Forum > Muziek

nieuwe knaller van dj tiësto?

(539 reacties. Pagina 21 van 54)
Moderator(s): Dré
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
25-4-2004 00:16
1 x bewerkt. Laatst door DJ-Ipkiss op 25-4-2004 00:18
Het nr traffic is helemaal niet zo slecht. Het is geen top productie maar niet commercieel. Het word commercieel gemaakt. Goed het klinkt gemakkelijk in het oor maar als tiesto niet elk uur op de radio te horen was(zoals traffic ooit bedoelt was) was hij niet commercieel. Ik heb nr 5 t/m 10 van zijn nieuwe album gehoord. Ik had er hoge verwachtingen van. Zeker aangezien traffic en love comes again als slechste tracks werden beschouwd.(en dat terwijl love comes again zeker een redelijk goed nr is!) Nou ik moet zeggen het valt me vies tegen! Misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog maar nee.

Adagio for strings:

Leuk geprobeerd. De start belooft zeker wat! Erg op bouwend naar 1:25! Melodie goed! echt goede productie maar als je de back melodie(en vanaf 2:25 ook de complete melodie) zo scheef laat lopen over de beat?!?!? Foei foei foei. Zonde want als je hem nou een stukkie meer synchroon had laten lopen had dit zeker een grote geweest. De melodie moet gewoon sneller! En dan niet kwa toonhoogte maar kwa lopen op de beat en niet achter de beat aan wandelen. Zonde want het is echt een goede basis. Oke hij is een stuk echter dan traffic. Zeer zeker! Maar ik vind het nog steeds geen prodcutie waar je U tegen zegt(al zit het er zeker tegenaan!). Ook hoe de break word ingestart(03:37) vind ik maar flauw. Helemaal niet zoals je van een trancer verwacht.

Just be:

Rare beat. Maar juist dat geeft vaak klasse nr's aan. Vanaf 0:29 word er een soort tears from the moon baseloopje bij gevoegd. Heel afgeflakt en zacht.(tenminste het klinkt als tears from the moon. het is volgens mij een open hihat.)
Het nr gaat verder en bij 1:30 mag het nr zijn eerste volle glorie aannemen.
1:53 tada Vocal. Mooie melodie op de achtergrond(niet echt een stand alone melodie maar ondersteunend aan de vocal zeer gepast.) Vocal naja daar wil ik maar niet overbeginnen. Waar ze overzingt(exotic placesbla bla bla) Als ze de hoogte in gaat(2:52) is het echt om te janken. Helaas komt juist de melodie goed uit de vlakte.
(3:47) een break. De vocal word hier door een synth goed begeleid! Na de break vocal loos tot 5:43. Helaas begint ze dan weer. Het is niet een storende factor(nou ja.. wink ;) .) Het is vooral een niet nodige toegevoegde factor. Terwijl je hem zonder ook perfect zou kunnen doen. Of als het toch perse met moet laat een andere zangeres het doen! met ng 1:30 op de klok krijgt het nr een opleving om hem vervolgens weer te laten aflopen? Wel goed te mixen daardoor! Conclusie: Ook al is de vocal niets, het is een productie waar hij wel redelijk trots op kan zijn. Heel rustig. Ik zou hier wel een dub versie van willen hebben(geremixed door een signum bijvoorbeeld, nee niet Mark Norman, leuke kerel maar die is minder trance dan signum(in mijn mening)

A tear in the open:

Begint met een vocal. Echt om een set te openen. vanaf 0:45 komt er een bassline onder. die gaat alleen verder vanaf 1:14. Een beat ondersteund hem vanaf 1:25. Veel te stevig naar mijn mening. Zeker tenopzichte van de vocal maar wat zal het nr ons nog brengen? Nou in ieder geval een melodie. Ondersteund door een soort wervelwind achtig iets(kan ook een soort alien ufo geluidje zijn(preset... wink ;) ).
2:20 een break. Rustige melodie vanaf 3:00 komt er een melodie op(zeer spannend hoor! happy :) ) welke tot onplooïng komt op niet..? Hij blijft op de achtergrond wat hangen. Zeer storend naar mijn mening. Je kan er dus niet op los terwijl de melodie toch wel goed is! 5:10 Tiësto besluit toch maar melodie er in te werpen. Een synth achtige melodie beetje op zwepend, heerlijk. Veels te lange break op 5:39 er komt pas weer enig beat en melodie bij op 7:03. Haalt alle kracht uit het nr. Hij begint met dit nr een beetje naar Armin van Buuren te gaan. 1:49 voor tijd(handig dat time till end of song van winamp) Komt er opeens een opleving in het nr. Ik zou zeggen waarom die break en voer je die opzweping niet door tot het einde? Saai word het niet want melodie zegt genoeg om te blijven zweven. Tiësto brengt 40 seconde voor tijd de beat er precies 14 seconden in om te mixen. Zeer bedankt.
Conclusie. Mwa-tje vind hem te langzaam een intro van je set kan het wel zijn ja maar hij komt pas echt van pas als de laatste break a 2 minuten er uit geknipt word!

