Forum > Licht

cue(list) versus playback

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
16-10-2017 21:40
Goedendag,

Wie kan mij duidelijk het verschil in werking tussen een tafel uitleggen, die werkt op basis van playbacks en 1 die werkt op basis van een cuelist?

Tot nu toe heb ik zelf altijd gewerkt op tafels die gebruik maken van playbacks.
Chase, effect of scene onder een fader proggen en klaar. Fader up en je ziet de chase, effect of scene uitgevoerd worden die er onder staat. Bijv. Fader 1 dimmer van de koppen en fader 4 beweging. Hoe hoger de fader hoe hoger de uitsturing.

Nu werkt mijn nieuwe tafel op basis van cue(list), echter snap nog niet echt het begrip cuelist en hoe de faders dan, werken/reageren.

Kan iemand hier dit verschil duidelijk uitleggen, evt aan hand van een voorbeeld?
Without a lightengineer, it will be dark.
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
1-11-2017 17:11
Een cuelist is zoals de naam al zegt een lijst van cue's, welke je normaal gezien kan koppelen aan een fader en/of button (playback).
Om welke tafel gaat het?
dus...
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
3-11-2017 09:12
Heb nu de infinity chimp 300

had hiervoor de creator 1024pro, die net als de pearl tafels en de zero88 frog playbacks hadden. Je kon hier wel meer onder 1 schuif kwijt, maar werd gauw onoverzichtelijk.
Merk inmiddels wel dat het werken met cues wat anders gaat.
Tips en tricks hier over etc, qua indeling van je schuiven en wat je onder een schuif zet en wat onder een executer oid, zijn welkom.
Without a lightengineer, it will be dark.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
12-8-2018 20:20
Update.

Bijna 1 jaar verder en een stuk wijzer. Heb inmiddels volledig door wat cue's zijn en hoe ze werken. Ben dan ook al in staat om redelijke shows te maken.
De kwartjes beginnen langzaam te vallen... razz :p
Meeste begrippen etc zijn mij allemaal duidelijk. Proberen (tafel en pc met capture) en maar proberen, effecten vergelijken, etc en je komt een heel eind.
Without a lightengineer, it will be dark.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)