Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 12 van 20)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-10-2012 19:48

Watt-Xtra schreef:

Verder heeft pioneer nog wel eens last van warmte... Wordt er geadviseerd, haal ze uit de flightcases, kunnen ze beter koelen. Een djm900 kun je een ei op koken! Maar je wilt die dure spelers niet uit de flightcases halen! Daar zijn ze te duur voor. In een orginele pioneer case zitten ze zelfs beter ingepakt (dit minder warmte kunnen afgeven aan de omgeving met alle gevolgen vandien) dan enkele andere flightcase bouwers!
Kisten met lage bodem doet wonderen!

Dré schreef:

In het geval van de ethernet poort is een simpele "fix" volgens mij het gebruik van een gluegun. Flinke kwak aan de binnenkant zodat het chassisdeel aan meer vast zit dat z'n printpennen kan wellicht al een slok op een borrel schelen.
Het probleem is niet dat het chassisdeel los komt van de print maar dat het chassisdeel intern naar de filestijnen gaat. iig bij de +-20 die ik tot nu toe gerepareerd heb zaten ze allemaal nog prima vast op de print.

Valt me trouwens wel op dat ik een aantal CDJ's gezien heb waar het USB chassisdeel extra tegengehouden wordt door een metalen clipje en een aantal die dat niet hebben. Blijkbaar worden er tussendoor toch nog wel her en der updates gedaan.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
5-10-2012 19:53

bomdes schreef:

Aan Pioneer verdien je geen ballen als ze niet 2x per week buiten gaan, of je de hoofdprijs kan vragen. Maar als je ze niet hebt, dan verhuur je al de rest ook niet.
Je kan ze ook huren.. dan gooi je je geld helemaal weg. Als je eens gaat eens rekenen hoevaak je een serieuze line array of geluidssysteem moet verhuren alvorens je het eruit hebt word je nog minder vrolijk.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
5-10-2012 20:07

Dré schreef:

In het geval van de ethernet poort is een simpele "fix" volgens mij het gebruik van een gluegun. Flinke kwak aan de binnenkant zodat het chassisdeel aan meer vast zit dat z'n printpennen kan wellicht al een slok op een borrel schelen.
En dan heb je een defect dat normaal onder garantie valt en kun je er naar fluiten omdat er wijzigingen aangebracht zijn.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-10-2012 22:05

CyberDance schreef:

bomdes schreef:

Aan Pioneer verdien je geen ballen als ze niet 2x per week buiten gaan, of je de hoofdprijs kan vragen. Maar als je ze niet hebt, dan verhuur je al de rest ook niet.
Je kan ze ook huren.. dan gooi je je geld helemaal weg. Als je eens gaat eens rekenen hoevaak je een serieuze line array of geluidssysteem moet verhuren alvorens je het eruit hebt word je nog minder vrolijk.
Met het verschil dat een serieuze line array wél zijn waarde behoud, wél een langere levenscyclus heeft dan 2j en niet om de 5 botten hersteld moet worden.

Koop je nu bv een GEO-S12, RS18 en NXAMP4X4, dan is die binnen 5-6j nog goed geld waard. 99% kans kan je die op die jaren gewoon elke keer inzetten zonder kosten (buiten mss wat lakretouches).
Als je kijkt voor welke prijzen bv de oeroude V-DOSC of SB218 van L'Acoustics nog de deur uit gaan, dan is dat voor een 10j oude kast nog een behoorlijke waarde.

Daar wordt ik eerlijk gezegd véél vrolijker van dan een pioneer setje dat met veel moeite zijn aankoopwaarde en servicekosten kan opbrengen alvorens er weer een MK2/MK3 of opvolger op de markt is.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
6-10-2012 09:24
Mjah, totdat je dan weer ziet wat zo'n set in de verhuur dan weer oplevert. Pioneer setje schuif je zo achter in je kofferbak. Line array setje is al iets lastiger.
Hier in het Leuvense hebben we een Nexo lin array met Soundcraft Vi1 en alle kabels, monitors, effectenracks, mics en di's gehuurd voor €450. Geplaatst en al...
Hopelijk gaat zoiets meer als tien jaar mee zonder brokken shocked 8O
Free beats!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-10-2012 12:47
Das wel euh, degoutant onder de marktwaarde. Waar heb je dat gehaald voor zulke prijs ?
Dat het geplaatst is lijkt me logisch, een line array zou ik nooit door iemand anders laten plaatsen als hij van mij is.
YougowStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2004
Laatste: 23-4-2016
Berichten: 82
6-10-2012 15:23
Hollender,

Kan je me inlichten waar precies je dit in Leuven gehaald hebt? Ik ben zelf ook uit de omgeving en heb nogal eens een PA-set nodig. Op dit moment kom ik voor minder spul toch vaak een stuk duurder uit.

Alvast bedankt,

Hugo
...
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
6-10-2012 17:07
Ik ga hier geen namen van bedrijven in het openbaar plaatsen. Het is alleszins een van de grotere spelers uit Leuven en de Vi1 kregen we enkel omdat de geluidstechnieker een goede bekende van die firma was, anders was het ook een gewone analoge 32 kanaals Soundcraft geworden. Verder kan ons radiostation gelukkig op redelijk wat sympathie rekenen en bekomen we al eens kortingen en voordelen. Dit was dezelfde prijs is als een van hun grote vaste klanten en dus niet echt uitzonderlijk.
Free beats!
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
6-10-2012 17:48
Dit is geen normale vergelijking,ook ik heb klanten welke iets huren onder de marktprijs maar daar komt dan wel iets anders voor terug.Indien dit je normale prijzen zijn ga je of falliet of je bent gek.Heb er zo al veel zien komen en evenveel zien gaan.
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
6-10-2012 19:10

eddy wally schreef:

Dit is geen normale vergelijking,ook ik heb klanten welke iets huren onder de marktprijs maar daar komt dan wel iets anders voor terug.Indien dit je normale prijzen zijn ga je of falliet of je bent gek.Heb er zo al veel zien komen en evenveel zien gaan.
Dat was exact wat ik ook aan het denken was ja...

Het is vrij logisch dat iemand die je set 50 keer per jaar huurt een ander prijs krijgt dan iemand die eenmalig je set nodig heeft. Net zoals dat wij ook wel een speciale prijs maken voor jeugdwerk of goede doelen tov een 100% commercieel festival.

Maar als 450EUR je normale rate is voor zo'n set zal je het idd niet overleven, de personeels- en transportkosten voor zo'n set te leveren en te plaatsen zijn daar net mee gedekt ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)