Walking on clouds:

Weer een beatloze start. Is dit in? vreselijk mixen vind ik dat. 0:44 de beat meteen met een diepe groovy base-line eronder. klinkt lekker. 1:01 MIJN GOD. Wat heeft U deze vrouw mishandeld. Een enorme schreeuw uit het niets gevolgd door(1:08) nog wat ge-oe-ed! Redelijk saai eigenlijk dit. Hij mag er dan wel compleet achter staan(onze Tijs). Maar ik heb het gevoel dat dit nummer maandag morgen net wakker geworden tempo is opgenomen. Nou 4:40 (ja we zitten al zo ver en voor de rest vind ik er geen reet aan). Onze lieve dame zingt wat met veel hoog gekrijs(beetje kansloos maar acht)
5:36 JA, JA, JA! Tiësto waarom dit niet vanaf minuut 2? Melodie nu echt naar voren de beat is vrij saai. Base-line loop(ed)t nog steeds lekker mee. Gewoon lekker. Nog steeds wat rustig maar dat mag er ook wel eens tussen zitten. Nou dat was het nr al. Een radio version hiervan maken is niet zo moeilijk. het complete eerste gedeelt(dus eigenlijk tot 5:36) word als volgt bewerkt. *knip* en de rest kan je als nr gebruiken(wel even de laatste 40 seconden eraf halen dat aflopen klinkt natuurlijk niet op de radio wink ;) .

UR:

Ik hoop maar dat Tiësto hier dronken stoned en onder invloed van een hoop hard-drugs was. WTML heb je hier gedaan?. Een soort zoom die je waarschijnlijk hoort als je in de isoleercel zit hoort(no offence voor gevangen of mensen met familie/vrienden in de gevangenis). Een vocal van een soort leuke zanger wannabee. Een soort weet ik veel wat voor beat maar het slaat compleet nergens over. Meer ga ik dus ook niet over dit nr schrijven. Dit slaat compleet nergens op!
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
25-4-2004 00:17
Nyana:

Ja, zo moet het nou.
De beat die je in het begin hoort lijkt een beetje op benni benassi stijl(gadverdamme) Maar wat percussie neem het al bij 0:10 over. 0:40 een echte beat en een soort synth(flink spacey) loopt mee. Het is de melodie maar dan nog op een toon.
1:22 De melodie, de bass-line, de beat, de synth(1:36). Het klopt gewoon.
Het is gewoon zoals trance moet zijn. Perfect! 2:30 de eerste break. wat stil wat vaagjes, heel spannend. 2:44 melodie word ingebracht, en wat voor een melodie! Loopt goed is goed. niets dan lof over dit nr tot nu toe. 3:25 we zijn weer onderweg. Heerlijk. 03:53 Een synth neemt het over en loopt door tot 4:07. De melodie komt in deze korte break weer helemaal terug. Dan word de bass-line toegevoegd. een soort van filter effect en weer onderweg op 4:48. 5:04 de melodie gaat wat raar doen(alsof iemand heen en weer gaat met de fader maar dan heel snel. Conclusie: Geweldig nr
Zo hoort je hele album te zijn(naja niet helemaal, anders word het zo saai allemaal dezelfde nr's.)! Dit is gewoon trance! Jammie

Tot zo ver het eerste deel. Het 2e deel(van nr 1 en 4) komen eraan!
Best veel getypt maar dat mocht ook wel.

