Forum > Muziek

Tips voor een goede set?

(10 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
17-11-2002 16:34
Hey allemaal
Ik word steeds beter met mixen (de platen dus gelijk laten lopen) maar ik wil wel eens weten wat nou net dat beetje meer geeft tussen een goede en een perfecte overgang. Truukjes als bass cutten als ze gelijk lopen ken ik ,maar ik wil wel eens dingen weten die echt goed van pas komen bij beatmixen ,om je mix net dat beetje meer te geven. Ik hoop snel van jullie te horen
alvast bedankt
groeten
Remco

dre ,sorry trouwens ik zie nu dat ik het eigelijk niet in het goede forum heb gezet ,had eigelijk bij muziek moeten komen..THNX VOOR HET VERPLAATSEN DRE
TommikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 8-3-2003
Berichten: 9
21-11-2002 10:46
Dit is erg moeilijk uit te leggen. Als je beetje gevoel voor muziek hebt, dan kun je gewoon het beste uit gaan proberen. Als je al beatmixe kunt op het gehoor, dan ist gewoon kwestie van iets met knoppen spelen, creatief zijn en gewoon geen grenzen voor jezelf stellen, gewoon zelf uitproberen. Zo heb ik het ook gedaan en je gaat zelf gewoon merken wat leuk klinkt en wat niet.

Veel succes ermee wink ;)

Grtz Tommik
Van roken krijg je kanker, van neuken krijg je AIDS, ik geniet van het leven en ben er nog steeds
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 9469
21-11-2002 12:47
oefenen & oefenen & oefenen &oefenen &oefenen &oefenen &oefenen &oefenen &oefenen & oefenen & enz. wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
21-11-2002 14:27
okej...thnx voor de reacties happy :)
Ik d8 dat er echt truukjes waren ofzow maarja...dan zal ik zelf maar wat gaan probere razz :p Toch bedankt
REMCO
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
21-11-2002 14:35
Er zijn zeker wel verschillende trucjes; let vooral eens op de wijzes van mixen van een aantal verschillende (goede) DJ's. Indien je je concentreert op de wijze van mixen, en de overgang 'bestudeert' zul je verschillen onderkennen.

Indien je je eigen stijl wilt ontwikkelen, is het een kwestie van proberen en oefenen.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
21-11-2002 21:58
Ja ik wil heel graag mijn eigen stijl maar ik wil eerst wat van die truukjes leren om dan dus een beetje een basis te hebben...en als het goed klinkt dan wil ik zelf wel wat gaan proberen...hebben jullie sets online staan? Ik wil graag weten wat jullie nou precies doen bij een overgang en wat jouw stijl zo speciaal maakt... Ik hoop dat jullie tips hebben wink ;) Maarja dat was dan ook mijn vraag laugh :D
REMCO
TommikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 8-3-2003
Berichten: 9
21-11-2002 22:54
Ik zal het in het kort uitleggen. Elke dance liedje (in mijn geval hardhouse/hardstyle) bestaat uit stukjes, die je altijd kunt delen door 8. Je moet eens vanaf het begin van nummer tellen. 1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 3 4 5 6 7 8 enzovoorts. Kom je erachter dat het klopt. Een nieuwe plaat moet bij de 1ste tel beginnen maar ook bij de eerste tel van die andere erin gegooid worden (kan ook bij 4de tel, maar dan wordt het stuk moeilijker mixe). Als je beide chans open hebt staan ga je gewoon kloten. Op elke tel zit een beat of iets dergelijks. ga dan gewoon wat kloten ermee, draai ene voor 2 of 4 tellen weg en gooi bij de andere dan de middelste tonen open enzovoorts. Zo kom je zelf ook bij de standaard trucjes wat professionele dj's doen. Gewoon thuis proberen, dan kom je op zoveel dingen terecht. Als je eenmaal beatmixen onder de knie hebt, is het mix verhaal piece of cake. Een goede dj ben je pas als je goed mixen kunt, je uitstraling naar publiek goed is en je je publiek door middel van je platenkeuze helemaal uit je dak kunt laten gaan!!!

