Forum > Newbie Forum

Citronic vs SynQ

(6 reacties. Pagina 1 van 1)
Moderator(s): Dré
ZílaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-10-2011
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 2
11-10-2011 00:49
Hallo allemaal,

Ik weet dat er al veel geschreven is geweest rond de OEM-bakken, maar ik denk dat ik er juist al zodanig veel over gelezen heb dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Ik ben op zoek naar een setje draaitafels. Ik zou ze gebruiken met een timecode setup (Traktor scratch pro 2) en zou ze voornamelijk gaan gebruiken om mee te scratchen (turntablism), maar ook om normaal mee te mixen. Nu twijfel ik nog tussen de Citronic PD-45 MK2 en de SynQ XTRM-1. Ik zou de draaitafels sowieso spelingsvrij laten maken hier bij newline en ik zou er concordes (scratch of pro) of Shure M44-7 naalden laten opzetten.

Mijn gevoel zegt me dat ik moet kiezen voor de SynQ onder andere omdat je daar kan kiezen tussen de phono of line uitgang, omdat ik voor de SynQ meer positieve reviews heb gevonden dan voor de Citronic en omdat ik mijn zinnen op de SynQ had gezet voor ik de Citronic ontdekte. Je zou dus denken: kies voor de SynQ's! Dacht ik ook, maar toen zag ik de Citronic's en zei mijn bankkaart me dat ik moest kiezen voor de Citronic's. Dus nu kan ik helemaal niet meer kiezen!

Mijn vraag is nu: Zijn er mensen die ervaring hebben met beide draaitafels? En is hier wel degelijk een verschil tussen de 2? Welke is op gebied van scratchen de betere? Op zich zouden ze hetzelfde moeten zijn (veronderstel ik) aangezien het hier om een OEM gaat, maar ik ben toch benieuwd.

Ik zou er ook Behringer Truth 2031 monitors bij kopen, dit gewoon ter info.

Alvast bedankt voor de mensen die hier willen reageren!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
11-10-2011 09:23

Zíla schreef:

Hallo allemaal,

Ik weet dat er al veel geschreven is geweest rond de OEM-bakken, maar ik denk dat ik er juist al zodanig veel over gelezen heb dat ik door het bos de bomen niet meer zie. Ik ben op zoek naar een setje draaitafels. Ik zou ze gebruiken met een timecode setup (Traktor scratch pro 2) en zou ze voornamelijk gaan gebruiken om mee te scratchen (turntablism), maar ook om normaal mee te mixen. Nu twijfel ik nog tussen de Citronic PD-45 MK2 en de SynQ XTRM-1. Ik zou de draaitafels sowieso spelingsvrij laten maken hier bij newline en ik zou er concordes (scratch of pro) of Shure M44-7 naalden laten opzetten.
Ik zou ook kijken naar de Ortofon (Concorde) DJ S. De Scratch is niet een goede keuze (veel te veel naalddruk nodig waardoor hoge slijtage aan je tijdcode vinyl), de M44-7 is een prima scratch element MAAR wel een nukkig beestje (en dus echt bedoeld voor ervaren scratchers). De Ortofon scratch is ook geschikt voor DJ's die er niks van bakken (maar geeft dus een hogere slijtage), de DJ S is een prima balans tussen de M44-7 en de Scratch.
Mijn gevoel zegt me dat ik moet kiezen voor de SynQ onder andere omdat je daar kan kiezen tussen de phono of line uitgang, omdat ik voor de SynQ meer positieve reviews heb gevonden dan voor de Citronic en omdat ik mijn zinnen op de SynQ had gezet voor ik de Citronic ontdekte. Je zou dus denken: kies voor de SynQ's! Dacht ik ook, maar toen zag ik de Citronic's en zei mijn bankkaart me dat ik moest kiezen voor de Citronic's. Dus nu kan ik helemaal niet meer kiezen!
Banksaldo: PD-45
Gevoel: XTRM-1

Dus... Wat gaat het winnen... Het banksaldo of het gevoel? De enige die daarover kan beslissen ben je zelf.
Mijn vraag is nu: Zijn er mensen die ervaring hebben met beide draaitafels? En is hier wel degelijk een verschil tussen de 2
Zelfde arm, zelfde motor, zelfde chassis.

Overigens jammer dat je de vraag niet gesteld hebt in het meest relevante bestaande topic (dat voorkomt versplintering van informatie).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ZílaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-10-2011
Laatste: 9-2-2012
Berichten: 2
11-10-2011 11:40
Mijn excuses als dit in een ander topic hoorde, dit mag gerust verplaatst worden. Ik ging er gewoon van uit dat dit wel hoorde bij newbie vragen ashamed :$

Ik vind het gewoon raar dat voor dezelfde draaitafels een andere prijs wordt gehanteerd en dat er dan ook nog eens zoveel verschil op zit. Oké, je krijgt met die SynQ wel een extra line uitgang en ze hebben misschien een wat grotere naambekendheid, maar om daar dan zoveel extra voor te vragen... Ik heb ergens gelezen dat er dan vooral in de service naverkoop wordt bespaard, iets wat mij toch ook wat zorgen maak omdat ik uit België kom en als er dan iets mis is dan moet ik alles terug opsturen tot bij jullie.

Ik weet ook wel dat ik zelf moet kiezen, maar ik ben altijd wat sceptisch als ik een aardige som geld moet uitgeven. In ieder geval bedankt voor het snelle antwoord Dré, ook voor het advies over de naalden. Het zullen dan voorlopig de DJ-S worden en misschien later nog de Shure's. Ik laat het wel nog even bezinken en ik bestel binnenkort bij jullie.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
11-10-2011 12:32

Zíla schreef:

Ik vind het gewoon raar dat voor dezelfde draaitafels een andere prijs wordt gehanteerd en dat er dan ook nog eens zoveel verschil op zit.
De vorige importeur van Citronic wilde van z'n voorraad af. Die gehele voorraad hebben wij van hem overgenomen. Vandaar het fikse prijsverschil. Hetzelfde was het geval bij de Acura (nu niet meer leverbaar) en de Reloop RP-6000 MK5 (huidige versie is de MK6).

Qua service heb ik nog geen ervaring met de Citronic PD-45. Bij de importeur van de Synq XTRM-1 is het inderdaad prima geregeld.

Hou daarbij in het achterhoofd dat van de ca. 1000 verkochte Super OEM's (alle merken bij elkaar) we er zo'n 5 stuks teruggezien hebben waarbij de benodigde reparaties op 1 na (wellicht 2) allemaal door onszelf zijn uitgevoerd. Die ene die we doorgestuurd hebben naar de desbetreffende importeur was ook nog op verzoek van die importeur (ze wilden graag zelf die storing onderzoeken).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EricsamandjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 16-4-2021
Berichten: 100
11-10-2011 21:48
Kijk dan ook eens naar de reloop rp6000 mk3, deze heeft ook de phono/line switch en is qua uiterlijk een pak mooier dan de citronic en synq. prijs ligt er tussenin.
Dateq, RCF , Pioneer, Shure.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-5-2024
Berichten: 13458
12-10-2011 09:39

ericsamandj schreef:

Kijk dan ook eens naar de reloop rp6000 mk3,
MK6 wellicht?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
EricsamandjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 16-4-2021
Berichten: 100
12-10-2011 18:44
Mijn excuses, die bedoel ik inderdaad.
Vind ik persoonlijk nog de mooiste ook uit de hele super oem collectie, dit vanwege de rubberlook.
Ook in het wit is hij zeer mooi.
Dateq, RCF , Pioneer, Shure.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)