Forum > Muziek

Volle USB stick en My Sins Rekordbox

(9 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
EwoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2019
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 6
12-9-2019 09:24
Goedemorgen!

Ik heb een USB stick met al mijn muziek erop. Verdeeld over mapjes in gerne.
Nu heb ik al een aantal USB sticks die vol staan. En nu is mijn nieuwste USB ook vol.
Nu komt er altijd nieuwe muziek bij. Hoe doen jullie dat? Ook omdat ik bij al mijn boekingen alle muziek bij wil hebben? Verdeel je de afspeellijsten over verschillende sticks? of is er een andere oplossing?

Ook heb ik vaak/altijd dat Als ik een afspeellijst verwijder uit rekordbox, dat de afspeellijst wel op de usb stick blijft staan. Misschien dat dit ook bij draagt aan de volle USB stick?

Hopelijk hebben jullie een oplossing.

Gr
Ewout
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
12-9-2019 11:08
ik heb zelf meerdere draagbare harde 2,5 schijfjes 2TB (kopieen van elkaar) waar de hele verzameling op staat.
Nadeel is alleen dat een losse afspeler meestal geen harde schijfjes wil voeden.

Maare, wat is het probleem van een aantal usb sticks?
Verwend nest dat je bent razz :p wink ;) laugh :D
Vroeger moesten we met een steekwagen 3000 singels en 500 stuks 12 inches en lp's naar binnen rijden.
goed voor een flinke ruimte in de bus en vele honderden kilo's. sjouwen.
En dat heb je nog maar amper 5000 nummers bij je. Wat voor ons voldoende keuze gaf om elke avond tot een succes te maken shut up :X )
Op 1 64GB stick passen er al meer dan 5000.

Een vaak gehanteerde en ook werkbare indeling van mappen of stickjes is per genre.
En voor de top 40 (als die nog bestaat) een stick met de laatste paar jaar erop, zodat je de wat vaker gevraagde hits bij elkaar hebt op een stickje.
Ook is een "best of you" een handige stick om je eigen veel gebruikte toppers makkelijk en snel te vinden.

Enne, als je een afspeellijst maakt, word er automatisch een file aangemaakt.
Dat is eerder een voordeel dan een nadeel lijkt me.
Als dat in een groot file gebeurt voor al je sticks, dan mag je ook niks op die sticks veranderen, anders raakt het file vaak in de war omdat hij er niet meer mee kan zoeken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BestekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-8-2005
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 281
12-9-2019 11:20
Ik gebruik een samsung T5, SSD, kleiner dan een traditionele HD, tot nu toe op elk apparaat te gebruiken
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
12-9-2019 11:25
ja daar zat ik ook al aan te denken; of een ssd schuifje misschien wel goed kan werken, want daar zit immers geen motertje in....
Nadeel is dat en wat grotere wel wat duurder, maar ze worden wel steeds goedkoper.

Ook heb ik wel een beetje voorbehoud op de levensduur die korter zou zijn?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
12-9-2019 17:02
Die playlists vanuit rekordbox zijn niets meer dan lijsten met referenties naar de bestaande audio-files. Dat maakt qua ruimte niet heel veel uit zolang de audiofiles hetzelfde blijven.

Handmatig zaken aanpassen aan de export die rekordbox op een stick zet is ook niet erg handig. Die mappenstructuur is helemaal niet werkbaar.

Maar als je meerdere verschillende genres of collecties hebt per usb-stick en je hebt tijdens een avond overlap in wat je draait dan heb je al je usb-slots vol zitten of je bent veel aan het wisselen.

Gewoon grotere usb-sticks kopen als de collectie te groot wordt. Die dingen kosten praktisch niks.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
12-9-2019 18:46
512GB USB stick kost nu onder de 100 euro. Daar zou je vroeger (100+ kg vinyl slepend) een moord voor gedaan hebben.

Overigens zou ik zelf een goede SSD in een USB 3.0 behuizing rammen (neemt ook niks qua energie en is zeer snel).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 11-5-2024
Berichten: 9469
12-9-2019 19:33
ja maar die kan je niet in je usb slotje duwen van je cd speler, toch?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
12-9-2019 22:47
Samsung T5 is topspul. Ik ben zelf aan het zoeken gegaan en koop binnenkort 2 Sandisk extreme portable SSD's van 2TB. Voorlopig past de hele digitale collectie makkelijk op 1 schijf, incl. de komende jaren al het nieuwe dat erbij komt en oude dat nog vanaf cd geript wordt. 1 komt bij een collega in Lelystad en 1 als backup hier in Amersfoort via FTP. Ideaal voor brand of andere locatiegebonden problemen. Als ik een keer alleen op pad ga hoef ik ook alleen maar dat ding uit de meterkast te trekken en ik heb alles mee. Wat een verschil inderdaad met koffers vol met cd's meesjouwen. Heerlijk, ik kan niet wachten.
Darth Crossfader
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 1370
12-9-2019 23:08
Zelf koop ik tegenwoordig de Sandisk Extreme Pro sticks: www.sandisk.com/home/usb-flash/extremepro-usb

Retesnel en tot 256GB. Voor mijn doeleinde meer dan voldoende. En blijft ook snel bij het schrijven van kleine bestanden - de meeste specs die je leest worden gemeten bij het wegschrijven van hele grote files. Iets wat wij als DJ's niet doen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 10-5-2024
Berichten: 13458
12-9-2019 23:23

Tom schreef:

ja maar die kan je niet in je usb slotje duwen van je cd speler, toch?
Ja hoor, geplaatst in een USB 3.0 SSD behuizing uiteraard (zo'n ding kost iets van een tientje). De vermogensopname is tegenwoordig minimaal (<1W). Zie ook hier.

Als het al niet werkt dan is dat wellicht om dat de gekozen indeling niet compatibel is. Maar qua belasting gaat het prima (tenminste, bij alles waarin ik het geprobeerd heb inclusief apparaten die het niet voor elkaar kregen een 2.5" harddisk op te laten spinnen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)