Forum > Newbie Forum

Meet mic gebruiken op de behringer dcx2496

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
Marv50Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2007
Laatste: 7-5-2012
Berichten: 21
24-10-2011 14:41
Goedenmiddag allmaal!

ik ben van plan om een dcx2496 aan te schaffen.
zelf heb ik geen ervaring van het instellen\editten van instellingen in een prosessor.
dit heb de handleiding gelezen, en dit moet me makklijk gaan lukken.
ook ben ik van plan om een meet mic er bij te kopen die ik aan kan sluiten op de dcx2496.
de dcx kan ik ook weer aansluiten op mijn pc.
maar nu is mijn vraag.. hoe gaat het ruisen met de meet mic op mijn dcx precies in zijn werking?
ik weet dat ik via mijn pc de pink noise moet uitsturen? waar kan ik dat krijgen? zit de bij de meet mic? of kan ik dat bestandje gewoon downloaden?
ook vraag ik me af of ik analyse software moet aanschaffen? of kan je dat ook gratis downloaden? kan ik dat bij behringer krijgen?
Als ik mijn pc op de dcx2496 aansluit. krijg ik dan ook de meeting van mijn mic via de dcx binnen? of moet ik daar weer een apart lijningang op mijn pc voor hebben?

ik hoor het graag van jullie!

marvin
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
24-10-2011 16:02
Als je eerst eens laat weten wat je allemaal wilt gaan doen.

Een dcx2496 gebruik je om om je set (sub-top) of (sub-mid-high) te scheiden.

Met een meet mic aan de gang gaan is leuk maar je moet ook de kennis hebben om dat wat je meet te interpreteren.

Meetmic op de dcx zetten en auto indrukken is vragen om veel problemen.

Richard
DPA 2011C - DPA 4099
SoundsmurfStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 16-4-2012
Berichten: 92
25-10-2011 13:05

marv50 schreef:

maar nu is mijn vraag.. hoe gaat het ruisen met de meet mic op mijn dcx precies in zijn werking?
ik weet dat ik via mijn pc de pink noise moet uitsturen? waar kan ik dat krijgen? zit de bij de meet mic? of kan ik dat bestandje gewoon downloaden?
Misschien nog even verder lezen in de handleiding, er staat namelijk keurig in hoe je de pink noise inschakelt. Ook kun je eerst eens de software downloaden van Behringer en er mee spelen zonder dat je al een aanschaf doet. Heb je met de handleiding erbij misschien een beter beeld van wat het is en doet.

marv50 schreef:

ook vraag ik me af of ik analyse software moet aanschaffen? of kan je dat ook gratis downloaden? kan ik dat bij behringer krijgen?
Als ik mijn pc op de dcx2496 aansluit. krijg ik dan ook de meeting van mijn mic via de dcx binnen? of moet ik daar weer een apart lijningang op mijn pc voor hebben?
Meten is weten maar heeft alleen zin als je weet wat je meet.
PvGVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2009
Laatste: 19-5-2024
Berichten: 1593
25-10-2011 14:51
De dcx kan alleen fase en polariteit bepalen mbv een meetmic en doet dus niets aan de frequentieresponse. Je kunt beter een programma op je pc gebruiken voor metingen aan je speakers (doe je toch niet elke keer neem ik aan). Zoiets als smaart of een ander freeware pakket zoals ARTA. Verder is de dcx een prima apparaat voor het geld, maar voor metingen moet je wat anders gebruiken (geld voor de meeste processors).
't is maar een hobby...
Marv50Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-6-2007
Laatste: 7-5-2012
Berichten: 21
25-10-2011 18:43
Oke, duikelijk!

bedankt voor de info.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 2189
27-10-2011 23:25
Ik heb de meetmic gebruikt met de DCX en dat maakt niks uit voor sub/top configs.

Als je van plan bent om de subs en de toppen ver van elkaar te plaatsen dan kan het wat zijn, maar denk niet dat het heel veel uitmaakt. Het doet alleen iets met de delay, ik heb nog nooit een input van de mic gekregen.

Dus denk niet "ik koop er een mic bij dus alles gaat vanzelf"
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
13-12-2011 16:58
Wat is precies je doel als je gaat meten, wat wil je ermee bereiken???

Om een processor in te stellen heb je niet perse een meet microfoon nodig om de boel ingesteld te krijgen. De meetmic ECM8000 van behringer is een leuk ding, dat zeker voor het geld niet zo heel erg slecht is. Prima ding om mee te beginnen en de basis onder de knie te krijgen.

Natuurlijk moet je jezelf ook nog verder verdiepen in de materie en dat kan op twee manieren;
1 - gewoon doen, en dan zien waar het de schoen knelt en daarbij dan de achterliggende theorie erbij zoeken
2- vooraf je verdiepen, navorsen en flink inlezen in de materie.... er is hier best wel veel te vinden

Maar zoals alreeds aangeven is het handig als je de vraag beantwoord die ik als eerste gesteld heb.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)