Forum > Zelfbouw Speakers

X1 sub met IMF-HP18B I.p.v. SD18

(10 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
ManymoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-11-2014
Laatste: 13-4-2016
Berichten: 26
3-9-2015 14:38
Bedankt iedereen voor de adviezen en dergelijke.
Ik zal hieronder wat foto's zetten van het resultaat.

Dan blijkt ook meteen waarom ik persé een buitenmaat wou hebben van 58 cm. ze passen nu namelijk geweldig samen met mijn Bell vps 300L bastkasten.
het val allemaal mooi in elkaar en staat gelijk vast door de pootjes die op de bovenkant vallen, alleen de topjes staan los op de foto.

In totaal een heel goed klinkend systeem, De topjes zijn echt geweldig en kunnen makkelijk tegen al dat vermogen in het laag op met 12 inch woofer, de baskasten zijn 4e orde bandpass met 2x15 inch woofer die het frequentiegebied van 80-180Hz op zich nemen, en de X1 subs verzorgen als 6e orde bandpas kasten met hun 18 inch woofer het sublaag van 30-80Hz. Heel effectief om voor die aparte frequentiebanden geschikte bandpas kasten te gebruiken.

Het X1 ontwerp is dus iets aangepast voor de 58 cm breedte, de oppervlakte van de poorten en de inhouden van de drukkamers zijn overal min of meer gelijk aan het originele ontwerp gemaakt.
Er zitten RCF woofers in van het type LF18G401.
Tegen de algemene regel om berkenmultiplex te gebruiken in, heb ik voor MDF gekozen aangezien ik voor twee kasten slechts €60,- euro aan MDF kwijt ben nu, en ik toch alles in de warnex heb gezet, en als poten twee lange strips plexiglas heb gebruikt (slijtvast) ben ik niet al te bang voor vocht schade.

Wat ook werkt tegen het vocht is natuurlijk het speakerfoam, dat natuurlijk ook iets tegen de adviezen in is, maar wat naar mijn mening niet heel veel lucht tegenhoudt. bovendien staat het een stuk mooier bij de rest van de set. Alhoewel de Bell subjes ook wel nieuw foam kunnen gebruiken...

foto's:
s17.postimg.org/rayfpuzb3/DSC_0834.jpg
s30.postimg.org/pml1gvlw1/DSC_0828.jpg
s23.postimg.org/ja4vtdgiz/DSC_0832.jpg

nogmaals bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)