Forum > Algemeen Forum

html-tips voor het maken van je site

(853 reacties. Pagina 84 van 86)
Moderator(s): Dré
Bassie RassieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2006
Laatste: 21-3-2016
Berichten: 189
4-10-2010 17:05
Ik stuur je wel een mailtje met de code.
Freelancer in de noordelijke provincies
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
4-10-2010 19:35

Get-Right schreef:

... krijg ik de foutmelding dat er 'Ioncube Loaders' geïnstalleerd moeten zijn op de server. ... En iemand die mij uit kan leggen wat dat precies inhoud, zodat ik zelf ook kan informeren bij hostingbedrijven / servers.
Als programmeur kan je je PHP code beschermen door die te encoderen, zodat niet jan en alleman de scripts kan bekijken, aanpassen en vooral kopieren en gebruiken voor een eigen programma. Een van de opties hiervoor is Ioncube. Natuurlijk moet het script door de webserver wél gelezen kunnen worden, daar heb je de Ioncube Loader voor nodig. Die module moet geinstalleerd zijn en geladen zijn door PHP. Dat moet serverside gebeuren en is dus de keuze van iedere host opzich om dat wel of niet te doen, al dan niet op aanvraag.

Als je niet zeker bent of Ioncube (en andere modules) ondersteund worden kan je daar vrij makkelijk achterkomen door even een PHP paginaatje te maken met een text editor oid (met bijvoorbeeld de naam phpinfo.php) aan te maken, te uploaden en vervolgens aan te roepen vanuit je browser.

De inhoud:
<?php

// Show all information, defaults to INFO_ALL
phpinfo();

?>


Bij additional .ini files zie je dan vanzelf de ioncube ini staan als ie ondersteund wordt. Klik
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 2389
11-1-2011 14:25
Heeft iemand een scriptje voor een kalender - datum - selctie prikker zoals bijvoorbeeld op www.ns.nl? (klik op het kleine kalendertje)

Edit: Gevonden: dali.mty.itesm.mx/~hugo/js/datepickercontrol/
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 2052
23-6-2011 12:43
Ook geen HTML vraag, maar ik wil mijn site gaan opbouwen in Joomla of Drupal en ben gehost bij One.com.
Ik vind diverse handleidingen, maar krijg geen beginscherm, denk dat ik ergens bij One de instellingen voor SQL niet goed heb staan.
Iemand hier die daar ervaring mee heeft en mij even op weg kan helpen?

Tips voor andere goede site bouw software is ook welkom overigens.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-6-2011 19:02
Heb je een adres? (Foutzoeken gaat gemakkelijker als je de fout met eigen ogen kunt aanschouwen)

Het installeren van de meeste CMS'en is een eitje.

- Inloggen met FTP client op de FTP server
- Alle bestanden van het cms op de server zetten
- Tijdens het uploaden kun je even inloggen op de hostingomgeving om even te kijken of de MySQL database actief is en of je er nog iets voor moet doen (database instellen o.i.d.) Bij o.a. Plesk en DirectAdmin is dit noodzakelijk. Noteer in ieder geval de databasegegevens:

-- Databaseserver (9 van de 10 keer localhost)
-- Databasenaam
-- Inlognaam
-- Wachtwoord

- Als alle bestanden zijn geupload, bezoek je je nieuwe website, een slim CMS zal je nu naar de install directory sturen om het installeren te starten.
- Vul op de juiste plaatsen de juiste gegevens in en zet eventuele maprechten en bestandsrechten goed middels de FTP client.
- Schrijf eventuele inloggegevens op.
- Als alles gelukt is, wordt er meestal gevraagd om de install directory te verwijderen.

Als je dit allemaal gelukt is, heb je een werkend CMS.
I am a TimeDriver!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1593
23-6-2011 19:37
Ik weet niet precies wat je allemaal wilt, maar als je (heel) simpel begint: GetSimple "CMS".
Hier slaat CMS alleen op het remote kunnen editen van je pagina's en enkele themes.
Heeft niet eens een database nodig alleen php.
Ik heb mijn site in 1 avondje in elkaar gezet (zie mijn profile).
't is maar een hobby...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-6-2011 19:54

PvG schreef:

Ik heb mijn site in 1 avondje in elkaar gezet (zie mijn profile).
Ziet er netjes uit...klein foutje in de dienstenpagina: contactlink gaat naar nas/plugingeluid/index.php
I am a TimeDriver!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1593
23-6-2011 20:18

ideedeluxe schreef:

PvG schreef:

Ik heb mijn site in 1 avondje in elkaar gezet (zie mijn profile).
Ziet er netjes uit...klein foutje in de dienstenpagina: contactlink gaat naar nas/plugingeluid/index.php
Oh o... fixed. Thanks!
't is maar een hobby...
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
23-6-2011 20:31
Geen dank!

Dat GetSimple ziet er niet gek uit. Voor je SEO resultaten is het handig om je Fancy URLs aan te zetten onder website settings en door het temp.htaccess bestand te hernoemen naar .htaccess.

Je urls zien er dan niet meer uit als www.plugingeluid.nl/index.php?id=diensten maar als www.plugingeluid.nl/diensten/.

Google ziet dan niet meer 10x index.php?id= als begin van de paginalink maar een beschrijvende titel.
I am a TimeDriver!
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 1593
23-6-2011 21:08
Hmm. Het lijkt erop dat mijn hosting provider geen mod_rewrite ondersteunt... (aangepaste .htaccess, met followsymlinks en rewriteengine on helpt niet). Ach, het werkt en ik heb al meer dan voldoende hits met AdWords happy :) .
't is maar een hobby...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)