Forum > Licht

Chamsys vragen

(2 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
26-8-2022 19:08
Hallo luitjes,

Voor lange tijd heb ik met Avolites Titan tafels gewerkt en daar kan ik mee lezen en schrijven. Nu ga ik steeds meer werk doen voor een bedrijf dat enkel met Chamsys werkt en wil graag dit topic gebruiken om vragen te stellen over Chamsys MagicQ tafels. Ik wil alvast laten weten dat voor ik een vraag stel altijd de handleiding heb geraadpleegd, maar ik het daar niet in kan vinden of niet duidelijk genoeg vind. Ik ken de basis van de Chamsys, maar komende van Avolites is het wel even een verschil. Ik doe voornamelijk live shows voor bands en vind de Avolites daar uitermate geschikt voor vanwege de workflow en functies en kon daar echt te gekke dingen mee. Met de Chamsys voelt het echt weer alsof ik terug naar de basis moet (moet ik ook), maar ik verwacht daar met een beetje hulp ook te gekke dingen mee te kunnen.

Eerste vraag waar ik geen antwoord op kon vinden:
Ik heb een dimmerchase gemaakt over 16 koppen met 4 sigmenten. Deze heb ik gekoppeld aan een BPM /Tempo tap, zodat ik de snelheid op de maat van de muziek kan regelen, echter gaat de FX 4x de BPM, omdat ie in 4 sigmenten is opgedeeld. Bij Avolites kon ik heel simpel de FX speed multiplier/devider gebruiken door de effect speed te delen door 4. Ik kan dit voor Chamsys (nog) niet vinden.

Tweede vraag, een beetje voort bordurend op de eerste:
Avolites heeft in hun Titan tafels en software Key Frame shapes. De snelheid van de frames kon ik dan verdelen over de spread van het effect. Eigenlijk dus een automatische fx multiplier/devider. Heeft Chamsys een vergelijkbaar iets als de Keyframe Shapes?

Voor nu zijn dit mijn belangrijkste vragen en ik hoop van harte dat ik ze hier uberhaupt mag stellen (op deze manier) en dat iemand mij verder kan helpen.

Alvast bedankt.
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 5308
13-9-2022 15:07
Ik denk dat je meer kans hebt op antwoorden als je deze vragen stelt in de Facebook groep "Chamsys Programmers & Users". Daar zitten veel echte experts.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
T_SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-10-2009
Laatste: 27-9-2022
Berichten: 52
19-9-2022 13:05

Victor schreef:

Ik denk dat je meer kans hebt op antwoorden als je deze vragen stelt in de Facebook groep "Chamsys Programmers & Users". Daar zitten veel echte experts.
Dank Victor voor de tip, ik heb de groep ondertussen gevonden en heb er al goed hulp gehad.
----- Test 1..2.. Sinasappelkistje.... Vraagt de lichttech.: "Wat ben jij aan het doen dan, sinasappales aan het tellen?" -----

Terug naar forum Reageer (zonder quote)