Forum > Muziek

Muziek stijldansen

(266 reacties. Pagina 8 van 27)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
7-4-2005 16:47
ik zou zeggen zoek eens met foxtrot of quickstep....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
RebkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-6-2005
Laatste: 29-6-2005
Berichten: 1
28-6-2005 20:15
hoikes iedereen ,
ik ben hier dus nieuw
kwas aant zoeken achter een beetje hedendaagse stijldansmuziek.
kvind dat hier wel enkele goeie nummers opstaan .
Waarom was ik aant zoeken achter hedendaagste muziek:
omdat de oude muziek al zoveel gedraaid is ,maar ik daarbij wil ik wel zeggen dat de oudere en de meer professionele wel betere dansmuziek is
maar we zouden graag es iets vernieuwens hebben.

Hier zie ik veel van die mensen die concurreren tegen elkaar zo van ik dans al ...jaar en in zo'n hoog niveau maar gaat het er hier niet gewoon om om een ander mens te helpen in plaats van de anderen af te breken , ik vind dat je ook wel kan zeggen van dit zou ik zo doen of zo ,maar niet van neen dat is verkeerd ,je kan de ander gidsen maar geen verplichtingen geven!
ik hoop dat jullie toch een beetje luisteren naar mij .
nu zal ik mezelf maar es voorstellen: ik ben dus rebecca , 15 jaar ,men moeder is lesgeefster stijdansen .ik krijg al enkele jaren (kdenk zo rond de 6-7 jaar )les van haar en help haar soms bij het coordineren van de lessen. ik zeg zeker nie dat ik goed kan dansen want ge kunt altijd ma bijleren !,ik kan dus een beetje dansen maar nog niet genoeg naar men mening!

groetjes
en nog veel dansplezier
een grote dansfanate
GTBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2005
Laatste: 31-1-2007
Berichten: 15
28-6-2005 22:07

rebke schreef:

hoikes iedereen ,
ik ben hier dus nieuw
kwas aant zoeken achter een beetje hedendaagse stijldansmuziek.
kvind dat hier wel enkele goeie nummers opstaan .
Waarom was ik aant zoeken achter hedendaagste muziek:
omdat de oude muziek al zoveel gedraaid is ,maar ik daarbij wil ik wel zeggen dat de oudere en de meer professionele wel betere dansmuziek is
maar we zouden graag es iets vernieuwens hebben.

Hier zie ik veel van die mensen die concurreren tegen elkaar zo van ik dans al ...jaar en in zo'n hoog niveau maar gaat het er hier niet gewoon om om een ander mens te helpen in plaats van de anderen af te breken , ik vind dat je ook wel kan zeggen van dit zou ik zo doen of zo ,maar niet van neen dat is verkeerd ,je kan de ander gidsen maar geen verplichtingen geven!
ik hoop dat jullie toch een beetje luisteren naar mij .
nu zal ik mezelf maar es voorstellen: ik ben dus rebecca , 15 jaar ,men moeder is lesgeefster stijdansen .ik krijg al enkele jaren (kdenk zo rond de 6-7 jaar )les van haar en help haar soms bij het coordineren van de lessen. ik zeg zeker nie dat ik goed kan dansen want ge kunt altijd ma bijleren !,ik kan dus een beetje dansen maar nog niet genoeg naar men mening!

groetjes
en nog veel dansplezier
een grote dansfanate
Ik geloof dat we elkaar hier ook inderdaad aan het helpen zijn. Ik zie niet echt het nut van jou post in. Je stelt jezelf voor en zegt dat we teveel met elkaar concureren. We geven elkaar alleen maar advies. Wat hier gebeurt is een gewone discussie, daar is het ook een forum voor. Ik heb genoeg fora gezien waar het echt tot schelden uitliep.
zijn quotes nuttig?
SlovemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2005
Laatste: 30-9-2005
Berichten: 1
30-9-2005 16:11
Cha cha cha:sugababes hole in a head (lekker door dansen)
Chipz met chipz in black (klinkt kinderachtig maar tis een lkkr snel nummer)
3t stuck on you (normale cha cha cha meestal gedraaid voor beginners)
Akcent kylie (zeer hot nummertje om de cha cha cha te doen)
jennifer lopez met lets get loud (normaal tempo)

