Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 3 van 345)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 22-1-2024
Berichten: 2419
18-1-2004 12:29
nog een tip:
als je de vlinders uitzaagd voordat je het sluitprofiel erop hebt gezet, moet je oppassen dat je de vlinders niet te diep uitzaagt. door het sluitprofiel komt de rand namelijk ongeveer 5 mm omhoog, en dat kan niet genoeg zijn om een kier te krijgen tussen de onderkant van het vlinderslot, en het hout. daar kwam is gisteren achter. dit geldt alleen voor de groefkant van het sluitprofiel, want bij de messing hou je het vlinderslot gelijk met het hout. is het een beetje duidelijk uitgelegd? anders schiet ik vanmiddag wat plaatjes zodat het wat duidelijk wordt.

er zijn trouwens vorderingen in mijn cases:

case scans: de randen uitgefreesd, zodat het sluitprofiel erop past, en de vlindersloten uitgezaagd. vandaag lig ik stil, want ik moet nog veel voor school doen. sad :( ze weten niet goed wat ze me aandoen. foto's komen waarschijnlijk vanmiddag.

case rookdoos: ook die randen zijn uitgefreesd. wat een kloteklus is dat zeg. vooral als de frees aan zijn einde is. daarom nooit hout nemen waar geen sluitprofielen voor zijn. verder is er nog niks aan gedaan. wel ben ik gisteren bij de dixoboer geweest, maar ze hadden de overzethoeken en popnagels nog niet binnen.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
18-1-2004 12:44

martijn schreef:

door het sluitprofiel komt de rand namelijk ongeveer 5 mm omhoog,
Het is meer dan 5 mm, en het hangt ook af van de kant van het sluitprofiel,
de randen van het slot laat je gelijk vallen mat het bovenste rechte gedeelte van je sluitprofiel.
MWA als het sluitprofiel op elkaar sluit, liggen de schotels tege elkaar aan.
Zoals al aangegeven, mijn uitleg was nog niet klaar, en komt zeer binnenkort online, ik moet zelf ook nog even verder bouwen......
En niet vergeten Foto's te maken, hè Rob laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
19-1-2004 00:35
2 x bewerkt. Laatst door Tom op 5-4-2004 11:12
Zo, het vervolg van het verhaal heb ik nu ook klaar.
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/case/
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/case2/
www.ovmsales.nl/imagine/forumtroep/case3/

Ten overvloede voor de professionals:
Ik pretendeer natuurlijk niet dat de omschreven wijze de professionele bouwwijze is.

Daarvoor heb je meer speciaal gereedschap nodig, zoals een goede elektriche afkortzaag, bovenvrees, pneumatische popnageltang, enz.

Ook is er beter plaatmateriaal met een formica bovenlaag maar dat is bijna nergens standaard te krijgen, en erg duur. Als je de case lichter wilt maken en ook nog schilderen, dan is berkentriplex het meest aangewezen plaatmateriaal.

Ook vergt het veel meer vakmanschap en geduld van de bouwer om de kist er echt nog beter uit te laten zien.

Het ging mij er om dat er veel vragen waren over hoe iemand een case moet bouwen, en wat daar bij kwam kijken.
Met mijn uitleg kan iedere handige jongen (en handig meisje) een case zelf in elkaar zetten.
Veel plezier happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TeacherStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2004
Laatste: 7-4-2017
Berichten: 70
19-1-2004 00:57
Kijk, dit snap ík zelfs ;)

Even sticky maken misschien?
I'm a man... I don't read manuals.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
19-1-2004 12:04
Mooi gedaan tom ,hier hebben veel mensen profijt van!!! (ikzelf erbij laugh :D)
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
19-1-2004 12:09
Ik dnek ook voorzichtig wel dat de verkoop van case materiaal de komende tijd toe zal nemen laugh :D
Dankbare donaties zijn welkom.
Rekeningnummer kan je met de mail krijgen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjluzoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 24-9-2005
Berichten: 147
19-1-2004 17:55
jammer genoeg heef t dre nu geen profielen in de webshop staan want bij j&h snap ik er geen **** van
Luuk
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 9469
19-1-2004 18:16
De profielen bij J&H zijn 150 centimeter lang.
Dit is gedaan omreden dat de TGP pakketten behandeld met een maximum lengte van 150 centimeter. Dat heeft weer te maken met hun kooikarren in hun magazijnen. die zijn van binnen die hoogte. Als er iets in zou staan wat hoger is, blijft het overal achter haken.

Verzendingen met Van Gent en loos, zijn lastiger omdat als je niet thuis bent, je ze op moet halen op het dichtsbijzijnde depot, en een middelgrote stad heeft er misschien één maar het kan het zo maar gebeuren dat je voor dat depot 15 kilometer voor moet rijden. De verzendkosten zijn ook hoger bij deze transporteurs.
Vandaar dat het zo'n lastige materie is die profielen.

150 centimeter is een erg onvoordelige maat in de paraktijk, je houd er veel aval van over. De meest ganbare lengte waar mee word gewerkt is 200 centimeter, raar genoeg komt dat vaak heel netjes uit.
We hebben deze afgelopen weken 4 cases gemaakt, waarvan 2 hele grote, en alles wat we nu over hebben is ongeveer 100 centimeter diverse profiel restandjes, en dan hebben we toch 40 meter hoeklijn, en 28 meter sluitprofiel verwerkt.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
19-1-2004 18:45

Tom schreef:

De profielen bij J&H zijn 150 centimeter lang.
Ik heb daar een maandje terug toch echt 5 x 2 meter profiel besteld (en in huis gekregen)...
Door internet beperkt
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
19-1-2004 20:22
Moet je ze niet bij de echte leverancier bestellen, krijg je ze per 4 meter aangeleverd razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)