Forum > Muziek

Muziek stijldansen

(266 reacties. Pagina 7 van 27)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
16-3-2005 01:08
Sylvia, ik wil niet vervelend doen, maar na 19 jaar in een dansschool gewerkt te hebben durf ik best te beweren dat ik het met Tom eens ben.
Ik ben er inmiddels alweer een tijdje weg, maar de meeste (90%) van de nummers die jij noemt herken ik beter als cha cha cha.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat het niet altijd onmogelijk is om hierop een Q-tje te doen.
Una Paloma Blanca is zo'n typisch voorbeeld van een Cha Cha Cha, maar wanneer je die op een bruiloft ofzo draait gaat iedereen er een quickie op doen.
En als polonaise slaat ie ook vaak wel aan wink ;)

Ik zal nog even wat gezellige q-tjes noemen, maar dat zijn wel wat oudere nummers.
Maar wel gezellig en herkenbaar....EN BOVENAL GOED DANSBAAR.

Ret et Ding / Michel Fugain
Viva La Mama / Gino Politi
Pour un Flirt / Michel Delpeck
Mexico/ The les Humphrie singers
Swimming into deep water / Don Rosenbaum
Met de vlam..../ Henk W laugh :D
Hello Mary Lou / Ricky Nelson
Walkin'Back To Happines / Helen Shapiro

Veel nummers van One Two Trio zijn ook goed bruikbaar,
en ik heb de Dancelife cd's al eens eerder genoemt (hint).

Succes!
Alles komt goed....
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-3-2005 09:44

Malle Pietje schreef:

Sylvia, ik wil niet vervelend doen, maar na 19 jaar in een dansschool gewerkt te hebben durf ik best te beweren dat ik het met Tom eens ben.
Ik ben er inmiddels alweer een tijdje weg, maar de meeste (90%) van de nummers die jij noemt herken ik beter als cha cha cha.
Het gros van de Top40-muziek bestaat uit vierkwartsmaten. In theorie en als het tempo zich daarvoor leent, kun je daar altijd zowel de foxtrot als de quickstep als de chachacha op dansen.

Op mijn dansschool werd de chachacha niet op die Top40-troep gedansd, maar op de muziek die daarvoor gemaakt is: Latin. Je had zo'n dansschool ook in Breda, waar de chachacha op Michael Jackson werd gedaan, daar kwamen van die figuren op gympen. De chachacha op gympen met Billy Jean op de achtergrond heeft m.i. helemaal niks meer met stijldansen te maken. (Die mensen daar werd ook het "pompen" met de arm op de foxtrot niet afgeleerd.) Ga eens luisteren naar de muziek op de serieuzere danswedstrijden en je zult géén chachacha op Top40 tegenkomen.

Met Latin-chachacha's voorkom je meteen verwarring bij je publiek over welke dans erop gedansd moet gaan worden. Een échte chachacha herken je namelijk uit duizenden. Een andere optie is de mic pakken en simpelweg aangeven welke dans er komt.
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
16-3-2005 19:29
Het gros van de Top40-muziek bestaat uit vierkwartsmaten. In theorie en als het tempo zich daarvoor leent, kun je daar altijd zowel de foxtrot als de quickstep als de chachacha op dansen

Dit stuk hierboven is afkomstig van Sylvia.
Ik pik dit even omdat ik het niet beter kan zeggen(ben moe en was er niet eens opgekomen laugh :D )
Lees t goed en bedenk eens wat je daaraan zou kunnen hebben als DJ zijnde(beginners vooral sneaky :V )
Daar staat letterlijk dat je zowat alle stijlen en soorten kan mixen.
Dat zegt ook dat R&B en house mogelijk gemixt kunnen worden.
Of Trance en populair of met Frans Bauer,een gekkigheidje is nooit weg wink ;)
Je kan een vierkwartsmaat ook uitrekken/verlengen/vermenigvuldigen etc etc.
Doe dat op de juiste wijze en een traag nummer past inj een houseBeat sneaky :V
Zelfs LatinBeats kan je afkorten laugh :D Af en toe heb je ff dat zetje nodig maar het is uniek wat je doet en heel bevredigend!!!!!!!!!

Kijk hoe je dat wil zien en hopelijk doet de goede er wat mee.

groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
26-3-2005 15:33
Het resultaat van:

Niek Bolscher schreef:

Ik heb trouwens vergist in de datum; bruiloftje is pas over 10 dagen...Ik laat het resultaat wel ff horen happy :)
Was leuke bruiloft, maar erg wisselend publiek in een zaal met duidelijke scheiding (dus altijd "groepvorming"). Aan tal nummers van populairdere stijldansmuziek gedraaid, verder gewoon swingen!
StephannStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-3-2005
Laatste: 29-3-2005
Berichten: 1
29-3-2005 12:34
hoi, ik zoek samen met mijn vrienden nog een leuke plek om onze oude danstalenten weer bij te spijkeren. Kunnen jullie ons helpen?????
Onze leeftijden verschillen nogal, dus we zoeken een plek die gangbaar is voor jeugd en ouderen. Tevens zoeken mijn vrienden en ik nog een of meer vrouwelijke danspartner(s).
Groetjes en nog veel dansplijzier,

Stephan
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
29-3-2005 12:42
Van Groningen tot Maastricht?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 9469
29-3-2005 14:30

stephann schreef:

hoi, ik zoek samen met mijn vrienden nog een leuke plek om onze oude danstalenten weer bij te spijkeren. Kunnen jullie ons helpen?????
Onze leeftijden verschillen nogal, dus we zoeken een plek die gangbaar is voor jeugd en ouderen. Tevens zoeken mijn vrienden en ik nog een of meer vrouwelijke danspartner(s).
Groetjes en nog veel dansplijzier,

Stephan
Ik zou zeggen, neem kontakt op met de dichtbijzijnde ERKENDE danschool.
Meiden genoeg meestal.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
5-4-2005 09:08
Foxstrot :

Alles van Highway
Grad damen - alisha
Grad damen - ik wil met je dansen
Frans bauer - ik wil met je dansen
Leef als een sigeuner ( kan zo snel ff niet op de naam van de zanger komen )
Rene Froger - Just say hello
Peter de koning - tís altijd lente in de ogen
Jan smith - als de nacht verdwijnd
De Sjonnies - dans je de hele nacht me mij

enz...
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."
DkkrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 5-4-2005
Berichten: 1
5-4-2005 17:18
sorry da ik op michael jackson doorga maar 1 nummer vind ik egt goed om de rumba te danse.. en da is whatever happens van michael jackson samen met santana..
Dit nummer is trouwens ook gedraaid tijdens t NK latin op 3 april..

andere mooie rumba's zijn..

santana - hoi es adios
La Oreja de van Gogh - la playa
deze is al genoemd maar fields of gold vin ik ook super..

ik zelf ben un enorme rumba fan.. dus vandaar aleen rumba.. :P
SoundExperienceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2005
Laatste: 7-4-2015
Berichten: 334
7-4-2005 15:37
Nog mensen die hier goed ned talige foxtrotjes / quicksteps kennen ? Was 2 weken geleden door mijn nummers heen dus moet ze maareens uit gaan breiden.
"Kwaliteit is zoals de klant het ziet."

Terug naar forum Reageer (zonder quote)