Grtz

Tom
Van roken krijg je kanker, van neuken krijg je AIDS, ik geniet van het leven en ben er nog steeds
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
22-11-2002 07:23

tommik schreef:

Ik zal het in het kort uitleggen. Elke dance liedje (in mijn geval hardhouse/hardstyle) bestaat uit stukjes, die je altijd kunt delen door 8. Je moet eens vanaf het begin van nummer tellen. 1 2 3 4 5 6 7 8 1 2 3 4 5 6 7 8 enzovoorts. Kom je erachter dat het klopt. Een nieuwe plaat moet bij de 1ste tel beginnen maar ook bij de eerste tel van die andere erin gegooid worden (kan ook bij 4de tel, maar dan wordt het stuk moeilijker mixe). Als je beide chans open hebt staan ga je gewoon kloten. Op elke tel zit een beat of iets dergelijks. ga dan gewoon wat kloten ermee, draai ene voor 2 of 4 tellen weg en gooi bij de andere dan de middelste tonen open enzovoorts. Zo kom je zelf ook bij de standaard trucjes wat professionele dj's doen. Gewoon thuis proberen, dan kom je op zoveel dingen terecht. Als je eenmaal beatmixen onder de knie hebt, is het mix verhaal piece of cake. Een goede dj ben je pas als je goed mixen kunt, je uitstraling naar publiek goed is en je je publiek door middel van je platenkeuze helemaal uit je dak kunt laten gaan!!!

Grtz

Tom
THNX HIER HEB IK ECHT WAT AAN...Ik kan alleen al de beats matchen maar wat ik nu bedoel met truukjes ,is hoe jullie het doen om je geluid (als je 2 schuiven open hebt staan) niet zo lelijk te laten klinken als bij mij altijd gebeurt. Ik denk dat ik dan gewoon wel niet met die EQ om kan gaan sad :( ,Maarja ik moet toch nog wel even sparen voor ik echt goed aan het mixen kan (ik heb nu maar 1 van mijn 2 cd spelers met pitch (die heb ik trouwens goedkoop 2ehands gekocht)) En ik moet zeggen dat mixt al alles behalve makkelijk..Nouja bedankt voor jullie reacties en als iemand nog tips heeft ,heeel graag wink ;)
CYA
REMCO
TommikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2002
Laatste: 8-3-2003
Berichten: 9
22-11-2002 12:35
Kijk als je beide chans open hebt staan, dan moet je sowieso van 1 altijd de bass redelijk veel wegdraaien, en dan ga je gewoon met EQ spelen, bij de ene voor 2 telen mid volop en bij andere dan helemaal weg of ene schuif dicht andere de hoge tonen dan volop, zo moet je gewoon experimenteren. Het is sowieso kut als je maar 1 cd speler met pitch hebt, omdat je dan de ene wel in andere kunt mixen maar de andere niet in ene, maar goed. Flink sparen het is het geld waard.

Als je nog iets wil weten waar ik behulpzaam kan zijn hoor ik het wel

Groetjes

Tommik
Van roken krijg je kanker, van neuken krijg je AIDS, ik geniet van het leven en ben er nog steeds
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
22-11-2002 12:39

tommik schreef:

Kijk als je beide chans open hebt staan, dan moet je sowieso van 1 altijd de bass redelijk veel wegdraaien, en dan ga je gewoon met EQ spelen, bij de ene voor 2 telen mid volop en bij andere dan helemaal weg of ene schuif dicht andere de hoge tonen dan volop, zo moet je gewoon experimenteren. Het is sowieso kut als je maar 1 cd speler met pitch hebt, omdat je dan de ene wel in andere kunt mixen maar de andere niet in ene, maar goed. Flink sparen het is het geld waard.

Als je nog iets wil weten waar ik behulpzaam kan zijn hoor ik het wel

Groetjes

Tommik
Heel erg bedankt...Ik zal eens wat gaan proberen vanmiddag...Als ik nog iets wil vragen ofzo ga ik wel weer verder op dit topic...Bedankt in ieder geval voor je reactie tommik...hier heb ik echt wat aan happy :)
cya

Terug naar forum Reageer (zonder quote)