Forum > Licht

showtec led operator scenes

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 160
12-2-2019 09:06
Goedemorgen.

WIj hebben een 2e hands showtec ledoperator en ik heb de volgende vraag. Bij het maken van scenes en daarna het gebruiken van de scene is er geen mogelijkheid meer om dan de lichthoeveelheid te regelen. M.a.w. je programmeert de scene met een bepaald licht niveau, zeg 50% en bij het gebruik van deze scene blijkt dat het te weinig licht is, op welke wijze kun je dat de hoeveelheid licht regelen.

ik heb al op de site van o.a. Highlite gekeken en op youtube gezocht. maar, nog niet echt een stap voor stap uitleg gevonden.

alvast bedankt
Deze knop?? Dat is de talentknop!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
12-2-2019 09:14
Zonder verder de werking van jouw specivieke apparaat te kenen;
De logica gebied me te zeggen dat als je 50% programmeerd, dat het dan nooit meer kan worden dan die 50%.

Eenvoudig te controleren door 100% te programmeren.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 160
12-2-2019 09:23
Goedemorgen Tom,

Hoe bevalt het in Spanje??

bedankt voor je reactie. Dat is i.d.d. een oplossing. maar, waar ik mij over verbaas dat, wanneer je de scene dan gaat gebruiken je de hoeveelheid licht dan niet kunt regelen. is dit dan 'normaal' of zie ik wat over het hoofd.
Deze knop?? Dat is de talentknop!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 9469
12-2-2019 19:35
Spanje bevalt goed, wel veel achterstalig onderhoud aan het huis, ben ik druk mee bezig.
Schijnt hier normaal te zijn.
Maar het is hier al weken lang uiterst zonnig en bijna elke dag boven de 20 graden dus lekker werken zohappy :)

Wat betreft je led oprator,
ik heb wel eens zoiets in het klein van Showtec in een bioscoopje geinstalleerd,
wat mij opviel was de vreselijk onhandige manier van dingen in het geheugen proggen.
En ik vond de algehele werking ook niet erg logisch.
Tja, zon oudje als ik kan niet modern denken, denk ik dan maar shut up :X
Ik heb ze daarna ook nooit meer verkocht, want ik vind dat elk apparaat wat ik installeer eenvoudig te bedienen moet zijn zonder al te veel kennis van zaken, want iedereen moet er met een krote uileg mee om kunnen gaan.

Verder kan ik je helaas niet helpen.
Hooguit dat je op de meeste licht tafeltjes toch zo iets kan proggen als master dimm, en daarbij kunt zeggen welke lampjes naar die master dimm moeten luisteren en welke uitgezonderd moeten worden van de master dimm.
zoals bijvoorbeeld een rookdoos, een stroboscoop, of een scanner.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 15-5-2024
Berichten: 2052
12-2-2019 20:00
Je kan 100% programmeren en als je fixture een dimmerkanaal heeft handmatig terugdimmen over je scene of chase heen.
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
Jan van DurenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-8-2002
Laatste: 14-5-2024
Berichten: 160
13-2-2019 13:36
dank jullie wel. hier kunnen wij verder mee.
Deze knop?? Dat is de talentknop!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)