Forum > Licht

Antari 500 HZ

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
music&lightsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2016
Laatste: 12-3-2018
Berichten: 23
2-6-2016 20:13

music&lights schreef:

DJ Bartje schreef:

Dan lijkt het me wel dat die nodig zijn voor de werking.
Weet niet precies hoe ze werken, heb enkel de achterkant is open gehad om te reinigen.
En klopt dat ze geen verwarmingselement hebben. Is insteken en roken. Heel leuke hazer! happy :)

Ze zijn momenteel beide op klus, maar ik kan dinsdag of woensdag wel eens kijken voor je?
www.dropbox.com/s/oq41trk75gz012b/IMG_1813.JPG?dl=0

www.dropbox.com/s/xsmu5t8s65vj6z7/IMG_1812.JPG?dl=0
als ie werkt dan wel
het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever. CDJ 2000 NSX, DJM 900 NSX, RCF, EAW
music&lightsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2016
Laatste: 12-3-2018
Berichten: 23
2-6-2016 20:21

Dré schreef:

Ik heb nog nooit knikkers zien zitten in de vloeistofbak van hazer of andersoortige rookmachines. Het zou ook mij niets verbazen als het er door kinderen is ingegooid.

Een Hazer is volgens mij niet zo magisch (vloeistof de compressor in, nevel de compressor uit). Als dat niet gebeurt dan lijkt het me dat de compressor stuk is (duurste onderdeel van de machine uiteraard).
Weet je zeker dat de compressor(s) olie vloeistof uit het reservoir moet zuigen, als ik de constructie van de slangen zie, kan dat niet. De lucht van de compressor wordt door een lucht filter aangezogen ( staat) niet op de foto.

een nieuwe compressor kost ongeveer €900,- naar ik heb vernomen, maar deze doet het wel.


www.dropbox.com/s/xsmu5t8s65vj6z7/IMG_1812.JPG?dl=0

www.dropbox.com/s/oq41trk75gz012b/IMG_1813.JPG?dl=0
het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever. CDJ 2000 NSX, DJM 900 NSX, RCF, EAW
music&lightsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2016
Laatste: 12-3-2018
Berichten: 23
2-6-2016 21:16

Hollender schreef:

Misschien het gevolg van een spelend kind? Ook hier lopen twee banjers rond die graag experimenteren door allerhande voorwerpen op de meest vreemde plaatsen te (ver)stoppen.
Zo kom ik al eens stekker tegen in niet daarvoor bestemde gaatjes. (verbazingwekkend hoe ze op sommige ideeën komen) Maar ook knikkers zijn een geliefd item en worden overal in gepeuterd waar ze maar in passen.
Een compressor die langs twee kanten belletjes blaast is ook niet normaal. Ik heb het nu dan even over de werking van een doorsnee compressor, misschien dat deze anders werkt maar dat zou me sterk lijken. Probeer anders eens vloeistof door een van de slangetjes te blazen tot in de compressor. Met een beetje pech is ze drooggelopen en zitten de schoepen nu vast of dichten ze gewoon niet meer goed af. Als er eenmaal weer wat vloeistof door is geweest kan zoiets zomaar ineens weer werken.
www.dropbox.com/s/oq41trk75gz012b/IMG_1813.JPG?dl=0

dit is de binnenkant. zoals je ziet er komt 1 slang uit de compressor en dit gaat op 2 punten in het reservoir

www.dropbox.com/s/j8sjj7ctvyfrnox/diverse%20028.jpg?dl=0

en dit is het reservoir met de knikkers
het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever. CDJ 2000 NSX, DJM 900 NSX, RCF, EAW
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
3-6-2016 09:45
Die knikkers horen erin te zitten. Rook/olie heeft de eigenschap om te 'hechten' aan die glazen knikkers, waardoor de vloeistof uiteindelijk weer terug het reservoir in druppelt als het oppervlak van de knikkers 'vol' zit met olie. Dat wordt dan weer hergebruikt. Schijnt nodig te zijn om de hoeveelheid en kwaliteit van de rook te controleren.

