Forum > Licht

movinghead hapert bij opstart/reset?

(7 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 24-3-2024
Berichten: 150
10-10-2023 19:45
Hallo allen,
Sinds 3 maanden heb ik 2 movingheads Bee-eye, ze hebben altijd goed gewerkt tot 3 weken terug!
1 ervan die hapert bij opstart/reset daarna werkt hij gewoon volledig 100% zonder bijgeluiden,
de andere heeft nergens last van.
Ze hangen in een vaste installatie daarmee dat er niet meer aangezeten is sinds ze opgehangen zijn.
zowel standalone als in dmx-modes doet hij dat. Het lijkt ook steeds langer te duren en je hoort een tikkend geluid (denk dat hij tegen het palletje aan komt van de pan beweging waardoor hij dat tikkend geluid maakt).

Nu weet ik dat ik hem onder garantie terug kan sturen, maar misschien is het probleem wel simpel op te lossen?

mvg. ronnie
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 9469
11-10-2023 08:45
Als je hem er af haalt, en zonder dmx of wat dan ook op de werkbank opstart, en hij heeft het nog dan is er op zeker dus iets mis;
Los contact, printbreuk, vuile sensoren, een afgevallen magneetje op een gobo wiel, het kan van alles zijn.

Als je nog garantie hebt, zou ik hem gewoon terug sturen, want als je hem zelf openmaakt, vervalt meestal de garantie.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 280
11-10-2023 09:49
Voor de prijzen van die dingen op alie altijd 2 reserve bestellen laugh :D
Ik heb inmiddels meerdere lampjes uit China, als het de eerste klusjes heeft overleefd gaat het meestal prima, ik gebruik het voornamelijk voor de "ik geef een feestje, heb jij niet wat lampjes voor me" klusjes en dat gaat prima.
De eindcontrole daar schort het nog weleens aan dus een maandagmorgen modelletje is zeer goed mogelijk shut up :X .
Als je besteld bij een grotere shop die al veel heeft uitgeleverd is het vaak ook prima op garantie te gooien, maar dat neemt wel wat tijd in beslag (levertijd).
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 24-3-2024
Berichten: 150
11-10-2023 21:06

Bestek schreef:

Voor de prijzen van die dingen op alie altijd 2 reserve bestellen laugh :D
Ik heb inmiddels meerdere lampjes uit China, als het de eerste klusjes heeft overleefd gaat het meestal prima, ik gebruik het voornamelijk voor de "ik geef een feestje, heb jij niet wat lampjes voor me" klusjes en dat gaat prima.
De eindcontrole daar schort het nog weleens aan dus een maandagmorgen modelletje is zeer goed mogelijk shut up :X .
Als je besteld bij een grotere shop die al veel heeft uitgeleverd is het vaak ook prima op garantie te gooien, maar dat neemt wel wat tijd in beslag (levertijd).
Jammer dat je gelijk die aanname heb dat het van Alie of dergelijke vandaan komt, ze zijn gewoon in een Nederlandse online shop besteld wink ;)
voor de rest zou het zeker een maandagmorgen modelletje kunnen zijn, vooralsnog zal het met de garantie vast wel goed zijn maar de wachtijd dat je hem kwijt ben is vaak lang.
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 24-3-2024
Berichten: 150
11-10-2023 21:21

Tom schreef:

Als je hem er af haalt, en zonder dmx of wat dan ook op de werkbank opstart, en hij heeft het nog dan is er op zeker dus iets mis;
Los contact, printbreuk, vuile sensoren, een afgevallen magneetje op een gobo wiel, het kan van alles zijn.

Als je nog garantie hebt, zou ik hem gewoon terug sturen, want als je hem zelf openmaakt, vervalt meestal de garantie.
Ik heb hem nog aan plafond hangen maar van het weekend gaat ik hem eraf halen.
ook zonder dmx doet hij dat tikkend geluid maken. Ik heb er wel is even aandachtig naar gekeken tijdens opstart en wat ik merk is dat hij bij de aller laatste positie blijft hangen en dan gaat tikken, na een sec. of 5 herpakt hij zich en doet hij wat hij moet doen zonder problemen of bijgeluiden!

Gobo/kleuren-wiel zit er niet in movinghead maakt gebruik van rgbw cree-leds!
printbreuk verwacht ik eigenlijk ook niet omdat alles voor de rest geen kuren vertoond en 100% werkt.
vuile sensoren en of los contact als dat het zou zijn daar loop ik nou net tegen aan! als namelijk dat het probleem is zou ik het zelf nog wel kunnen oplossen
hoop ik! Om daarvoor dan movinghead helemaal op te sturen en weken te wachten sad :(

maar ik denk dat ik toch maar voor die garantie gaat, eenmaal een schroef aangeraakt is garantie voorbij.
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 24-3-2024
Berichten: 150
21-10-2023 20:25
Het heeft toch iets langer geduurd maar ondertussen is de movinghead van plafond af en staat hij op werkbank.
Ik heb hem opnieuw gereset en wat blijkt...als hij rechtop staat doet hij dat niet!
Echter als ik hem op zijn kop hang blijft hij hangen in zijn reset, zodra ik hem rechtop zet en hem 2x reset doet hij het gewoon zonder haperen!
Ik heb toch de gok genomen hem open te schroeven (gezien er geen zegel of iets dergelijks opzit) en kan helemaal niks geks vinden, ook geen gebroken printplaat of los contact/stekkertje.
toch maar garantiewerk van maken.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 13455
23-10-2023 10:07
Vermeld er dan wel bij dat het probleem zich (alleen?) voordoet als het apparaat op de kop hangt (want kans is groot dat het dan een kabel- of connectorprobleem is). Voor de zekerheid nog even het apparaat weer op de kop testen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 24-3-2024
Berichten: 150
1-11-2023 19:45
hallo allen, we zijn alweer even wat verder maar heb de movinghead ondertussen zelf al gemaakt.
Ik ga het proberen uit te leggen maar een stukje tape was voldoende shut up :X
Ik heb hem vorig weekend weer losgehaald en toch maar eens goed onderzocht en met de kappen eraf op zijn kop aangezet en zag ik heel goed wat het probleem was.
Op moment dat het palletje van de ring die ertussen zit tegen het einde aankomt en de microswitch aantikt schoot hij over de hefboom heen waardoor het palletje vast kwam te zitten. Ik weet niet precies hoe die ring heet maar hij is vrij beweegbaar en zorgt ervoor dat de movinghead niet verder kan draaien dan 540graden! Doordat de ring los om de as zit en speling heeft zakt de ring ietsjes naar beneden als gevolg dat als je hem dus op zijn kop hangt hij net teveel speling heeft en over de hefboom van de microschak. schuift. ik heb dus wat gaffatape om dat palletje gedaan zodat hij niet meer over de hefboom schiet.

Probleem is dus opgelost, movinghead werkt nu gewoon weer zoals het moet en hangt ondertussen weer op zijn plek.
Thanks allen voor het meedenken happy :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)