Forum > Zelfbouw Speakers

even jullie mening

(31 reacties. Pagina 4 van 4)
Moderator(s): Dré
ContourVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2002
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 782
18-11-2002 10:08
Ik ben bang dat er weinig te volgen valt omdat Dre tot nu toe nog geen enkel natuurkundig argument heeft gegeven waarom de Karlson niet zou werken. Het enige wat hij zegt is dat de theorie die dhr. Karlson zelf gaf onjuist was. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de karlson niet volgens een ander principe zou werken. Een bashoorn kun je ook niet verklaren met de theorie van de basreflexkast.

Ik stop de discussie bij deze. Wanneer Dre tevreden is met zijn basreflex ontwerpjes en de daarbij behorende sound dan vind ik dat prima. Gelukkig zijn er ook nog andere forums waar men verder durft te kijken dan de basreflex. Soms moet je durven te exprimenteren om verder te komen dan wat tot dan toe bekend is.

Dre verder veel succes gewenst met je bedrijf en hobby. Ik srpeek je vast nog wel eens via een ander forum maar hier niet meer.

MVG Contour

MVG Contour
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
18-11-2002 11:21

Contour schreef:

Ik ben bang dat er weinig te volgen valt omdat Dre tot nu toe nog geen enkel natuurkundig argument heeft gegeven waarom de Karlson niet zou werken.
Als ik me niet vergis dan is het de taak van de ontwerper van een kast om aan te tonen dat zijn kast werkt, NIET mijn taak dus!
Het enige wat hij zegt is dat de theorie die dhr. Karlson zelf gaf onjuist was. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de karlson niet volgens een ander principe zou werken.
Die is lekker zeg. Da's zoiets als "Ja, inderdaad, Meneer Karlson lulde uit z'n nek toen hij z'n kasten 'ontwierp' MAAR we gaan net zo lang zoeken tot we een formule vinden die van toepassing is op z'n kast".

Hier is de formule: E=/=mc^2
Een bashoorn kun je ook niet verklaren met de theorie van de basreflexkast.
Nee, maar wel met de theorie van de hoornkast. Toon mij EEN peer reviewed bespreking over de werking van de Karlson kast en ik eet m'n schoen op ;-)
Ik stop de discussie bij deze. Wanneer Dre tevreden is met zijn basreflex ontwerpjes en de daarbij behorende sound dan vind ik dat prima. Gelukkig zijn er ook nog andere forums waar men verder durft te kijken dan de basreflex. Soms moet je durven te exprimenteren om verder te komen dan wat tot dan toe bekend is.
Het is inderdaad beter te stoppen met deze discussie. Je begint nu zelfs al kleinerend te doen over mijn ontwerpen zonder zo OOIT maar gehoord te hebben. Als dat geen teken aan de wand is dan weet ik het ook niet meer.

Verder kan ik een ontwerp uit eind jaren 50 nou niet echt zien als iets dat "vernieuwend" is!!!
Dre verder veel succes gewenst met je bedrijf en hobby. Ik srpeek je vast nog wel eens via een ander forum maar hier niet meer.
Het zij zo. Dus die test begin maart kan ook uit de agenda gehaald worden?
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Afgesloten topic