Eind conclusie tot nu toe:(2 nr's nog niet gehoord).
Wel redelijk. Nr's zijn allemaal de basis voor een goede remix. Al de leuke elementen zitten er in. 10 seconden per element. De rest is opgevuld met breaks en andere slome onzin. Het nr Ur mag er van mij wel af(scheelt me weer 2/3 euro) want dat hoort hier helemaal niet tussen te staan. Maak dan een album met alleen expirimentele tracks.
Uitschieters of kanshebbers om een grote track te worden(na remix) Adagio for strings, just be wel, Nyana en walking on clouds(vooral die laatste en just be moeten een pushing remix krijgen(ik zal zelf ook eens wat proberen.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
26-4-2004 08:13
Je zou bijna zeggen dat jij clubhit na clubhit moet scoren, je hebt op ieder nummer wel wat aan te merken. Ik ben benieuwd wanneer jij met een solo album aankomt dat orgineel is en waarvan niet 90% maar 100% van de luisteraars tevreden over is. 9 van de 10 mensen die ik heb gehoord zijn uitermate te spreken over het album (wat overgens nog niet eens verkrijgbaar is) lang leve soulseek kazaa en alle andere downloadshit. Ik heb gisteren forever today gehoord, ben benieuwd wat je daar op aan te merken hebt, en mensen ga a.u.b. niet zeggen dat dit album niet aan in my memory kan tippen. In my memory, bevatte welliswaar een aantal zeer goede tracks, Suburban train, magik journey, en in my memory. maar nummers als flight 643 en batleship grey mochten van mij ook worden weggelaten.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
26-4-2004 09:30
Als je iets goed kan beoordelen hoef je het nog niet goed te kunnen.
Denk alleen maar aan coaches en sportleraren, kunnen goed uitleggen maar hoeven het ook absoluut niet goed te kunnen!
Opbouwend kritiek geven is iets anders dan iemand afzeiken en heb ik altijd maar liever dan dat iemand helemaal de hemel in wordt geprezen, natuurlijk hoeft hij niet hit na hit te scoren, hij heeft wel bewezen dat hij dat kan maar daarom heeft iedereen ook meteen hoge verwachtingen en had hij er misschien beter wat meer tijd in moeten steken.
Dat 9 van de 10 mensen het goed vinden komt doordat de meneertjes van de radio hem bestempelen als nummer 1 en omdat hij ook awards krijgt voor beste dj ter wereld.
Ik kan zo mensen opnoemen die qua techniek en plaatkeuze veel strakker draaien, het enige met Tiesto is dat het een soort van geboren ster is, waar de meeste dj's zich op de achtergrond houden en zich concentreren op hun muziek is Tiesto ontzetten mediageil en wil hij op elke camera even goed in beeld.
Voor de gillende tienermeisjes en de wannabe dj's is dat natuurlijk perfect maar ga je puur op kwaliteit beoordelen dan zijn er zo veel die die Tiesto ver achter zich laten.
Darth Crossfader
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
26-4-2004 10:03

Magik77 schreef:

reactie op mijn post...
Klopt ik heb het illegaal verkregen. Ik wilde(na aanleiding van alle positieve berichten het album kopen en ik zag ergens dit staan dus ik dacht even luisteren.

Je kan me veel zeggen maar het nr Ur slaat compleet nergens op. Verder is de vocal van walking on clouds gewoon k*t.
Ik zeg ook. Elk nr bevat iets goeds echt waar. Helaas ontplooid hij juist die goede dingen niet in zijn nr's. Ik weet niet of je msn hebt maar je kan me toevoegen op s_skotarczak@hotmail.com (niet zeuren over spam s.v.p.) Dan wil ik je gerust meer vertellen. Ik heb ook al gezegd in een ander topic. Commentaar op iets wil niet zeggen dat je het beter kan. Zowel mixen als produceren.
Adagio for strings heb ik gisteravond nog eens compleet geluisterd(ja een recesent luisterd sommige dingen meerdere keren) En hier ben ik iets te negatief over geweest. Het is gewoon een top nr met een mankement. En dat is die melodie die zo over de beat heen loopt. Dan rent hij er weer achteraan dan loopt hij weer voor om weer bij 32 uit tekomen, gewoon zonde
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
26-4-2004 10:37
9 van de 10 mensen die ik bedoelde, luisteren ook naar veel andere DJ's die technisch wel zogenaamd begaafd zijn. John Digweed, Sasha, enz enz.
Mij gaat her erom, wat de een schuin vind klinken, of offbeat vind klinken, kan de ander misschien als aangenaam ervaren. En als ik de recensies zo lees, lijkt het wel alsof er totaal geen of veel te weinig aandacht aan die cd is besteed. het is onmogelijk een cd te maken die bij iedereen aanslaat, maar ik heb heel wat mensen (met verschillende voorkeuren muziek) positief gehoord over deze cd. Alles bij elkaar zo'n 40 tot 50 positieve reacties, en met deze erbij 3 negatieve. Terwijl als ik deze recentie lees ik eerder denk aan 30 negatieve en 10 positieve.
En ik weet ook wel dat de meeste mensen die de cd hebben gedownload het deden omdat ze de muziek van Tiesto al kende, en schijnbaar beviel. Maar de verwachtingen waren hoog, en velen vonden hem zelfs hun verwachtingen overtreffen.
Maar misschien hebben die mensen wel een heel oppervlakkige muziekkennis.
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
26-4-2004 10:49
Tiesto mediageil, geboren ster? die gast heeft jaren in kleine clubs gedraaid, en zichzelf omhoog moeten knokken. Tis een nuchtere verlegen hollandse jongen, die op velen vlakken pioniert. Maar als iemand populair is en succesvol in hetgeen diegen doet, dan is het typisch nederlands, om de zwakke plekken van diegene naar voren te halen. Iedereen heeft zijn mindere kanten, en de discussie worlds no.1 DJ wil ik niet weer aangaan. Tiesto concentreert zich voor de volle 100% op zijn muziek, en daar staat hij dan ook altijd achter. Tuurlijk heeft hij altijd een hoop puberende tienermeisjes achter zich aan, maar ik luister zo'n 6 jaar naar zijn muziek, en ook van andere DJ's, maar die kunnen me gewoon niet boeien.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
26-4-2004 13:36
Ik vond het niet de moeite waard om te reageren op die kritiek..... wink ;) Dat komt omdat iedereen toch een mening heeft en je dan toch oeverloze discussies krijgt. sad :( Iedereen zijn ding! Ik vind Tiësto geweldig en andere mensen helaas niet! laugh :D
Beauty hides in the deep
Magik77Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2002
Laatste: 7-3-2006
Berichten: 156
26-4-2004 14:10
Iedereen is vrij om te houden van welke muziek dan ook. Ikzelf heb een ontzettende grote hekel aan de muziek van Carl Cox, maar als er een topic wordt geopent over zijn muziek/cd's, dan geef ik ook mijn mening, en probeer ik die ook te onderbouwen. En zeg dus niet Carl Cox is slecht.
DJ-IpkissStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-2-2003
Laatste: 23-7-2012
Berichten: 320
26-4-2004 22:37

