muziek aanbrengen..

trouwens, hoe is het opgenomen?? en waarmee is de muziek gemaakt??

suc6!
Just the CookStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2004
Laatste: 12-7-2004
Berichten: 25
3-2-2004 14:55
Er is goed en slecht (damn, dit lijkt LOTR wel), idd, als hoofdzakelijk hiphop producer zie ik in hiphop vaak grote bekken, stoer doen tot het kinderachtige af, mega veel (onnodig) geblow, scheldpartijen en noem maar op. Maar ik interesseer me alleen ook in de muziek, ik hou van die stijl. Ben daarnaast dan ook geen "only-stick-to-one-thing"-persoon, dus mijn interesse op muzikaal vlak is heel erg breed. Vroeger luisterde ik voornamelijk naar Jean Michel Jarre, kende zo'n beetje al zijn nummers wel. Later werd dat happy hardcore, dance etc. daarna hiphop, gecomponeerde filmmuziek, jazz, funk, soul, noem het maar op. Kijk, er is altijd wel een voorkeur. Overigens, ik plaatste eens een keer een topic over een dance-track die ik gemaakt had in een ander danceforum (weet niet weer welke), toen kreeg ik wel reacties dat ze die track niet zo denderend vonden, maar wel complimenten over mijn hiphopnummers, alhoewel het topic hier absoluut niet over ging.

Bezig zijn met muziek is altijd goed, in welke vorm maar ook. Ben je DJ of producer, maakt niks uit. Maar sta altijd open voor andere muziek.
Compared to me even Steven Seagal's a puny Sissy...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 13458
5-2-2004 01:36
Techniek... Het is duidelijk te horen dat je/jullie aan microfoon cupping deden (microfoon beetpakken bij de kop in plaats van bij de "staaf"). Lijkt stoer op TV maar geeft ALTIJD als resultaat dat het geluid volkomen k#t is. Dus wellicht de volgende keer gewoon de microfoon bij de steel pakken (zoals het hoort).

Een kritiekrap hebben we al zo vaak gehoord (kijk maar naar een willekeurig SP lid)... Een "oplossingrap" zou nog veel origineler zijn ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
5-2-2004 02:16
En een slotje NOG beter...

(aangezien de topicstarter vast en zeker niet meer zal reageren)
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
5-2-2004 14:10
Jak mag ik een emmer! Foute muziek, niet te verstaan en foute teksten. Klinkt eentonig en de de zang is gewoon te "dof" (zie uitleg dre)

Das het voordeel van hardcore, geen zang en zooi, puur stampen met die handel happy :)
...
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
5-2-2004 16:48

Hurricane schreef:

Das het voordeel van hardcore, geen zang en zooi, puur stampen met die handel happy :)
Het voordeel ??? Zoals al vaker gezegt; "ieder zijn ding!"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)