Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 14 van 20)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
28-11-2012 20:56
Is het het dan te veel gevraagd vooraf even te informeren?Heb het vroeger dikwijls meegemaakt,men huurde j 2 Technics SL 1200 en het eerste wat sommigen deden was draaischijf verwijderen en met schroevendraaier de pitch beginnen verhogen.Ik ben misschien niet zo modern maar vind dit niet kunnen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
28-11-2012 21:18
Van een andermans apparaten blijf je af zonder toestemming.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-11-2012 23:03
klopt, maar quasi steeds staat in de rider dat de spelers/tafel absoluut de nieuwste firmware moeten hebben. op zich ook iets waar je als verhuurder toch in hoort op te volgen en uit te voeren.

fysieke aanpassingen zoals de pitch aanpassen met een schroevendraaier is volgens mij toch nog net iets anders :)
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
29-11-2012 06:19
In beide gevallen verander je iets dat de werking van het apparaat beïnvloed, dus eigenlijk is dat wel hetzelfde. Een firmware update die verkeerd loopt kan ook een apparaat blokkeren. Misschien is er wel een bepaalde reden waarom de verhuurder de update niet heeft uitgevoerd.
Free beats!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-5-2024
Berichten: 9469
29-11-2012 07:16
dus je hebt ook al Windows 8 op al je pc's en laptops geïnstalleerd?
En doet dat ook met elke anders pc laptop die je tegenkomt, en waar je even mee moet werken?
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
29-11-2012 08:45

Tom schreef:

dus je hebt ook al Windows 8 op al je pc's en laptops geïnstalleerd?
En doet dat ook met elke anders pc laptop die je tegenkomt, en waar je even mee moet werken?
onzinnige vergelijking. recordbox en een DJM900/CDJ2000 setup zal prima werken op zowel windows 7 als windows 8 als windows XP

echter zal mijn library aangemaakt in de laatste versie van recordbox niet 100% werken met een firmware van 6 maanden terug. er is ook geen licentie nodig voor de laatste firmware te installeren.
dat is het nu net met die software-based players: backwards compatibel is het quasi altijd, forward daarentegen zelden. dus is het jouw taak als leverancier om ervoor te zorgen dat je materiaal up-to-date is. ik zie er zelf geen punt in dat een DJ het zelf zou updaten als het vergeten is, het updatesysteem van pioneer is zo failsafe dat er eigenlijk enkel iets kan misgaan als je de stroom eruit trekt tijdens het flashen.
VascoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-4-2012
Laatste: 10-12-2021
Berichten: 241
29-11-2012 13:05

bomdes schreef:

...er eigenlijk enkel iets kan misgaan als je de stroom eruit trekt tijdens het flashen.
En als dat met mijn spullen gebeurt door derde heeft hij/zij een probleem. Ja, de stroom valt wel eens af o.a. tijdens bouwen en breken en dan zit je niet op deze schade aangebracht door een ander te wachten. Iemand die het risico neemt heeft het heel simpel, ook hier staat op slopen is kopen!

Je wil niet weten hoe vaak ik niet geupdate digitale tafel firmware tegen kom. Heb gewoon meerdere versies van editors bij mij om dit op te lossen, ik ga een ander zijn spullen niet updaten met de nodige risico's.
Van alles wat ik heb verloren, mis ik mijn geheugen nog het meest.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
29-11-2012 15:55
je gaat ze nu toch echt niet lopen updaten tijdens bouwen en breken?
mijn punt is gewoon: het is een kleine moeite om je spelers up to date te houden, en je weet dat het noodzakelijk is om compatibel te blijven.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
29-11-2012 16:42

bomdes schreef:

echter zal mijn library aangemaakt in de laatste versie van recordbox niet 100% werken met een firmware van 6 maanden terug. er is ook geen licentie nodig voor de laatste firmware te installeren.
Dus de leverancier is verantwoordelijk voor jouw brakke muziekcollectie? Is dus wel degelijk hetzelfde als het voorbeeld met de technics. Bijna iedere dj heeft wel een aantal platen die je eigenlijk pas kunt beatmatchen met iets meer als 8% pitch. Dus openschroeven die handel, pitch een beetje bijdraaien en jij kunt je ding doen.

bomdes schreef:

dus is het jouw taak als leverancier om ervoor te zorgen dat je materiaal up-to-date is.
Dat bepaalt de leverancier nog altijd zelf dacht ik zo

bomdes schreef:

ik zie er zelf geen punt in dat een DJ het zelf zou updaten als het vergeten is,
Dat jij dat geen probleem vind wil nog niet zeggen dat het dan maar algemeen geaccepteerd moet worden. Mij hebben ze altijd geleerd van andermans spullen af te blijven.

bomdes schreef:

het updatesysteem van pioneer is zo failsafe dat er eigenlijk enkel iets kan misgaan als je de stroom eruit trekt tijdens het flashen.
Dat is toch met bijna elke firmware update zo? Gaat altijd goed totdat de spanning uitvalt. En wat als dat nu gebeurd, wie gaat de reparatiekosten betalen? Jij? Want jij vind het tenslotte goed dat ze de update installeren...

Hoe je het ook wendt of keert, je kunt niet zomaar andermans spullen manipuleren enkel omdat jij van mening bent dat het er beter van wordt.
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
29-11-2012 16:46
De leverancier is helemaal voor niks verantwoordelijk, en hoe een muziekcollectie "brak" kan zijn door de laatste versie van recordbox te gebruiken snap ik ook niet helemaal. Je kunt blijven er tegen ingaan, elke DJ zet op zijn rider dat de apparaten de laatste firmware moeten hebben zodat er uniformiteit is. Backwards compatible is het steeds, dus ook DJ's met oudere versies kunnen dan prima draaien, maar in de andere richting kan het niet.
Eerlijk gezegd is het een beter idee van gewoon je materiaal te onderhouden en te updaten dan erover te kreften alsof er een goede reden zou zijn om het niet te doen, je bespaart je er een hoop onzin mee.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)