Magik77 schreef:

Iedereen is vrij om te houden van welke muziek dan ook. Ikzelf heb een ontzettende grote hekel aan de muziek van Carl Cox, maar als er een topic wordt geopent over zijn muziek/cd's, dan geef ik ook mijn mening, en probeer ik die ook te onderbouwen. En zeg dus niet Carl Cox is slecht.
Ik zeg ook helemaal nergens Tiësto is slecht of wel soms?
Ik zeg alleen: Tiësto DIT is slecht. Ik citeer mijzelf een aantal keer:
"5:36 JA, JA, JA! Tiësto waarom dit niet vanaf minuut 2? Melodie nu echt naar voren de beat is vrij saai. Base-line loop(ed)t nog steeds lekker mee. Gewoon lekker. Nog steeds wat rustig maar dat mag er ook wel eens tussen zitten."

"Rustige melodie vanaf 3:00 komt er een melodie op(zeer spannend hoor! ) welke tot onplooïng komt op niet..? Hij blijft op de achtergrond wat hangen. Zeer storend naar mijn mening. Je kan er dus niet op los terwijl de melodie toch wel goed is!"

"De vocal word hier door een synth goed begeleid! Na de break vocal loos tot 5:43. Helaas begint ze dan weer. Het is niet een storende factor(nou ja.. .) Het is vooral een niet nodige toegevoegde factor. Terwijl je hem zonder ook perfect zou kunnen doen."

en later herzie ik mijn mening ook lichtelijk:

"Adagio for strings heb ik gisteravond nog eens compleet geluisterd(ja een recesent luisterd sommige dingen meerdere keren) En hier ben ik iets te negatief over geweest. Het is gewoon een top nr met een mankement. En dat is die melodie die zo over de beat heen loopt. Dan rent hij er weer achteraan dan loopt hij weer voor om weer bij 32 uit tekomen, gewoon zonde"

terwijl er eerst stond:

"En dan niet kwa toonhoogte maar kwa lopen op de beat en niet achter de beat aan wandelen. Zonde want het is echt een goede basis. Oke hij is een stuk echter dan traffic. Zeer zeker! Maar ik vind het nog steeds geen prodcutie waar je U tegen zegt(al zit het er zeker tegenaan!). Ook hoe de break word ingestart(03:37) vind ik maar flauw. Helemaal niet zoals je van een trancer verwacht."

Je ziet ik onderbouw mijn mening en herzie zelfs eenmaal mijn mening drastisch.(alhuwel ik nog steeds een flauwe start van de break vind wink ;) )

Zoals ik al zei als je msn hebt magik77 voeg mij toe:
s_skotarczak@hotmail.com (geen anti-spam adviesen s.v.p.) en ik zal je laten horen wat ik bedoel...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)