Forum > Licht

Avolites Pearl tafels uitgespeeld

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 13458
31-8-2016 10:06

Hanzie schreef:

Wat ik al aangaf, hier in het noorden kom je champsys eigenlijk niet tegen
Volgens mij zit er geen P in Chamsys wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
2-9-2016 17:07
Heb hem in mijn laatste melding al aangepast.
Wil jij dan tbv onze taalpuristen die p in mijn andere berichten nog even weg poetsen Dré? razz :p
Was vd week nog even bij het bedrijf waar ik mijn creator 1024pro weg heb en zij verwachten dat daar nog zeker op voort geborduurd gaat worden en ook de updates steeds beter worden qua mogelijkheden en gemak.
Without a lightengineer, it will be dark.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
5-9-2016 23:00
De pearl kom je hier in de buurt al een aantal jaar niet meer tegen, hooguit in een theater wat geen budget meer krijgt van de gemeente/provincie om te investeren, of een oude rot in het vak dat zweert bij de pearl en zijn parren. wink ;)

Hier zie je enkel Chamsys en MA2. Die nemen het ongeveer gelijk op, hoewel MA het laatste jaar meer en meer wordt gevraagd (door tourende bands en vaste lichtoperators).
Avo kom je hier en daar wel is tegen, afgelopen jaar maar 1 keer een Sapphire touch en 2 keer een Avolites Titan mobile gezien bij tourende bands.

Heb zelf ervaring met beide (Chamsys MQ100/200/300 en MA2 Light), met persoonlijke voorkeur naar de MA2.
Chamsys is kwa prijs-kwaliteit wel de betere van de 2, hoewel de MA2 (voor mij persoonlijk) wat robuuster voelt en je deze vooral meer naar je hand kan zetten.

Hoewel er natuurlijk ook genoeg zijn die dan weer zweren bij een Chamsys... Is maar net wat je zelf fijn vindt natuurlijk. happy :)
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
6-9-2016 09:12
Hoe bedoel je Bartje "wat meer naar je hand kan zetten" ?

Heb laatst ook nog bij een ander bedrijf geïnformeerd, gaf ook de voorkeur voor ma (ook omdat ze dat zelf hebben, maar ze zijn ook zelf dealer van oa. Ma, avo, zero, showtec, elation, etc) zij kennen het merk chamsys wel, maar hier amper gezien.
Prijs technisch is hij aantrekkelijker, maar hoe zit het met de specs en dan met name in het live gebeuren en dus ook het live in kunnen grijpen, tussen de chamsys en de ma?
Without a lightengineer, it will be dark.
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
6-9-2016 10:25
ChamSys laat u op alles zeer eenvoudig ingrijpen.
- De gratis demo software laat u zelfs tot 64 universes (64x512 kanalen) uitsturen, zonder enige ChamSys hardware.
- gratis visualiser voor PC en MAC
- gratis mediaplayer (weergave video en audio) voor PC en MAC

Vraag best een demo aan bij de lokale dealer, hij zal u met plezier alles toelichten.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 9-5-2024
Berichten: 569
8-9-2016 11:02

Hanzie schreef:

Hoe bedoel je Bartje "wat meer naar je hand kan zetten" ?
Met meer naar je hand zetten bedoel ik met het overzicht van de tafel. Je kan zelf de grootte van bv. het effectenpallet, group pallet, etc. kiezen.
Ook is het 15" touchscreen fijner in omvang dan de kleinere van chamsys.
Je hebt meer plek om dingen te zetten, en de touch werkt iets beter.

Zo zijn er nog meer dingen, maar natuurlijk vooral persoonlijke dingen wink ;) .
Ik vind werken op een chamsys ook geen straf, maar voor zeker de grotere klussen heeft de MA meer mijn voorkeur, ook aangezien ik in MA een startshow heb met prog macro's etc.

Hanzie schreef:

Prijs technisch is hij aantrekkelijker, maar hoe zit het met de specs en dan met name in het live gebeuren en dus ook het live in kunnen grijpen, tussen de chamsys en de ma?
Het live ingrijpen ligt gewoon puur op de programatie/operator. Ken een aantal personen die de chamsys van binnen en buiten kennen, en als je daar een show van over neemt kan je net dezelfde show draaien als op een MA, avolites, etc.
Mijn kennis met de chamsys is gewoon een stuk minder dan met de MA.

Het ligt niet meestal aan de tafel, maar aan diegene die er achter zit wink ;) .
DeMennooosVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-10-2002
Laatste: 14-10-2020
Berichten: 314
22-2-2017 16:56

Hanzie schreef:

En uh bij mijn weten wordt en werd zowel de showtec als de pearl in de zelfde fabriek in Guangzhou gemaakt.
Het is een post in in Internet termen al het archief in kan maar het bovenstaande moeten we wel even recht zetten.

Avolites wordt ontworpen en gebouwd in de UK.
Er geen enkele originele Avolites die in elkaar geschroefd werd en wordt in China.
HanzieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2015
Laatste: 22-7-2022
Berichten: 101
1-3-2017 02:20

DeMennooos schreef:

Avolites wordt ontworpen en gebouwd in de UK.
Er geen enkele originele Avolites die in elkaar geschroefd werd en wordt in China.
Ik wist niet beter, dan dat het ontwerp etc brits is, maar productie chinees.
Bij deze dus duidelijk.
Without a lightengineer, it will be dark.
CharlydStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-7-2013
Laatste: 10-8-2017
Berichten: 3
8-8-2017 15:42
ik kan je het technische verschil tussen een showtec creator 1024 pro en een pearl tiger wel vertellen ( ik heb ze beide gehad en open gezien). de showtec zijn een paar kleine hoofd printjes en dat was het, daar integen zit de pearl helemaal vol. het ziet er wel wat hand gemaakt uit (engeland) vind ik dan kwa bekabeling, maar technisch veel beter. maar ja de prijs ook.
DjblackdevilStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-8-2002
Laatste: 7-2-2021
Berichten: 259
9-8-2017 14:17
Wij gebruiken voornamelijk deze de laatste tijd.. prima kwaliteit voor het geld, lay-out is makkelijk aan te passen en mocht je je ge node zaakt zien om uit uit te breiden dan kan je ze overal krijgen!

Sorry , kon het niet laten.
Om toch nog wat toe te voegen, Amsterdam clubs voornamelijk gma1 (en paar 2), paar chamsys tafels variërend van pc maxi wing tot mq40 (oid) en vooral Avo. Helaas nog steeds vooral de pearl 20p4/2008/tiger (normaal) maar ook daar wordt laatste tijd veel nieuwere Avo's ingehuurd (voornamelijk tiger touch en expert.
Zelf vind ik de Avo tafels door hun tiran software een stuk serieuzer door oa ingebouwde pixelmapper, net shape en eenvoudige multi-user (bv voor back up) maar tis er helaas niet overzichtelijker op geworden.kon vroeger blind een Avo bedienen maar door de vele instellingen die overal onder een menu zitten is mijn favotegenwoordig de chamsys. Kwa pc software (draait op linux) een stuk sneller, stabieler en vooral het feit dat niet iedere update dingen veranderen door verzoekjes mede gebruikers (ja ik weet dat chamsys hier vroeger ook handje van had).

Just my 2 cents

Terug naar forum Reageer (zonder quote)