Forum > Zelfbouw Speakers

Bas kabinet

(11 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
SirGalaheadStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 8-2-2015
Laatste: 9-2-2015
Berichten: 4
8-2-2015 16:13
Beste forumnaren,

Ik ben compleet nieuw in de zelfbouw speaker business maar ga mij er toch aan wagen om zelf een bas cab voor basgitaar te bouwen.
Ik hoop dat ik op hulp van jullie kan rekenen? Want het is toch een hele hoop info te verwerken als je nieuw bent.

De bedoeling is (op dit moment toch) om een 4 x 12" te bouwen. Ik speel momenteel op een 250 watt combo versterker maar deze moet ik zo goed als volledig open zetten tijdens repetities dus dit wil ik gaan voorkomen.
Er zijn echter zoveel speakers en speaker merken dat ik niet weet waar te beginnen.

Ik speel momenteel in een band met een zwaardere sound waarbij de gitaren al redelijk laag gaan en dus wil ik liefst zo laag mogelijk kunnen gaan om de totale sound aan te vullen.

waar ik zelf al ben geraakt:
Eminence:

Basslite S2012
Impedantie: 8 ohm
vermogen: 150 W
Resonantie freq: 48 Hz
Freq bereik: 49Hz tot 4,5 kHz
Sensitivity: 97 Dbl

Dayton

DS315-8 12” designer series
Impedantie: 8 ohm
vermogen: 120 W
Resonantie freq: 24,2 Hz
Freq bereik: 25Hz tot 2,5 kHz
Sensitivity: 91 dBl

PA310-8 12” Pro Woofer
Impedantie: 8 ohm
vermogen: 450 W
Resonantie freq: 39 Hz
Freq bereik: 44Hz tot 4 kHz
Sensitivity: 96,1 dBl

ST305-8 12” Series 2 Woofer
Impedantie: 8 ohm
vermogen: 275 W
Resonantie freq: 26,2 Hz
Freq bereik: 25Hz tot 2 kHz
Sensitivity: 92,2 dBl

Zijn er nog merken die ik zeker eens moet bekijken? De prijs telt natuurlijk ook wel mee maar eerst wil ik eens kijken wat er allemaal op de markt te vinden is razz :p
Ik weet echter niet zo goed het het zit met vermogens optellen van verschillende speakers. Ik weet dat +3dB een verdubbeling van het geluid is. Maar hoe tel je verschillende speakers dan bij elkaar op?

Alvast bedankt!
JdbStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2011
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 134
8-2-2015 21:28