Forum > Off-Zone

post hier: een foto van jouw opslag ruimte

(230 reacties. Pagina 23 van 24)
Moderator(s): Dré
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
21-1-2013 13:18
Wat een fantastische discussie...
dus...
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
21-1-2013 13:43
Het niveau is ook lekker laag. Lijkt meer op een vrijdag middag topic. Waarbij bepaalde partijen tegen beter in en bij hoog en bijlaag hun standpunt blijven volhouden.
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
21-1-2013 14:00

Hollender schreef:

...maar ik bedoelde eigenlijk meer de grote bedrijven en garages. Een taxibedrijf, een grondverzetbedrijf, een groot transportbedrijf etc...
Op die plaatsen vind je hogedrukreinigers die gebruik maken van warm water. Ik ken veel van die bedrijven, echter geen enkele waar al een ruit is gesneuveld met schoonspuiten. Nogmaals ik zou graag concrete voorbeelden zien of horen van dat soort gevallen en niet "ik heb van horen zeggen" of "bij carglass zeggen ze dat".
Ik noemde concrete zelf gezien en/of meegemaakte gevallen en zij daarop je zal niet de eerste zijn. Ik snap je vraag daarom niet naar concrete voorbeelden want die zijn reeds genoemd.

Je kan blijven doorzagen dat jij het allemaal nog nooit hebt meegemaakt (vind ik overigens heel fijn voor jou hoor) het merendeel hier waarschuwt je voor de natuurwetten die wel degelijk zijn bewezen en voorkomen (eigen ervaring om het maar te benadrukken) en ik ken persoonlijk bedrijven die juist NIET tijdens vorst spuiten en wassen met hogedruk en warm water. Maar wat eerder werd opgemerkt, natuurwetten werken anders in NL in vergelijking tot BE, laten we het daar maar op houden. Al raad zelfs een Belgische nieuwsblad n.a.v. Duitse TÜV testen jou adviezen af net als wij.

Back on topic.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 1230
21-1-2013 14:24
Inderdaad, dat zijn slechts adviezen die ik dan ook naast mij neerleg.
Verder is er nog niemand met een concreet bewijs gekomen van kapotte ruiten door het opgieten van warm water, maar hebben we wel al enge ziektes en zware verwondingen in de plaats gehad.
Ik gaf slechts een tip, iets waar ik persoonlijk goede ervaringen mee heb. Ik onderbouwde die tip ook. Frank76 doet er ten slotte mee wat hij wil. Ik zou zelf nooit een hetelucht ventilator in mijn auto achter laten al was het maar omwille van het brandgevaar.

Nu inderdaad back on-topic over opslagruimtes...
Free beats!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
21-1-2013 14:41

Hollender schreef:

Frank76 doet er ten slotte mee wat hij wil. Ik zou zelf nooit een hetelucht ventilator in mijn auto achter laten al was het maar omwille van het brandgevaar.
Frank76 doet dat uitsluitend gecontroleerd, een kwartiertje voor vertrek, op een stabiel geplaatste ondergrond.
Oftewel een stevige curverbox op zijn kop op de achterbank en zo blaast ie de gehele auto warm. Geen "hotspot" op de ruit of andere gevaren.
Liever had ik een standkachel of verwarmde garage/loods maar daar protesteert mijn banksaldo.
Back on topic:
Verwarmen van een opslag doet met het best met een CV ketel of oliegevulde radiator.
Vaste electra radiatoren voor permanent gebruik zijn ook aan te raden.
Ventilatorkachels warmen snel op, maar moeten blijven blazen om het warm te houden. Minder geschikt dus.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
21-1-2013 15:03

Hollender schreef:

Verder is er nog niemand met een concreet bewijs gekomen van kapotte ruiten door het opgieten van warm water, maar hebben we wel al enge ziektes en zware verwondingen in de plaats gehad.
Blijf vooral eigenwijs doen en zoek ondertussen even naar de bewijzen met o.a. Google. Er staan genoeg mooie filmpjes, foto's en uitleg op internet die je zelf kan bekijken en lezen. Staan zelfs zaken tussen dat je ook o.a. je lak kan laten springen door de thermal shock dus niet alleen ruit schades met jouw methode.

Voor de rest, vooral gewoon blijven doen zoals jij het doet want jij hebt geen bewijzen gezien en alle natuurkundige wetten komen zomaar uit de lucht vallen en gelden niet voor jou.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 2052
21-1-2013 15:28
shut up :X Eigenwijze Belgen shut up :X
(maar eigenwijze hollanders zijn er ook)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 13458
21-1-2013 16:55

dj-bart schreef:

We gaan we lekker offtopic hier. Lol.

Schijnbaar werken de natuurwetten in Belgie anders dan in de rest van de wereld. Misschien is het slim dat als je ooit nog eens een ruit wil schonkrabben, je dangeen schroevedraaier of plameur mes gebruikt... Ik kan me namelijk geen andere manier bedenken waarom je met een normale ijskrabber krassen zou krijgen op je voorruit.
Vervuiling in de lucht/sneeuw/ijs. Vervuiling op de krabber. Daarnaast hoeft iets niet harder te zijn dan hetgene het moet bekrassen. Bekende voorbeeld is de druppelende kraan die door een blok graniet slijt.

PS: Ook ik gooi zonder aarzelen heet water uit de kraan (ca. 65 graden) over m'n autoruit. Ik ken niemand die hierdoor z'n raam ooit verloren is. Iedereen die ik ken kent wél weer iemand die zegt dat het gebeurd is (m'ja... 3e hands ervaringen zijn net zo betrouwbaar als de politiek)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Dj-bartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-7-2006
Laatste: 12-11-2021
Berichten: 582
21-1-2013 17:45
En daarmee is het standpunt van Frank weer bewezen.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
22-1-2013 15:04
mijn blazertje zit met deze temperaturen ook veel te blazen. Volgens de handleiding blaast het tot 4 graden maar hij houdt de ruimte op een goede 8 graden heb ik de indruk.

Eigenlijk wat teveel want kwa stroomverbruik zal het toch ook wel iets kosten. Nuja, minder dan beschadigd materiaal.
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)