Forum > Algemeen Forum

Muziek computer met achtergrond muziek voor in horeca bedrijven gezocht

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
25-8-2015 21:49
Aaah. Nu zie ik wat je bedoelt. Geen idee wat de kwaliteit is van de geboden bibliotheek.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
26-8-2015 00:09
Zonder verder een bedrijf te noemen (een beetje forumlid kan dat waarschijnlijk toch wel vinden hier) maar mijn leverancier levert 192 kb en dat is echt onder de maat.
Ik heb hen er lang geleden eens op aangesproken, maar geen, of geen bevredigend antwoord op gehad.
Ik zal ze die kans nog een geven, en als het niet verbetert overweeg ik toch sterk om over te stappen naar iets van betere kwaliteit.
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
26-8-2015 08:04
Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met de geluidskwaliteit van jouw muziekleverancier hoor... ben inmiddels wel geswitcht van die muziekleverancier naar de eigen muziekservice van Virtual Dj (content unlimited) die bestanden zijn allemaal 320 kbps.

Die switch heb ik echter gemaakt omdat de nieuwste versie van Virtual Dj geen DRM beschermde bestanden afspeelt (iTunes enzo wel overigens). Dat het een ook nog eens een heel stuk goedkoper is is mooi meegenomen wink ;) Overigens is de collectie oude muziek een heel stuk minder dan bij jouw muziekleverancier, maar qua nieuwe muziek zijn ze weer een stuk beter.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
28-8-2015 14:05
De 'problemen' die jij noemt, zijn gelinkt aan de waarde die jij hecht aan de kwaliteit van de muziek die jij op een feest neerzet.
Ik ben daar niet tevreden mee.
Let wel; het gaat hier puur alleen om de kwaliteit van de muziek, verder heb ik alleen maar lof over dit bedrijf.
Wanneer je met een net geluidsysteem werkt, breek je dat weer net zo hard af met die klote-mp3tjes!
Zeker als menig muziekje ook nog eens onderling sterk verschilt.
En aangezien je er toch een bedrag voor moet betalen, mag je toch verwachten dat de kwaliteit beter is.
Ik heb dus geen medelijden met alle dj's die draaien met gejatte muziek, maar wel als je daarvoor betaalt.
Alles komt goed....
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 18-5-2024
Berichten: 13458
28-8-2015 14:27

Malle Pietje schreef:

Zeker als menig muziekje ook nog eens onderling sterk verschilt.
Het had nog erger kunnen zijn... Als de tracks door een normaliser werden gedrukt die de inhoud aanpast dan was er nog een extra laagje ellende over de audio gekomen. Gelukkig zijn er ook systemen die de data niet aanpassen (maar die na analyse een gemiddelde waarde in de header plaatsen en die gebruiken voor normalisatie tijdens playback). Wellicht eens kijken of de software die functie ondersteunt?
Ik heb dus geen medelijden met alle dj's die draaien met gejatte muziek, maar wel als je daarvoor betaalt.
Een goede kwaliteit lijkt mij wel het minste. Als ik echter zie wat sommigen uithalen met de bitjes die onze oren in moeten dan word ik daar niet vrolijk van. Onkunde wordt nog steeds beloond!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-8-2015 16:47
Ach ja ieder zijn mening he. Ik heb in elk geval alleen nog maar complimenten gehad over de geluidskwaliteit, ook toen ik nog met jouw muziekleverancier werkte.

Dat wil natuurlijk niet direct zeggen dat de kwaliteit heel erg goed is, zeker aangezien iedereen tegenwoordig verpest is door YouTube en Spotify Free, maar als 99% van mijn publiek het goed genoeg vind geldt dat ook voor mij. En die paar mensen die zich er wel aan storen zijn vaak geluidstechnici, oudere dj's die vinyl veel beter vonden en audiofielen. Die vinden wavs ook niet goed klinken, zeker niet op een systeem dat minder dan 20K kost...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)