Waarschijnlijk heb je óf een verstopping, óf een lek. Zoals je in deze foto ziet gaan er 2 slangen het reservoir in. Op deze slangen staat druk van de compressor. De slangen gaan iets hoger dan het midden naar binnen en lopen aan de binnenkant weer naar beneden. Op het punt waar de het reservoir naar binnen komen kan de verstopping plaatsvinden, maar het kan ook zijn dat de filtertjes die IN het reservoir aan het eind van de 2 buizen zitten verstopt zijn geraakt.

De andere optie is dat de aansluitingen van de compressor lek zijn. In sommige gevallen is dat te horen/voelen/zien (met wat vloeistof of zeep). Een relatief simpele test zou zijn om wanneer het apparaat aan staat de hazer van de zijkant vast te pakken en een stevige schok te geven. Over de tafel heen en weer schuiven zeg maar. Op dat moment kan het zijn dat de vloeistof 'pakt' en krijg je een rookpluim. In dat geval is er dus iets lek.

Een verstopping kan diverse redenen hebben. Er blijft altijd residu achter, wat na verloop van tijd voor verstoppingen kan zorgen. Wat echter vaker gebeurt is dat er 'normale' rookvloeistof op waterbasis in gegooid wordt, men erachter komt dat dit niet klopt en er vervolgens vloeistof op oliebasis in gooit zonder alles helemaal schoon te maken. De olie blijft dan drijven op het water waardoor de machine niet meer werkt.

Succes ermee wink ;)
Ook hier kan úw reclame staan!
music&lightsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2016
Laatste: 12-3-2018
Berichten: 23
3-6-2016 17:47
tim bedankt voor dit verhaal , hier kan ik wat mee. Ik dacht al ze me voor gek verklaarden ten aanzien van die knikkers happy :)
het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever. CDJ 2000 NSX, DJM 900 NSX, RCF, EAW
music&lightsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2016
Laatste: 12-3-2018
Berichten: 23
3-6-2016 23:10
Tim

Ik heb het reservoir helemaal schoon gemaakt , maar ik krijg het witte gedeelte er niet ( ook als ik 4 schroeven heb los genomen).
Ik wil graag de inblaas units in reservoir schoonmaken maar daar kom ik bij.

Met het heen en weer schuiven van de Hazer ontstaat er een rookpluim, ik zal 1 van de komende dagen er proberen er achter te komen waar het lek zit. Er komt namelijk ook geen hoge rookpluim uit maar een hele kleine pluim. Dat komt waarschijnlijk omdat de lucht druk te laag is.

IK laat je volgende week even weten of ik een lek heb gevonden.
het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever. CDJ 2000 NSX, DJM 900 NSX, RCF, EAW
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 13-5-2024
Berichten: 9469
4-6-2016 09:21
heb de de werking van de compressor gecontroleerd?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
music&lightsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2016
Laatste: 12-3-2018
Berichten: 23
4-6-2016 13:50

Tom schreef:

heb de de werking van de compressor gecontroleerd?
Ja zeker, ik ben druk op zoek naar een lek in het lucht circuit.
het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever. CDJ 2000 NSX, DJM 900 NSX, RCF, EAW
music&lightsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2016
Laatste: 12-3-2018
Berichten: 23
6-6-2016 20:04
Navraag bij de importeur heeft geleerd dat de oorzaak in het reservoir ligt, er zit een lek in de sproeiers.
het is niet mijn feestje, maar dat van de opdrachtgever. CDJ 2000 NSX, DJM 900 NSX, RCF, EAW
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 3-5-2024
Berichten: 349
7-6-2016 08:47
Fijn dat je een oorzaak hebt. Je kunt dat onderdeel ook bij André van New-Line bestellen.
Ook hier kan úw reclame staan!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)