Forum > Muziek

Nummers afmixen - wie kan helpen?

(8 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
DayoutStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-8-2012
Laatste: 21-5-2015
Berichten: 1
20-5-2015 11:22
Met mijn band www.dayoutcoverband.nl hebben we een live registratie laten doen bij een optreden in de Starsound Studio in Utrecht. De opnamen zijn direct live gemixt in de studio van Starsound, deze hebben we na afloop meegekregen. Deze mix is best aardig, maar ik denk dat er veel meer uit de opnamen te halen is!
We zouden heel graag van 1 of 2 nummers een hele vette mix willen hebben, voor ons zelf maar ook voor op onze site. Ik heb zelf wat geprobeerd, maar daaruit is maar weer gebleken dat afmixen en masteren echt een vak apart is!

Is er iemand die van 1 of 2 nummers een vette mix zou kunnen maken? Helaas hebben we geen budget, dus wie weet is er iemand die het gewoon leuk vindt om te doen, portfolio wil opbouwen of een studie opdracht moet doen! Niet geschoten is altijd mis!

We hebben van de studio multitrack wav bestanden gekregen waar alle sporen in zitten.
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
20-5-2015 13:57
Ik: "Bakker, ik heb net een geluidsmix gratis gemaakt voor een band en daarvoor niets gekregen. Krijg ik nu van jou een brood gratis zodat ik toch eten op de plank heb?"

Dat is kort gezegd je vraag.

Ook een hobby kost nu eenmaal geld en als dat er niet is moet men sparen voor de hobby om te kunnen wat men wil.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
20-5-2015 22:25

dayout schreef:

Ik heb zelf wat geprobeerd, maar daaruit is maar weer gebleken dat afmixen en masteren echt een vak apart is!

Is er iemand die van 1 of 2 nummers een vette mix zou kunnen maken? Helaas hebben we geen budget, dus wie weet is er iemand die het gewoon leuk vindt om te doen, portfolio wil opbouwen of een studie opdracht moet doen!
Zoals je zelf al zegt, het is echt een vak. Je hebt dus een professional nodig die echt weet wat hij doet, en zo iemand hoeft geen portfolio meer op te bouwen...

Verder is dit hetzelfde als wanneer iemand jullie belt en zegt "ik wil echt een vet feest geven, maar ik heb geen budget. Jullie komen toch wel voor niks optreden?".
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
21-5-2015 12:31

dayout schreef:

dus wie weet is er iemand die het gewoon leuk vindt om te doen, portfolio wil opbouwen of een studie opdracht moet doen! Niet geschoten is altijd mis!
En dát is dus de vraag.
ik begrijp het standpunt van reageerders wel, maar wie weet is er inderdaad wel iemand die dat wilt doen.
't is tenslotte maar een vraag.
En ja, ook ik heb dat wel eens meegemaakt.....we hebben niet veel budget.....
Moet je ook niet te vaak doen denk ik.
Ik heb wel eens opdrachten via een collega waarvan ik denk dat ik er eigenlijk niet de deur voor uit kan gaan.
Maar om hem te matsen en om niet thuis te zitten doe ik het soms toch.
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
21-5-2015 15:14

Malle Pietje schreef:

ik begrijp het standpunt van reageerders wel, maar wie weet is er inderdaad wel iemand die dat wilt doen.
Misschien wel, zoals hij zelf al zegt niet geschoten is altijd mis he.

En er is natuurlijk een verschil tussen "geen budget" en "een bedrag waarvoor ik eigenlijk niet de deur uit kan gaan", en daarnaast is er ook een groot verschil tussen iemand die het er voor de hobby bij doet en iemand die ervan moet leven.

Ik ben bang dat iemand die meer uit zo'n mix kan halen dan de technicus van de studio in die laatste categorie valt...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
21-5-2015 15:51

Malle Pietje schreef:

ik begrijp het standpunt van reageerders wel, maar wie weet is er inderdaad wel iemand die dat wilt doen.
Deze band is niet gratis en staat o.a. op boekingswebsites zoals www.bandzoeker.nl/coverband/alkmaar/day-out
Als je naar hun agenda kijkt op de eigen website ziet men een terugloop in boekingen en zijn ze op zoek naar een "goedkope" manier om hun boekingen weer aan te trekken.

Sorry maar als je dan een mooie mix wil om reclame te maken om (nog) meer geld te kunnen verdienen kan je deze reacties zoals hier verwachten. Reclame- en boekingsbureaus doen het ook niet voor niets. En diegene die echt een strakke mix kunnen maken die als reclame op websites als bovenstaande gebruikt kunnen worden hebben al een portfolio.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
VrijeVogelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-12-2013
Laatste: 13-1-2022
Berichten: 279
21-5-2015 18:26
Je kan proberen bij de bakker te vragen naar oud brood voor de eentjes, das meestal wel gratis wink ;)

Maar joh, allicht heb je geluk en hoort iemand iets in je tracks, het wordt een vette hit en dan kom je erachter dat je geen royalty krijgt omdat alles naar de iemand gaat
Gr Evert M
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
22-5-2015 21:20

vasco schreef:

Malle Pietje schreef:

ik begrijp het standpunt van reageerders wel, maar wie weet is er inderdaad wel iemand die dat wilt doen.
Deze band is niet gratis en staat o.a. op boekingswebsites zoals www.bandzoeker.nl/coverband/alkmaar/day-out
Als je naar hun agenda kijkt op de eigen website ziet men een terugloop in boekingen en zijn ze op zoek naar een "goedkope" manier om hun boekingen weer aan te trekken.

Sorry maar als je dan een mooie mix wil om reclame te maken om (nog) meer geld te kunnen verdienen kan je deze reacties zoals hier verwachten. Reclame- en boekingsbureaus doen het ook niet voor niets. En diegene die echt een strakke mix kunnen maken die als reclame op websites als bovenstaande gebruikt kunnen worden hebben al een portfolio.
Daar heb ik niet naar gekeken.....maar je hebt wel een punt wink ;)
Alles komt goed....
StijnSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-9-2007
Laatste: 26-2-2017
Berichten: 255
24-5-2015 20:43
Je kan de multitrackopname plaatsen op een forum als Mixoff.org en hopen dat er iets leuks van af komt. De community daar is blij met wat nieuw materiaal, en jij houd er misschien een leuke mix aan over.
"Weet jij écht waar al die knopjes voor dienen???"

Terug naar forum Reageer (zonder quote)