Forum > Geluid

Pioneer CDJ-2000nexus

(199 reacties. Pagina 11 van 20)
Moderator(s): Dré
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
5-10-2012 05:59
Het is zo dat in Belgie Rodec/Denon al jaren de standaard zijn op 90% van mijn job.Wat betreft betrouwbaarheid,Service en kostprijs kennen zij hun gelijke niet.Die andere tien percent zijn de grotere fuiven waar namen komen draaien en die eisen Pioneer.Gelukkig moet je het daar niet alleen aan de DJ boot verdienen.De verhuurprijs van een setje Nexus met DJM is ongev.200€.Dat krijg ik hier op feestjes of kleinere fuiven niet verkocht.
CivicskeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-6-2012
Laatste: 9-4-2023
Berichten: 212
5-10-2012 06:49
wat eigelijk veel te weinig is naar mijn oordeel...als je de prijs mocht evenredig houden met aankoop en dan verrekenen met afschrijving en je vraagt 200vr djm en nexussetje wat kost den n rodec met technics en denon? 5€?

ik wil maar zeggen dat velen die zulke dingen "eisen" om mee te draaien mss een pak minder zouden willen mochten ze wat meer bewust zijn van de nieuwprijs...
zeg nu zelf eer je dit hebt terugverdiend...dat is toch niet echt serieus he. ik zou liever op een avond 5setjes rodec-technics-denon zetten dan 1pioneer. het zou een pak meer opbrengen denk ik. en hiervan ben ik zeker dat ze het binnen 10jaar nog doen.

Ik zou zelf nl graag beginnen met wat verhuur maar ik ben me aan het bedenken het laatste jaar dat ik vrees of het nu wel nog te doen in om te starten ik denk niet dat het nog echt rendabel kan zijn als je 2 of 3setjes moet kopen en verhuren. ik denk dan dat ik beter bij de plaatselijke bakker een shift doe...
Woede is een zwakte
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-10-2012 08:54

eddy wally schreef:

Het is zo dat in Belgie Rodec/Denon al jaren de standaard zijn op 90% van mijn job.Wat betreft betrouwbaarheid,Service en kostprijs kennen zij hun gelijke niet.Die andere tien percent zijn de grotere fuiven waar namen komen draaien en die eisen Pioneer.Gelukkig moet je het daar niet alleen aan de DJ boot verdienen.De verhuurprijs van een setje Nexus met DJM is ongev.200€.Dat krijg ik hier op feestjes of kleinere fuiven niet verkocht.
Hier willen ze zelfs voor die zaken Pioneer. Akkoord, een DJM600 met CDJ1000MK3 is ook prima, maar het MOET pioneer zijn.
Wel om dan een medion craptop met een of ander mixprogramma achter te knopen, maar tmoet pioneer zijn.

En idd, de verhuurprijs is ongeveer 200EUR. Dat vinden de meesten al te duur, voor mijn CDJ2000 en DJM800 ontvreemd zijn geweest vroegen we 150EUR BTW in en dat was écht de norm in de regio.
Belachelijk weinig eigenlijk voor een set met een nieuwprijs van 6000EUR. Want dan hou je geen rekening met het zéér regelmatig onderhoud/herstellen van de toestellen én de zeer korte afschrijvingsperiode.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat ze voor een X32 met analoge snake te huren zonder problemen quasi evenveel willen betalen als voor een DJM800 met 2x CDJ2000 ....
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
5-10-2012 11:49
Had vorige week een DJ welke draaide in een gerenomeerde schauwburg en enkel met Vinyl.
Buiten de SL 1200MG5 had hij de keuze,Rodec 1800,Pioneer DJM 800 en Ecler Nuo 5.
De man vroeg uitdrukkelijk de Ecler te leveren.
Ondertussen ook met Serato proberen draaien op Nexus en ook Noppes.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
5-10-2012 14:34
Het evenement waar ik dit weekend voor het eerst Nexus zet speelt zich af in drie zalen,ben zonet een kijkje gaan nemen in de grote zaal waar een grote firma het geluid doet en waar de Belgische DJ top draait.
Er zijn 4 CDJ 2000 Nexus voorzien maar onder de tafel staan 4 gewone 2000'den klaar want ook zij verwachten problemen.
Echt prachtig geregeld van Pioneer.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1230
5-10-2012 15:36
Eerlijk gezegd vind ik niet dat de verhuurfirma's mogen klagen. Ze werken het allemaal zelf in de hand door iedere keer weer mee te gaan in die trend. En dan achteraf klagen dat de aanschaf te duur is, het onderhoud en de reparatie te veel en de levensduur te kort. Zodra Pioneer dan weer met iets nieuws komt wordt het wel weer aangeschaft. Er zal blijkbaar toch nog wel geld aan verdiend worden of anders zijn er een paar goed gek...
Free beats!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
5-10-2012 16:07
Beetje kip en ei-verhaal. Je moet wel omdat een ander het ook doet. Doe je het niet dan loop je wellicht ook risico dat men geen andere zaken meer bij jou huurt (volledige PA, licht, video, etc.). Veel organisatoren gaan niet overal lopen shoppen voor het aankleden van hun evenement en zoeken een totaal leverancier. Maar dat zal de ene keer meer en grootser zijn dan een andere keer en dan ben je goed gek als je niet aan hun vraag voldoet. Dan is soms weinig of zelfs niks verdienen een betere optie dan een klant verliezen. Door het spul dan ook weer aan hobby DJ's te verhuren voor een prikkie kan slim zijn om dan in ieder geval nog een beetje kostendekkend te zijn (want zoals je zegt is kennelijk 200 euro al teveel gevraagd voor een set van 6k nieuw).

Gelukkig heeft iedereen een andere visie op hoe hij zijn bedrijf moet runnen!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
5-10-2012 16:07
Ze hebben geen keuze. Als dj's steeds de nieuwste Pioneer modellen eisen kun je ze of aanschaffen, of je verhuurt niets meer...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
5-10-2012 16:10

Hollender schreef:

Eerlijk gezegd vind ik niet dat de verhuurfirma's mogen klagen. Ze werken het allemaal zelf in de hand door iedere keer weer mee te gaan in die trend. En dan achteraf klagen dat de aanschaf te duur is, het onderhoud en de reparatie te veel en de levensduur te kort. Zodra Pioneer dan weer met iets nieuws komt wordt het wel weer aangeschaft. Er zal blijkbaar toch nog wel geld aan verdiend worden of anders zijn er een paar goed gek...
Aan Pioneer verdien je geen ballen als ze niet 2x per week buiten gaan, of je de hoofdprijs kan vragen. Maar als je ze niet hebt, dan verhuur je al de rest ook niet.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
5-10-2012 17:11
Ik denk dat er meer over gepraat word dan dat ze verkocht worden.Ik heb een ganse week moeten zoeken om een derde te kunnen bijhuren.Tevens kan niemand een juist antwoord geven op wat er nu wel en niet werkt met de Nexus,er zijn er dus blijkbaar veel minder die er ervaring mee hebben dan men laat uitschijnen.Ben ik dan de enige die te maken heeft met dj's die gebruik maken van serato of tractor?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)