Forum > Algemeen Forum

PA markt zaterdag 11 maart 2016

(29 reacties. Pagina 2 van 3)
Moderator(s): Dré
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
6-2-2017 13:25
Wat mij steeds meer tegen staat zijn die extra kosten die doodleuk bij kaartverkopen komen. Ticketverkopers beginnen steeds meer op reisbureaus te lijken. Het staat hier nergens vermeld maar op de pagina ergens onderaan (na net genoeg lege regels zodat het niet direct opvalt op een tablet) met een sterretje gemarkeerd wel. De kopers van kaarten moeten alles zelf doen via een browser en veelal verplicht op A4 (zelf) afdrukken die men dan vervolgens niet mag vouwen want dan kan het ticket geweigerd worden etc, bla, bla. Er komt aan de verkopende kant geen persoonlijk contact meer aan te pas en toch verdienen ze er aan.

In dit geval komt er gewoon 10% extra op de volle ticketprijs.
Over de gereduceerde prijs is de verhouding zelfs 13,5% boven op de ticketprijs.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
1-3-2017 14:15
Jan-Peter dank voor je uitleg per PB.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
1-3-2017 22:34
misschien aardig om die uitleg ook even hier neer te zetten?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
2-3-2017 09:47
Voorverkoop ticket prijs is € 7,50 en de ticket fee is € 0,50 is slechts 6,66%
De ticket fee is voor het betalen van het aangekochte softwarepakket van de e-tickets.
De iDEAL betalingskosten zijn eveneens € 0,50 van de € 8,00 en dat is slecht 6,25 %
Maar je hoeft niet met iDEAL te betalen. Je mag het ook zelf overmaken vanaf je bankrekening.
iDEAL is een gemaksproduct. Omdat we een kleine organisatie zijn, betaal ik aan de bank voor iedere iDEAL transactie € 0,60 Daar verdien ik dus niets aan en zijn dus minder dan de werkelijke kosten.

Als je bij organisatie als Ticketscript kijkt wat je daar betaald als ticket fee en iDEAL betalingskosten...
Dan valt het bij mij nog reuze mee, zeker als je bekijkt dat de entreeprijs in de voorverkoop erg laag is.
Op naar de volgende beurs...
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-3-2017 12:28

Companion schreef:

Omdat we een kleine organisatie zijn, betaal ik aan de bank voor iedere iDEAL transactie € 0,60 Daar verdien ik dus niets aan en zijn dus minder dan de werkelijke kosten.
Wellicht een beetje off topic, maar kijk eens naar Mollie. Daar betaal je de helft, en ook alleen per transactie (dus geen andere vaste kosten).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
4-3-2017 10:20
nog maar 7 nachtjes slapen en het is weer zover,
kijken, voelen, snuffelen, dealen, en sjouwen maar.......

Een paar tips:
1/ Als het te goedkoop is, is het meestal niet 100% of heb je gewoon stinkende mazzel.
2/ De standruimte is beperkt, daarom is het niet uitzonderlijk dat veel verkopers nog spullen in de vrachtwagen hebben staan, als je iets niet kan vinden, of je wilt er meer van, vraag het bij de verkoper!
3/ Als je echt iets zoekt, en je hebt het gevonden, maak dan meteen de deal, want 5 minuten later kan het weg zijn. Denk niet, ik loop eerst wel een rondje, want binnen 3 minuten nadat de deuren open zijn gegaan, lopen er al mensen naar buiten met aangekochte spullen!
4/ Zorg dat je genoeg contant geld bij je hebt! Ik zie ieder jaar weer mensen met spijt weggaan omdat ze niet meer kunnen pinnen of geld uit de muur halen omdat de limiet bereikt is.
5/ De eerste helft van de dag zijn de prijzen hoger dan in de tweede helft, eerste helft kan je nog uitzoeken, tweede helft kan het heel hard gaan met de voorraden. Het laatste half uur wordt er letterlijk en figuurlijk gedumpt.
6/ Probeer altijd meerdere items te kopen bij een standhouder, uiteindelijk ben je dan goedkoper uit dan met losse aankopen. Men wil immers van de troep af!
7/ Als je twijfelt, doe het dan gewoon maar, onderweg naar huis heb je spijt als je het niet gedaan hebt laugh :D

Hoe kan je zien of iets nog goed werkt:
1/ algehele staat zegt vaak genoeg, maar er zijn uitzonderingen. bijvoorbeeld een rookmachine kan erg smerig zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat hij niet goed werkt. en soms is iets erg vies, maar met een lapje er overheen kan je vaak al wonderen verrichten. Dingen hebben vaak al lange tijd werkeloos in een magazijn gestaan als het op de pa markt te koop staat.

2/ De meest simpele truuk zonder ook maar 1 stekker in het stopcontact te steken: RUIK eraan, als het verbrand ruikt, is er meestal iets mis.

3/ Veel apparaten hebben een demo, reset of auto mode waarbij alle functies afgelopen worden, als dat allemaal vlekkeloos doorlopen word is het apparaat meestal wel in orde.

4/ Controleer alles wat je wilt controleren voordat je koopt, als je de koop gesloten hebt, is de weg terug meestal erg lastig, of onmogelijk.

5/ Als je iets kostbaars koopt, en het valt niet goed te testen, kan je proberen te onderhandelen met de verkoper over een vorm van garantie.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DexterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-6-2004
Laatste: 17-5-2024
Berichten: 390
5-3-2017 17:49
Is het een idee om het new-line meeting point nieuw leven in te blazen?
PumbaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2008
Laatste: 28-7-2022
Berichten: 37
5-3-2017 20:52
Zou zaterdag naar de markt gaan, kan helaas niet vanwege werk.
Kaartje heb ik wel al.
Indien iemand deze wel stuur je maar een berichtje.
Zonder drank geen frank, zonder frank geen klank
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
8-3-2017 13:03
nog maar 3 nachtjes........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
10-3-2017 19:12
MORGEN vanaf tien uur laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)