Forum > PC related Forum

akai apc40 mk2 i.c.m. vdj

(5 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
5-3-2016 23:19
hallo allen ik gebruik al een tijdje een apc40 mk2 voor ableton en dat werkt uitstekend, nu is het zo dat ik ook aan het proberen ben om de apc40 te mappen aan vdj!
opzich gaat dat redelijk goed op aantal punten na, en dat is het volgende:

de knop rec-arm moet ik 2xz indrukken om hem uit te zetten en/of weer aan en zo geld dat voor meerdere knoppen!
wil de rec-arm knop gebruiken om samples op te nemen op de juiste kanaal!
of device knoppen voor het aan/uit zetten voor fx moet ik ook 2x indrukken voor uit/aan!

Hoe kan dit? en hoe verander je dit?

Ook het volgende blijft vaag! De potmeters werken niet helemaal zoals het hoort. (kleine draai veroorzaakt al gelijk een grote stap!).
Ook hierbij hoop ik dat iemand daarvoor een oplossing heeft?

heb nog geen midimapping gevonden voor de apc40 mk2 voor vdj helaas.
Heb wel iets gelezen over dat je iets van modus op de controller kan veranderen misschien dat dat alles oplost omdat hij op ableton staat ingesteld!

Hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem?

groet ronnie
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-3-2016 13:36
Als je de legale pro versie van Virtual Dj hebt kun je hier een mapping downloaden voor de APC40 (geen idee of die ook voor de MK2 werkt trouwens, is al wat ouder zo te zien).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
6-3-2016 21:42
de apc40 mapper werkt niet op de apc40 mk2 helaas, er is ook nog geen mapper te vinden voor deze controller!

ik las al wel iets dat je de apc40 mk2 eerst moet opstarten met ableton om hem in dump-mode te zetten voor als je hem in traktor wil mappen!?
Maar ik weet niet wat daarmee bedoelt word en of dat ook voor vdj geld?

Vind trouwens vreemd dat je niet gewoon op simpele manier alles kan mappen maar dat vele knoppen op een rare manier werkt!

ben al week bezig en kom geen fluit verder, denk maar is een mail sturen naar vdj hoe je de apc40 mk2 kan gaan mappen.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
7-3-2016 09:50

Deejay84 schreef:

de knop rec-arm moet ik 2xz indrukken om hem uit te zetten en/of weer aan en zo geld dat voor meerdere knoppen!
Kan zijn dat er flanken gedetecteerd worden in plaats van niveaus (of juist andersom). Een goede midi monitor zoals MidiOx kan helpen inzicht te geven in wat er onderhuids gebeurt (en kan wellicht grotendeels je geval je gevoel van "dat is vreemd" wegnemen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
8-3-2016 11:20
ik ga daar vanmiddag eens even naar kijken, thanks Andre.
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 1-5-2024
Berichten: 150
20-3-2016 16:08
nu ben ik alweer enige tijd bezig geweest en van alles geprobeerd met de Apc40 mk2 en de link bekeken die Dre gestuurd heeft maar daar kwam ik ook niet veel wijzer uit, nu ben ik er wel achter gekomen dat je de modus kan veranderen van de controller via Ableton en dan werken de knoppen wel goed op de encodes na! ze reageren wel in de software maar niet zoals het hoort (parameters die flippen)!

Ook moet ik telkens eerst Ableton opstarten om de controller in de juiste modus te krijgen en dat is vervelend en niet te doen, led/rgb werkt ook niet zoals het hoort alhoewel ik daar nog niet echt mee bezig ben geweest omdat ik eerst de knoppen wil toewijzen.

Nu krijg ik er een beetje de ballen van dat de controller niet werkt zoals andere midi-controllers (heb diverse o.a. padkontrol en dat werkt wel gewoon goed met mappen).
Ondanks het een vette controller is met Ableton ben ik toch bijna geneigd om hem weer te verkopen omdat ik hem eigenlijk met vdj8 wil laten werken omdat live sampler on the fly toch beter werkt dan met vdj en ableton gecombineerd.

IK weet ook dat de Apc mini wel een midi-mapping beschikbaar voor is voor vdj8 en ik misschien maar gewoon die moet aanschaffen om dit gekloot te voorkomen en ik dan lekker me ding kan doen in plaats van sacherijnig te worden!

Iemand die mij eventueel kan helpen hiermee omm de Apc40 mk2 alsnog aan de praat kan krijgen voordat ik hem eruit doe??

alvast dank ervoor.

ps. Als er iemand is die hier mij kan helpen met het gebruiksklaar maken van de controller i.c.m. vdj8 heb ik er wel een kleine vergoeding voor over!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)