Forum > Off-Zone

Regain ontwikkeling met jullie hulp

(16 reacties. Pagina 1 van 2)
Moderator(s): Dré
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
19-10-2011 09:46
Dit topic is nogal off-zone, maar ik moet vanuit al mijn netwerken stemmen zien te vinden voor mijn vernuftige idee dat ik op mijn werk heb uitgewerkt. Deze is namelijk genomineerd voor een landelijke wedstrijd van ingenieurs: De Vernufteling. Aangezien hier op new-line altijd mensen zijn die anderen willen helpen kunnen jullie mij helpen door simpelweg te stemmen:

Zouden jullie mij willen helpen en hier klik jullie stem willen uitbrengen op mijn idee (regain). Het filmpje er boven geeft weer waar het om gaat. Hiermee kunnen wij een landelijke prijs winnen met ons bedrijf. Ik zou het top vinden als jullie meewerken. TNX!!
DjREsound
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
19-10-2011 11:09
Buiten het feit of het hier toegestaan is, idee klinkt leuk maar lijkt mij makkelijker gezegd als gedaan, een paal die een x aantal meter in de grond zit trek je er niet even uit met een helicoptertje lijkt me?
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
19-10-2011 12:38

speakerfreak schreef:

Buiten het feit of het hier toegestaan is, idee klinkt leuk maar lijkt mij makkelijker gezegd als gedaan, een paal die een x aantal meter in de grond zit trek je er niet even uit met een helicoptertje lijkt me?
Wat dacht je van een hijskraan?
Nu ook op internet!
PimmoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-7-2007
Laatste: 1-3-2022
Berichten: 424
19-10-2011 12:44

dj_mvandis schreef:

speakerfreak schreef:

Buiten het feit of het hier toegestaan is, idee klinkt leuk maar lijkt mij makkelijker gezegd als gedaan, een paal die een x aantal meter in de grond zit trek je er niet even uit met een helicoptertje lijkt me?
Wat dacht je van een hijskraan?
Ook ik heb er een hard hoofd in dat een paal die met geweld de grond in gebeukt wordt. Na 30 jaar er even uitgetrokken wordt.
dus...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-5-2024
Berichten: 9469
19-10-2011 12:46
het geweld is nodig om door de lagen heen te komen terug is makkelijker.

Verder vrees ik dat dit soort acties een beetje buiten het bereik van het forum valt......
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
Dj_mvandisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2008
Laatste: 23-6-2020
Berichten: 326
19-10-2011 12:50

Tom schreef:

Verder vrees ik dat dit soort acties een beetje buiten het bereik van het forum valt......
We zitten toch off-topic? Neem aan dat een regelmatige poster hier wel een keer zoiets mag neerzetten?
Als het nou een one-day-fly is die zoiets zou doen....
Nu ook op internet!
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
19-10-2011 13:17
Ja, ik snap de off-topic kwestie, maar het is ook "off-zone", die grens is altijd vaag. Het gaat mij er om of jullie willen helpen. De evt. discussie en beslissing wil ik vooral bij de mod houden. Dit soort berichten ga ik natuurlijk niet maandelijks posten. Ik moet moet dit maal gewoon een groot publiek bereiken, en ik weet dat hier altijd serieus gekeken wordt door veel mensen.

Over de vragen. Ja, er moet een flinke kracht worden uitgeoefend, de kracht die gemobiliseerd moet worden is de schachtwrijving + evt. negatieve kleef (grond die aan de paal gaat hangen i.p.v. andersom, dit kan voorkomen bij zeer slappe grondlagen die inklinken/zetten). Deze kracht kan echter wel geleverd worden met een hydraulisch systeem of iets dergelijks. Bovendien is de benodigde kracht te brekenen (bij benadering), en kan de schachtdiameter hierop aangepast worden. Er zijn meerdere oplossingen te verzinnen, en bovendien kunnen mensen daar nog tig jaar over nadenken voordat de eerste regain de grond uit moet! We bieden in ieder geval een mogelijkheid de paal relatief eenvoudig te trekken, dat voorheen niet zo was. Als er trilling aangebracht kan worden is het sowieso makkelijker omdat er dan een soort tijdelijk drijfzand rondom de paal ontstaat.
DjREsound
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
19-10-2011 13:19

pimmo schreef:

dj_mvandis schreef:

speakerfreak schreef:

Buiten het feit of het hier toegestaan is, idee klinkt leuk maar lijkt mij makkelijker gezegd als gedaan, een paal die een x aantal meter in de grond zit trek je er niet even uit met een helicoptertje lijkt me?
Wat dacht je van een hijskraan?
Ook ik heb er een hard hoofd in dat een paal die met geweld de grond in gebeukt wordt. Na 30 jaar er even uitgetrokken wordt.
de kracht die overwonnen wordt met het heien is voornamelijk de puntweerstand van de paal (vaak een groot aandeel van de draagkracht van de paal), die kracht hoef je er niet uit te trekken, alleen de schachtwrijving.
DjREsound
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
19-10-2011 14:22
Wat dan als eerste bij mij boven komt; gaat de boel niet verzakken als je die palen eruit trekt?
En zijn die palen nog serieus bruikbaar erna?
De tijd grond en noem het maar op zorgen wel voor slijtage natuurlijk...
Wat kost het om zon ding te maken en eruit te halen? ( Extra dus t.o.v. een 'normale' paal ofwel is het rendabel?)
Wat betekend het netto voor het milieu? ( je gaat immers meer energie verbruiken bij produceren en eruit trekken )
If it ain't Dutch it ain't much...
DjREsoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-4-2004
Laatste: 19-8-2023
Berichten: 479
19-10-2011 14:46

Daniel-sound schreef:

Wat dan als eerste bij mij boven komt; gaat de boel niet verzakken als je die palen eruit trekt?
En zijn die palen nog serieus bruikbaar erna?
De tijd grond en noem het maar op zorgen wel voor slijtage natuurlijk...
Wat kost het om zon ding te maken en eruit te halen? ( Extra dus t.o.v. een 'normale' paal ofwel is het rendabel?)
Wat betekend het netto voor het milieu? ( je gaat immers meer energie verbruiken bij produceren en eruit trekken )
Goede vragen.
-De kans dat een paal direct herbruikbaar is, is klein. Maar er zijn kansen in de toekomst om palen in de toekomst op te slaan en op technische staat en wapening in te delen zodat deze als 2e hands kunnen worden gebruikt. zomaar een mogelijkheid. Vergeet neit dat dit pas over een jaar of 50-100 gaat spelen. Tegen die tijd ontstaat er dus "afval" waar altijd mensen iets slims mee kunnen doen.
-Paal trekken geeft een "gat". Dit kan je eenvoudig vullen met grond/bentoniet o.i.d. als dit nodig is. Maar dit is zeker een aandachtspunt.
-Slijtage valt erg mee. Het mooie is eigenlijk dat je met dit systeem ook verweerde palen nog uit de grond kan halen. Het heeft bovendien een hogere slagingskans.

edit:(ik had nog een heel varhaal, maar er klopt iets niet bij mijn reactievenster, is nu allemaal weg)
DjREsound

Terug naar forum Reageer (zonder quote)