Forum > PC related Forum

Xenox music manager software gezocht

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
5-4-2019 02:06
Beste medeforummers,

Ik heb een vraag en hoop dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Ik heb onlangs wat licht- en geluidsmateriaal overgenomen. Bij deze partij kwam als soort van verassing een grote doos tevoorschijn, met daarin een Xenox music manager MK2. Althans, dat was het ooit. Het apparaat lag helemaal uit elkaar en zowel de harddisk, CD drive, het geheugen alsmede het I/O shield zijn weg. Daarnaast zijn er ook wat connectortjes en kabeltjes weg, maar niets onoverkomelijks. Ook lag het moederbord er los in, en mede door het ontbreken van het I/O shield heb ik geen idee of dit het originele moederbord is. Ook het front van de kast is behoorlijk beschadigd, maar nog wel netjes te krijgen. Pluspuntje is dat de usb stick met de key wel aanwezig is, en deze lijkt OK te zijn. Zowel touchscreen als voeding waren defect, maar zijn respectievelijk gerepareerd en vervangen.

Heb het systeem (weer) in elkaar gezet met wat geheugen en een harddisk. Na het vervangen van de BIOS batterij gaat het systeem aan en verrek, beeld! Origineel is dit systeem geleverd met Windows XP Embedded als besturingssysteem. Dus om het mobo te testen heb ik geprobeerd om er Windows XP home op te installeren. Dit was alleen een no-go, systeem loopt namelijk vast wanneer het de setup heeft doorlopen. Het geheugen en de harddisk zijn afkomstig van een werkend (sloop)systeem dus daar kan het niet aan liggen. Ik verdenk dus het moederbord, maar heb geen idee of dit iets speciaal voor de software van Xenox is gemaakt o.i.d. waardoor reguliere software niet werkt. De CPU ventilator draait ook niet, dus wellicht is het moederbord defect door hitte vorming.

Ik heb erover zitten peinzen om het systeem naar Xenox te brengen, maar ik heb het vermoeden dat wanneer het mainboard echt defect is het systeem total loss word verklaard, gezien de verdere staat van het apparaat. Met wat liefde en aandacht kan ik er wel weer wat moois van maken, maar ik heb de Xenox software niet in mijn bezit. Ik heb ook geen idee of deze systemen werden geleverd met een recovery disc. Zo ja, mocht iemand deze hebben, zou ik hier een kopietje van mogen hebben? Het oprerating systeem (XPe) heb ik hier van mijzelf al in bezit, het gaat puur om de Xenox software die ik zoek. Alhoewel XP al even uit de running is, en vrij kwetsbaar is geworden, kan ik ook nog eens proberen om het geheel op een wat moderner operating systeem te installeren. Kan iemand mij hiermee helpen, of heeft iemand een tip voor me? Thnx!
Corolla power!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
5-4-2019 06:19
Xenox is een party die muzieksystemen levert tegen betaling.
Zonder dongle en abonnement is het niet te gebruiken.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
DJohnnyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2004
Laatste: 2-1-2024
Berichten: 235
5-4-2019 11:42
Hey Frank,

Dank je voor de reactie. De dongle is in bezit. Ook zou de licentie nog geldig moeten zijn, dat word op dit moment nog even uitgezocht. Normaal moet dat in het programma zelf zichtbaar zijn.
Corolla power!
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 2052
5-4-2019 23:51
Dan zou er ook nog betaald morten worden en krijg je ondersteuning.
Bij koopsystemen is het wel eigen rekening, maar wellicht software niet.
Bellen dus.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)