Quiqstep: Blue lagoon Break my stride (echt een aanrader)

Samba: jennifer lopez met aint it funny (danst lekker weg)
shakira met la tortura (gewoon een leuk nr)

En voor de rest tja.. ik ken die nummers niet uit mn hoofd...:(

mja groetjes
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-10-2005 09:54
Stijldansen op Top 40-muziek, de chachacha op de Sugababes...mwech.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
5-10-2005 01:37
nee, dan leiver Raymon hè Syl wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
22-10-2005 12:00
oftopic: Even een vraagje:

Wij verzorgen zelf redelijk wat (25 jarige) bruiloften e.d.
Heb daar gelukkig een aantal geschikte dj's voor maar ben er wel eens bij om gezicht te laten zien/licht te bedienen. Nu merk ik hier in het oosten dat veel mensen helemaal niet echt zitten te wachten op veel quick stepjes e.d.
Een paar nummers is leuk maar ze geven +_ 7 vd 10 keer al vooraf aan dat ze het liever niet zo stijfjes willen maar gewoon feest met meezingers/polonaise/nl-talig en veel entertainment.

Meer mensen die dit ervaren of trekken wij gewoon de mensen aan die een dergelijk feest willen? laugh :D
Nu ook schuimparty's ! ;-)
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
22-10-2005 12:26
De ( 25 jarige ) bruiloften die ik in voornamelijk ons gebied ( Het gooi & Eemland ) meemaak zijn voornamelijk veel disconummers en af en toe een stijldansplaatje... Dit volledig op wens van de klant. Het klopt dus wel dat er steeds minder gestijldanst word, alhoewel er momenteel even door 'dancing with the stars' een kleine boost in zit.

De dansen die eigenlijk niet meer voorkomen:
Quickstep, Cha cha cha, Rumba, Weense en Engelse wals

Wat tegenwoordig wel wat meer "hot" is is de Salsa of de Samba.

In het Gooi danst een groot deel van de jeugd wel, en zitten er verassend veel op dansles, maar op feesten gebeurd het echt niet meer.
Ik denk dat het ook te maken heeft met dat de generatie die vroeger veel gestijldanst heeft, steeds minder feest en dus danst.

However het blijft toch een leuk iets om te doen stijldansfeesten..
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
22-10-2005 12:34

MC Party] schreef:

Wij verzorgen zelf redelijk wat (25 jarige) bruiloften e.d.
Heb daar gelukkig een aantal geschikte dj's voor maar ben er wel eens bij om gezicht te laten zien/licht te bedienen. Nu merk ik hier in het oosten dat veel mensen helemaal niet echt zitten te wachten op veel quick stepjes e.d.
Een paar nummers is leuk maar ze geven +_ 7 vd 10 keer al vooraf aan dat ze het liever niet zo stijfjes willen maar gewoon feest met meezingers/polonaise/nl-talig en veel entertainment.

Meer mensen die dit ervaren of trekken wij gewoon de mensen aan die een dergelijk feest willen? laugh :D
Bekend verhaal, maar een bruiloft is voor alle gasten, dus ook de ouderen. En juist zij willen vaak in het begin wat stijldansen...Dus zoek je de gulden middenweg tussen stijldansmuziek en muziek die ook de jongeren wat aanspreekt wink ;)
MC PartyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-11-2003
Laatste: 27-9-2009
Berichten: 102
22-10-2005 14:26
Ha die Niek,

(proggen van de MA nog gelukt vorige week vrijdag ?)
Tuurlijk je draait wat het publiek mooi vindt.
Na de openingsdans is het natuurlijk ideaal om de mensen even te laten stijldansen maar hoe verder op de avond vordert hoe minder het aanslaat is mijn ervaring.

Ging me er even om of het nu een algemene trend is of dat het puur komt door de mensen die wij aantrekken. Enkele vd dj's zingen namelijk ook nog het e.e.a en dat krikt het feestgehalte nogal op.
Nu ook schuimparty's ! ;-)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)