Forum > Licht

UV 400w in HQI buiten floodlight?

(20 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 9469
15-10-2022 14:06
ik zou hem via dmx sturing via je licht sturing aansturen, en dan kan je daar ook geluid bij proggen.
Zelf deed ik dat soort dingen met Martin Light jockey, maar er zijn ook veel goedkope dmx/usb alternatieven.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FloerenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2017
Laatste: 9-2-2024
Berichten: 41
15-10-2022 15:07
Moet dienen voor jeugdhuis waar geen DMX tafel staat.Heb hier wel nog genoeg tafeltjes staan maar dat heeft geen zin daar.Er word door vrijwilligers getapt en die kennen meestal niets van techniek.Wanneer het fuif is gebeurt dat in de zaal en daar komt steeds een mobiele instalatie.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 9469
15-10-2022 16:13
Dan gewoon aan en uit met een schakelaar, niet moeilijk doen zou ik zeggen
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FloerenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2017
Laatste: 9-2-2024
Berichten: 41
18-3-2023 12:21

Tom schreef:

Dan gewoon aan en uit met een schakelaar, niet moeilijk doen zou ik zeggen
Hallo Tom,
Wil hier nog eens op terug komen.Heb dus enige maanden geleden deze Black licht gekocht.Bij eerste gebruik stopte deze na 15 minuten.Kwam er snel achter dat koeling niet werkte en lamp dus in heath protect ging.Terug gebracht bij leverancier(AED) en ging onder garantie hersteld worden want er waren geen nieuwe meer op voorraad.Is ondertussen een viertal maanden geleden en nog steeds niets terug.Wanneer ik navraag doe steeds als antwoord wij wachten op een ventilator.Zit daar nu zo iets speciaals in?Denk moest ik het type weten ik hem bij Aliexpres zo kan bestellen.Moest jij weten wat er in zit mag je het me steeds laten weten.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 9469
19-3-2023 09:31
Als je hem open maakt, zal er ongetwijfeld op de ventilator staan welk model en merk het is.
Meestal zijn ze niet snelheid gestuurd, maar gewoon één snelheid.
Drie dingen zijn belangrijk als je een vervanger zoekt:
1 Afmetingen
2 Voltage spanning, en DC of AC
3 Luchtverplaatsing (dat hoef niet altijd het zelfde te zijn als het verbruik of openomen wattage/amperage!)
En als je toch de keuze hebt, zoek een stille uit, die zijn meestal beter gelagerd en gaan dus langer mee.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
FloerenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2017
Laatste: 9-2-2024
Berichten: 41
21-3-2023 11:32
Hallo Tom,
Dank voor je reactie.
Ik kan niet zien wat er juist in zit daar het toestel nog steeds bij AED ligt.Ik kan echter niet geloven dat hier zo een speciale ventilator in zit dat er nergens een vervanger te vinden zou zijn.
Is volgens mij gewoon gebrek aan service van AED.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 28-4-2024
Berichten: 280
21-3-2023 12:37
Meestal bestellen ze de originele bij de leverancier \ fabrikant, alleen dan is er een vorm van garantie mogelijk (want meestal krijg je ook garantie op de reparatie).
Een ventilatortje van ali is leuk voor jezelf om iets te fixen, als bedrijf wil je hier natuurlijk ver van blijven, juist een reparatie met een goedkope vervanger zou voor mij een gebrek aan service zijn. Mocht je daar niet op willen wachten neem je contact met ze op en zullen ze hem vast terug sturen zodat jij er een andere ventilator in kan zetten.
FloerenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2017
Laatste: 9-2-2024
Berichten: 41
28-3-2023 19:48

Bestek schreef:

Mocht je daar niet op willen wachten neem je contact met ze op en zullen ze hem vast terug sturen zodat jij er een andere ventilator in kan zetten.
Natuurlijk zullen ze hem graag terug sturen dan zijn ze er van af.Ik vind het voor een firma als AED beneden alle peil.als je iets van 120 € niet na 4 maand kan herstellen geef je gewoon geld terug en opgelost.Het is kapot geleverd dan geld overal omruilen of geld terug.Het toestel is dan nog Luxibel wat dus hun eigen merk is.
Vind dit vooral spijtig omdat ik dat toestel voor iemand anders gekocht heb.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 23-4-2024
Berichten: 1139
28-3-2023 20:17
Het grote probleem is dat er tegenwoordig enorme tekorten zijn in bijna alle reserves materialen.
Probeer eens simple componenten te bestellen, soms levertijden van meer dan 6 maanden.
Ik denk persoonlijk niet dat het aan AED ligt, heb eigenlijk altijd goede ervaringen met AED en ze willen altijd dingen zo snel mogelijk regelen.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
FloerenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-2-2017
Laatste: 9-2-2024
Berichten: 41
29-3-2023 12:41
Overal geld de regel,binnen de week omruilen of geld terug dat heeft niets met levertermijn te maken.Zelfs als ze het herstellen heb ik betaald voor nieuw en krijg een refurbished.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)