Forum > Off-Zone

Dode en gewonden voor concert Radiohead

(4 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
17-6-2012 10:13
telegraaf

Dode en gewonden voor concert Radiohead

TORONTO - Voorafgaand aan een concert van de band Radiohead in de Canadese stad Toronto zijn een dode en meerdere gewonden gevallen, doordat het podium instortte. Dat meldden verschillende Canadese media zaterdag.
De Britse band zou optreden in het Downsview Park in de stad. Het concert is onmiddellijk afgelast, zo laat de organisatie weten op de website van Downsview Park. Er was nog geen publiek in het park.
Alles komt goed....
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 24-3-2024
Berichten: 431
17-6-2012 11:51
Betreft blijkbaar local scaffolding, bij Stageco zet men voor zo'n podia een veel zwaardere constructie (zonder nu al oordeel te vellen)
Fun is serious business!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 14-9-2023
Berichten: 1078
24-6-2012 13:25
Telegraaf:

za 23 jun 2012, 20:16
Radiohead cancelt concerten na dodelijk ongeval

van onze redactie
AMSTERDAM - Radiohead heeft zeven concerten van de Europese tournee in juni en juli afgezegd. De Britse rockband besloot hiertoe na een ongeval dat vorig weekend in Toronto plaatsvond en waarbij een van de technici van de band om het leven kwam.
Kort voor het concert in de Canadese stad stortte het dak boven het podium in. Diverse crewleden raakten gewond, een technicus overleefde het ongeval niet. Op de website schrijven de bandleden: “Terwijl we het verdriet en de schok van dit vreselijke ongeval moeten verwerken, heeft het ook allerlei praktische gevolgen. Zo is de apparatuur voor de lichtshow beschadigd. Dit waren unieke onderdelen en het zal weken duren ze te vervangen.”
Alles komt goed....
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
28-6-2012 11:46

viero schreef:

Betreft blijkbaar local scaffolding, bij Stageco zet men voor zo'n podia een veel zwaardere constructie (zonder nu al oordeel te vellen)
Stageco heeft dan ook een smetteloze reputatie. Bij Pukkelpop vond iedereen het ook maar "normaal" dat met dat soort stormweer de cheateau-tent instortte en de shelter in stukken vaneen getrokken was. Ik vond dat niet normaal, want elke Stageco constructie die er stond heeft vlekkeloos stand gehouden.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 14-3-2024
Berichten: 1140
30-6-2012 00:16

bomdes schreef:

viero schreef:

Betreft blijkbaar local scaffolding, bij Stageco zet men voor zo'n podia een veel zwaardere constructie (zonder nu al oordeel te vellen)
Stageco heeft dan ook een smetteloze reputatie. Bij Pukkelpop vond iedereen het ook maar "normaal" dat met dat soort stormweer de cheateau-tent instortte en de shelter in stukken vaneen getrokken was. Ik vond dat niet normaal, want elke Stageco constructie die er stond heeft vlekkeloos stand gehouden.
Dat vind ik ook niet raar dat een StageCo stage meer kan hebben dan een tent, 1 zwart staal element weegt zo'n 2 ton. Een spant van een alu-spant tent 24m zo'n 150-200kg.
Zelf heb ik ook voor StageCo gewerkt en het zijn idd goed uitgedachte en berekende constructies.

Maar om nu met al te zeggen wat er precies is gebeurd vind ik wat vroeg.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)