Forum > Newbie Forum

Welke versterker voor deze Boxen?

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DrummertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2012
Laatste: 6-3-2012
Berichten: 6
14-2-2012 11:05
Beste rdreiers,
Ik snap deze gedachtegang. Op deze wijze ook al wel thuis gedrumd. Daarmee geef je publiek echter nog geen goed geluid tijdens optredens. En zelfs wanneer je de sterren van de hemel speelt, technisch perfect en met hart en ziel, met matig geluid in de zaal komt dat bij de meesten dan niet als zodanig over.

Is overigens eventueel bij de eerder genoemde Mackie SRM 450 V2 naast de XLR input tegelijkertijd ook een microfoonset voor een drumstel in te pluggen, of is dan een mengpaneel vereist?
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
14-2-2012 12:18
Aangezien je maar 1 input in je speaker hebt, zul je toch een mengpaneel moeten gebruiken.
Ik weet niet zeker of de SRM 450 dit ook heeft, maar mijn actieve speakers (RCF) zit gewoon een schakelaartje om het niveau van het signaal te selecteren.
Hierdoor kun je er dus direct een microfoon op aansluiten.
Maar aangezien je het hebt voer een microfoonset wordt dit wat moeilijker.

EDIT:
Wat ik zo op foto's kan zien zit hier op de SRM een draaiknopje voor, dus is het wel mogelijk, maar alles behalve gemakkelijk als je het mij vraagt..
RdreiersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-10-2009
Laatste: 21-5-2021
Berichten: 234
14-2-2012 13:17
Ik ging er even van uit dat je het over de drummonitor had en niet over het foh geluid.

Richard
DPA 2011C - DPA 4099
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
14-2-2012 13:23

hemske schreef:

Aangezien je maar 1 input in je speaker hebt, zul je toch een mengpaneel moeten gebruiken.
Ik weet niet zeker of de SRM 450 dit ook heeft, maar mijn actieve speakers (RCF) zit gewoon een schakelaartje om het niveau van het signaal te selecteren.
Hierdoor kun je er dus direct een microfoon op aansluiten.
Maar aangezien je het hebt voer een microfoonset wordt dit wat moeilijker.

EDIT:
Wat ik zo op foto's kan zien zit hier op de SRM een draaiknopje voor, dus is het wel mogelijk, maar alles behalve gemakkelijk als je het mij vraagt..
idd, zeer vervelend die draaiknop. Wat doen klanten die zo een setje huren? Knop naar rechts (ahja het luidst denken ze) en dan staat dat ding daar in "microfoonstand".
Al weet ik nu niet of dat eigenlijk kwaad kan? Want hij speelt gewoon door. Is ook nog niet kapot gegaan na vermoedelijk hele avonden zo gespeeld te hebben. Ondanks mijn uitleg krijg ik ze namelijk bijna altijd terug met de knop over de helft.

Voor de TS. Mss 2ehands een stelletje JBL JRX125 en een amp van een 800 watt op 4 ohm ongeveer. Dat kan je wel voor 1000 euro vinden. Volgens mij het meeste geluid (een beetje ten koste van de heldere klanken) maar aanvaardbaar en kan wel wat drumgeweld hebben.
www.bigsoundsystems.be
IkkeikkemijStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2008
Laatste: 16-4-2017
Berichten: 87
27-2-2012 23:09
Ik zou in deze situatie ook de mackies aanbevelen. Kun je in verder stadium eventueel uitbreiden met subjes.
Seeburg Acoustic Line
BamsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-3-2009
Laatste: 2-12-2015
Berichten: 141
22-3-2012 20:09
als ik het goed begrijp zoek je speakers alles behalve de drums overheen te sturen in een bandje? zo ja; dan zou ik alles opnieuw op een rij zetten, begin bij je microfoons, dan mengtafel en randapparatuur en daarna pas je speakers...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)