Forum > Algemeen Forum

www.ikwilfeest.nl

(3 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-7-2016 09:49
Hallo,

Een ex drive-in medewerker wil deze domeinnaam van me overnemen. Ik heb geen idee wat zoiets waard is (maar een mooie domeinnaam is het wel natuurlijk). Iemand hier een idee wat de waarde is van zo'n domeinnaam?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-7-2016 10:52
Ik meen me te herinneren dat het verkopen van domeinnamen op new-line niet werd toegestaan maar vooruit sneaky :V

Ik zou er persoonlijk niets voor over hebben. Er wordt nooit gezocht op "ik wil feest" en de kans dat iemand uit zichzelf "www*ikwilfeest*nl" intypt is dus ook uitermate klein. Ik vind het ook niet echt een logische zin, ik heb nog nooit iemand aan de telefoon gehad die zei "ik wil feest". Daarnaast zijn er volgens Open Site Explorer slechts 4 links naar de site, dat geeft dus ook geen meerwaarde. Tenslotte is je drive-in-show al zolang niet meer actief dat er ook niet veel mensen zullen zijn die nog een visitekaartje ofzo met het webadres erop hebben.

Ik koop regelmatig domeinnamen (heb er een stuk of honderd) en ik betaal voor een redelijke goede naam meestal rond de 100 euro. De duurste naam die ik ooit gekocht heb is djgezocht*nl, daar heb ik volgens mij 300 euro voor betaald maar "dj gezocht" wordt dan ook z'n 500 keer per maand ingetypt in Google.

In dit geval wordt je zelf benaderd door iemand die interesse heeft dus je kunt proberen een wat hogere prijs te vragen (vraag en aanbod). Ik zou eens inzetten op 150 euro ofzo en kijken wat de reactie daarop is.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-7-2016 11:01
Het ikwilfeest domein is nooit bedoeld om zoekverkeer af te vangen. Het werd gebruikt voor het bekijken van foto's van onze feesten (destijds). Het is erg makkelijk omroepen dat de foto's te vinden zijn op ikwilfeest punt nl (een heule peut makkelijker dan "new line punt nl op z'n engels en met een streepje tussen new en line"). Na een paar keer schreeuwt iedereen het mee. De foto's zijn te vinden op...

Overigens heb ik nog een tijdje met de gedachte gespeeld om er een portal van te maken (maar dat idee is alweer een jaar of 10 geleden de ijskast in gegaan).

Ooh: Ik biedt het domein hier niet te koop aan (dus hou mij dacht ik keurig aan de regels).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-7-2016 11:14

Dré schreef:

Het ikwilfeest domein is nooit bedoeld om zoekverkeer af te vangen.
En daardoor is het naar mijn mening geen interessant domein. Dat het makkelijker te onthouden en in te typen is dan new-line.nl ben ik uiteraard met je eens, maar dat vind ik persoonlijk ook een slechte naam. De naam van je roze concurrent vind ik trouwens nog slechter, en ook zoover, zalando enzovoorts vind ik op zichzelf geen goede namen.

Dré schreef:

Ooh: Ik biedt het domein hier niet te koop aan (dus hou mij dacht ik keurig aan de regels).
Het is jouw site dus je doet maar wat je wilt hoor wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)